چمدان :  محمد محب‌خدایی با اشاره به شرایط ایده‌آل ایران برای میزبانی از گردشگران فرهنگی اظهار کرد: آثار تاریخی و فرهنگی کشور ما مطلوب هر گردشگر علاقه‌مند به میراث‌فرهنگی و تاریخی هست و به همین سبب گردشگران فرهنگی بیشترین قسمت را در گردشگری ورودی ایران دارند.

وی ایران را یکی از کانون‌های گردشگری پاک و حلال ذکر و اظهار کرد: گردشگری ایران بی‌نیاز از ویژگی‌ها و جاذبه‌های خارج از عرف و اخلاق هست و با توجه به استقبال روزافزون کشور‌ها از گردشگری فرهنگی با تشریح رویداد‌ها و بسته‌های عزیمت در این زمینه نیز می‌توانیم میزبان قسمتی از گردشگران جهان باشیم.

محب خدایی شمار گردشگران ورودی به کشور را در سال گذشته 5 میلیون و 200 هزار نفر اعلام و اضافه کرد: نظرسنجی از گردشگران ورودی نشان از رضایت آنها از فضای فرهنگی ایران دارد و در صورت بهبود زیرساخت‌ها و ابزارها فیزیکی، در کنار تشریح و اجرای بسته‌ها و مسیرهای هدفمند، می‌توان مطلوبیت عزیمت به ایران را برای گردشگران بیگانه بالا برد.

وی افزود: در نوروز امسال شاهد رشد ۲۰ درصدی سفرهای نوروزی، کاهش ۵۰ درصدی شکایات و ۱۳۲ میلیون بازدید از موزه‌ها، اماکن و جاذبه‌های فرهنگی‌تاریخی کشور بودیم.
کد خبر 31365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =