چمدان :  نيويورك‌تايمز نوشت: هولاين كه زاده وين در اتريش و مدير موزه هنرهاي زيباي سن‌فرانسيسكو است، از 31 سالگي همواره با موزه‌هاي مهم دنيا سر و كار داشته و نخستين مدير موزه متروپوليتن نيويورك در 60 سال گذشته است كه از ميان مديران مياني اين موزه براي رياست برگزيده نشده است. او از ماه اوت آينده زمام امور را در موزه‌اي در دست مي‌گيرد كه دو میلیون اثر تاریخی از پنج هزار سال تاریخ بشر در خود جاي داده و هر سال بيش از هفت ميليون بازديدكننده دارد. موزه متروپوليتن نيويورك سال ۱۸۷۲ افتتاح شده است.

هولاين 48 ساله چهره‌اي شناخته‌شده در ميان مديران موزه‌هاي آمريكا و ديگر نقاط دنياست و بيشتر با توانايي نادر سخن گفتن بدون لكنت درباره آثار استادان قديمي و هنرمندان تازه‌كار شهرت دارد. او پيش از آنكه در 2016 به سن‌فرانسيسكو بيايد، 15 سال در فرانكفورت آلمان راهبري موزه‌هاي پيشرو را بر عهده داشت؛ از جمله موزه اشتادل كه مامن انبوه آثار هنري بزرگان دوران رنسانس ايتاليا و شمال اروپاست.

تام كمبل در دوره گذشته دو مسئوليت رياست و مديريت اجرايي موزه متروپوليتن را بر عهده داشت اما به نظر مي‌رسد در اين دوره هولاين رئيس موزه خواهد بود و مسئوليت مديريت اجرايي با دانيل ويس است. به اين ترتيب، هولاين اتريشي بر جنبه‌هاي هنري موزه متمركز مي‌شود و سر و سامان دادن به مديريت مالي به عهده ويس خواهد بود. ضمن اينكه هر دو وظيفه دارند بودجه مورد نياز را تامين كنند.



با وجود بحران‌هاي مالي شديد موزه متروپوليتن كه به جدايي كمبل در اوايل سال گذشته انجاميد، بسياري از چهره‌هاي مهم دنياي موزه در گوشه و كنار دنيا از گزينه‌هاي جانشيني او بودند كه در نهايت قرعه به نام هولاين افتاد. حالا او بايد با بودجه 305 ميليون دلاري (در مقايسه با بودجه 60 ميليون دلاري موزه هنرهاي زيباي سن‌فرانسيسكو) كارهاي موزه متروپوليتن را با هفت ميليون تماشاگر (در مقايسه با كمتر از دو ميليون تماشاگر سن‌فرانسيسكو) پيش ببرد.

[related-post id="10163"]

کد خبر 31147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =