دولت به جای دستمزد کارکنان پایگاه ارگ بم اسناد خزانه داده‌ است | با این کاغذها چه کنیم؟

چمدان : از اواخر مهرماه سال جاری جمعی از کارکنان پایگاه ارگ قدیم بم در اعتراض به پرداخت نشدن دستمزد و مطالباتشان به صورت متوالی چندین بار دست به اعتراض و تجمع صنفی زدند.

فرهاد عزیزی مدیر امور پایگاه‌های ملی و جهانی در مورد مشکلات به وجود آمده به خبرنگار چمدان گفت: معوقات حدود یک الی 2 ماه کارگران را  نه از محل بودجه در نظر گرفته شده برای آنها بلکه از محل سایر اعتبارات در نظر گرفتیم و  به استان‌ ابلاغ کرده‌ایم تا این مشکلات فعلا به صورت مُسکن حل شود اما انتظار داریم اتفاقی بیفتد که این مشکلات را به صورت ریشه‌ای مرتفع کنیم.

وی توضیح داد: حقوق و دستمزد کارکنان پایگاه‌ها باید از محل بودجه‌های عمرانی تامین شود اما اعتبارات عمرانی امسال دیر تخصیص داده‌ شد و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز از محل اسناد خزانه و اوراق مدت‌دار آن را به ما پرداخت کرد که تناسبی با اقدامات ما ندارد چرا که بودجه مورد نیاز ما برای پرداخت دستمزد استادکار و کارگران است و اوراق مدت‌دار برای پروژه‌های عمرانی طولانی مانند سد سازی مناسب است. کارهای ما گسترده نیست و محدود به اقدامات حفاظت و مرمت است که استادکارها به صورت امانی آن را انجام می‌دهند.

عزیزی در پاسخ به اینکه سازمان چگونه این اسناد را باید به حقوق و دستمزد کارکنان پایگاه‌ها تبدیل کند؟ گفت: حقیقت این است که من خودم هم اصلا متوجه نشدم که باید اسناد خزانه را چه کنیم، مدت این اسناد تاپایان سال است ما چگونه این اسناد را به یک کارگر بدهیم و بگوییم تا پایان سال صبر کن و بعد دستمزدت را بگیر؟ این نوع پرداخت برای کار ما غیرمنطقی است.
مدت اسناد تا پایان سال است، ما چگونه این اسناد را به یک کارگر بدهیم و بگوییم تا پایان سال صبر کن و بعد دستمزدت را بگیر؟ این نوع پرداخت برای کار ما غیرمنطقی است

مدیر امور پایگاه‌ها افزود: ما بارها اعلام کرده‌ایم که آثار ثبت جهانی حیثیت این کشور است، همکاران ما بسیار تلاش می‌کنند که در هر سال یک اثر را ثبت جهانی کنند. اگر می‌خواهیم رونق گردشگری داشته باشیم باید نسبت به این آثارتغییر نگاه داشته باشیم. زمانی که یک اثر ثبت جهانی می‌شود، به معنای آن است که ما در ابتدای راه قرار داریم و باید مشکلات را رفع کنیم. آثار ثبت جهانی ما مانند ویترینی برای کشور است و زیبنده نیست که به کارگران آن چندماه حقوق ندهیم. من چندسال است که تلاش می‌کنم اهمیت پایگاه‌های میراث جهانی را برای دوستانمان در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی معرفی کنم اما فعلا که شرایط ما این گونه است.

وی گفت: دوستان ما در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باید بدانند که ما تعهد داده‌ایم که  آثار جهانی را به صورت سیستماتیک، مستقل و همه جانبه مدیریت کنیم و برای این کار برنامه‌هایی را تدوین کرده‌ایم اما با این وضع از برنامه و تعهدات‌مان عقب می‌افتیم.
کد خبر 3202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =