در درخت خانوادگی ملکه الیزابت دوم چه‌کسانی حضور دارند؟ شاید در وهله اول شاهان و ملکه‌های مختلف اروپایی به ذهن بیاید، اما بی‌شک هرگز حضرت محمد (ص) جزء کسانی نیست که در این فهرست ذهنی قرار گیرد اما به‌تازگی روزنامه مراکشی الاسبوع با انتشار گزارشی مدعی شده که پیامبر اسلام با بیش‌از ۴۰ نسل اختلاف، جد ملکه انگلستان است و این‌میان، روزنامه‌های عامه‌پسند انگلستان به‌ویژه دیلی‌میل و دیلی‌اکسپرس با آب‌وتاب به بازنشر این خبر پرداخته‌اند.

چمدان -
 

 

ملکه واقعا با حضرت محمد (ص) نسبت دارد؟

در پاسخ به این سوال، هفته‌نامه اکونومیست در یادداشتی نوشته است: معلوم نیست چرا این ادعاها اکنون دوباره مطرح و بزرگ شده‌اند زیرا تقریبا از سال ۱۹۸۶ صحبت‌هایی در این‌ زمینه وجود داشت. در این سال، شجره‌شناس انگلیسی هارولد بی. بروکس-بیکر، ناشر کتاب‌های تبارشناسی خانواده‌های اصیل بریتانیایی این ادعا را مطرح کرد.

در آن‌زمان، بروکس- بیکر برای مارگارت تاچر، نخست‌وزیر وقت انگلستان نوشت: «مردم انگلستان کمتر می‌دانند که خون محمد در رنگ‌های ملکه جاری است.»

وبگاه انگلیسی «هیستوری» در این‌خصوص می‌نویسد: «بروکس-بیکر ملکه الیزابت را ازطریق زائده اندلسی به حضرت محمد (ص) متصل می‌کند. زائده اندلسی، شاهدختی مسلمان در قرن ۱۱ میلادی بوده است که به مسیحیت روی آورد و صیغه شاه آلفونسوی ششم، از سلسله خیمنز شد. باوجود این، معلوم نیست که زائده واقعا با پیامبر اسلام نسبت داشته است یا خیر.»

عبدالحمید العیونی، مورخی که مقاله روزنامه الاسبوع را نوشته است هم به این اتصال معتقد است و با استفاده از زائده به‌عنوان حلقه اتصال، رد تبارشناسی الیزابت دوم را با عقب‌بردن تا ۴۳ نسل به پیامبر اسلام می‌رساند.

این مورخ در گفت‌وگو با اکونومیست می‌گوید: «این اتصال، میان مذاهب و سلطنت‌های ما پلی ایجاد می‌کند.»

 

بروکس-بیکر ملکه الیزابت را از طریق زائده اندلسی به حضرت محمد (ص) متصل می‌کند. زائده اندلسی، شاهدختی مسلمان در قرن ۱۱ میلادی بوده است که به مسیحیت روی آورد و صیغه شاه آلفونسوی ششم از سلسله خیمنز شد. با وجود این، معلوم نیست که زائده واقعا با پیامبر اسلام نسبت داشته است یا خیر

بروکس- بیکر اساسا درست ادعا کرده است؟

مقامات دربار انگلستان او را به‌عنوان فردی که اغلب با رسانه‌ها درباره خاندان سلطنتی صحبت می‌کرد می‌شناختند. اما حقیقت این بود که مسائلی که مطرح می‌کرد هیچ پایه و اساس درستی در واقعیت نداشتند. به‌طوری‌که روزنامه تلگراف در آگهی ترحیم این تبارشناس انگلیسی در سال ۲۰۰۵ نوشت: «مزیت بزرگش برای خبرنگاران این بود که برای ارائه اظهارنظرهای جالب همیشه دردسترس بود اما اشکالش این بود که اظهارنظرهایش اغلب اشتباه بود!»

با وجود این، ارتباط فرضی میان خاندان سلطنتی انگلستان و پایه‌گذار دین اسلام از سوی افرادی مثل علی جمعه، محقق اسلامی و هجدهمین مفتی بزرگ مصر با استقبال مواجه شده است.
 

کد خبر 31531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 8
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناآشنا ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
    3 8
    بلکه دروغ باشه
  • zorwan ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
    9 8
    راسته
  • گلی ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۸
    16 6
    فتنه گر اصلی دنیاهمین ملکه است
  • علی ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    14 13
    گار این پدرسوخته بمیره خیلی فتنه ها می خوابه
    • شسی ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
      38 3
      اره اول گوشت ارزون میشه بعد کیفیت پراید میره بالا بعد همه گوشی میخریم بعد هم همه میرم زعفرانیه خونه میخریم اره با مردن ملکه انگار بار سنگینی از رو دوش ملت عزیز ایران برداشته میشه.تاززه با مردن ملکه مردم هر هفته میتونن برن آنتالیا و استانبول. والا شما چه حرفا میزنینا