چمدان : شهر ونیز بی‌شک یکی از زیباترین و پرطرفدارترین مقصدهای گردشگری جهان است. این شهر ایتالیایی که از 117 جزیره تشکیل شده، هرساله حدود 25 تا 30 میلیون گردشگر را در خود جای می‌دهد. مردم از دیدن کارناوال‌ها، آبراه‌های زیبا و سفر با قایق‌ها خسته نمی‌شوند. اما در فصول شلوغ این شهر تا حد زیادی زیبایی‌اش را از دست می‌دهد.



متاسفانه برخی مسافران با بی‌توجهی، زیبایی این شهر را در نظر ساکنان آن زشت می‌کنند. این معضل که مدت زیادی شهر ونیز را فراگرفته شهردار این شهر را مجبور به تنظیم قانونی جدید برای این شهر کرده است. بدین‌ترتیب، در مواقعی که تعداد گردشگران افزایش پیدا می‌کند، موظف به پرداخت هزینه ورود به شهر ونیز خواهند بود. این هزینه صرفا برای بازدیدکنندگان است و 55 هزار ساکن این شهر هیچ هزینه‌ای پس از وضع این قانون پرداخت نخواهند کرد.

 



ونیز مرکز استان (منطقه) وِنه‌تو با جمعیت کنونی حدود ۲۶۲ هزار نفر بیش‌از هزار سال پایتخت جمهوری ونیز در دریای آدریاتیک بود. این شهر جزیره که در شمار زیباترین شهرهای دنیا قرار دارد یکی از سایت‌های ایتالیا است که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد و به‌همین‌علت بعد از رم و میلان سومین شهر این کشور است که بیشترین جذب گردشگر بین‌المللی را به خودش اختصاص داده است.

این اولین‌بار نیست که شهری مقرراتی را برای ایجاد محدودیت ورود گردشگران درنظر می‌گیرد. برای مثال، شهر سانتورینی در یونان فقط به ۸هزار بازدیدکننده در روز اجازه ورود می‌دهد. پنج سرزمین (چینکوئه تِرِه) در ایتالیا در هر فصل بازدید مجوز ورود ۱٫۵میلیون نفر را صادر می‌کند. شهردار بارسلونا در اسپانیا هم پیشنهاد داده است که مالیات جدیدی برای گردشگران مقرر و تعداد بازدیدکنندگان محدود شود.

شهر آمستردام هم برنامه‌هایی را برای کاهش تعداد گردشگران اجرا کرده است. به‌عنوان نمونه، گروه «من آمستردادم» در دو سال اخیر تلاش کرده‌ است با زیرکی گردشگران را از جاذبه‌های بسیار معروف این شهر دور کند. یکی از کارهایی که این گروه برای رسیدن به این هدف از آن بهره گرفته‌ لزوم استفاده گردشگران از «کارت شهر» (City Card) است. این کارت دسترسی به تعداد زیادی از جاذبه‌های آمستردام و استفاده رایگان از حمل‌ونقل عمومی برای رسیدن به جاذبه‌های خلوت‌تر را امکان‌پذیر می‌کند. ازسوی‌دیگر، رفتار گردشگر در بازدید از اماکن دیدنی برای بررسی در تراشه این کارت ذخیره می‌شود.

[related-post id="16985"]

[related-post id="6089"]

[related-post id="3660"]
کد خبر 31747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =