چمدان : این عکس را اندرو اچ براون در دهه 70 میلادی گرفته است. پارک ملی یلو-استون در مونتانای آمریکا قرار دارد. این ذخیره طبیعی، اولین پارک ملی در آمریکا است که از سال 1872 این لقب را یدک می‌کشد. حیات‌وحش منحصربه‌فرد و چشمه‌ها و دریاچه‌های آب‌گرم این پارک شهرت جهانی دارد. بومیان آمریکا دست‌کم از 11هزارسال قبل در منطقه یلو-استون (سنگ‌زرد) زندگی کرده‌اند.

در ابتدای تاریخ این پارک، بازدیدکنندگان اجازه داشتند و حتی تشویق می‌شدند که به خرس‌ها غذا بدهند و از این صحنه عکس بگیرند. اما همین اشتیاق برای غذادادن به خرس‌ها و ثبت این لحظه در قاب تصویر سبب می‌شد که همه‌ساله انسان‌های بسیاری آسیب ببینند.



از دهه 70 میلادی مقامات پارک سیاست‌گذاری‌هایشان را عوض کردند و برنامه‌هایی را برای آموزش‌دادن مردم و حساس‌کردن آنها نسبت به خطرات ناشی از تماس نزدیک با خرس‌ها آغاز کردند و تلاش کردند شرایطی را فراهم کنند که خرس‌ها نتوانند از زباله‌ها مواد غذایی پیدا کنند و بنابراین، کمتر به مناطقی نزدیک شوند که انسان‌ها برای گردش می‌روند.

هرچند در سال‌های اخیر خرس‌ها در مناطق گردشگری مجاز این پارک ملی کمتر مشاهده می‌شوند و تعداد جراحت‌ها و مرگ‌های ناشی از تماس انسان با خرس کمتر شده است باوجوداین، فقط در آگوست 2015، 8 مرگ مرتبط با خرس‌ها در این پارک ثبت شد.
کد خبر 32325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =