چمدان : مجمع‌الجزایر وانوآتو، کشوری متشکل از 83 جزیره کوچک است که از این تعداد 14 جزیره مساحت کمتر از 100 کیلومتر دارند و 65 جزیره هم مسکونی است. از اوایل قرن بیستم انگلستان و فرانسه اداره این جزایر را به‌عهده داشتند اما سال 1980 وانوآتو استقلال پیدا کرد و اکنون به‌صورت حکومت مستقل اداره می‌شود.

زندگی در این کشور که در فاصله هزارو750 کیلومتری از استرالیا در غرب جزایر فیجی و جنوب جزایر سلیمان قرار دارد، با آب‌وهوای گرمسیری، غارها، کوه‌های سرسبز، ساحل آبی آسمانی و آتشفشان‌ها یکی از رویاهای بسیاری از مردم جهان است.

اکنون جمهوری وانوآتو شرایطی را فراهم کرده که به مردم کشورهای دیگر اجازه می‌دهد شهروندی این جمهوری را به قیمت 200 هزار تا دلار بخرند.

[related-post id="3905"]

اما امکان ویژه دیگری که این دولت برای خرید حق شهروندی و گذرنامه وانوآتو در اختیار مردم جهان قرار داده این است که برای اولین‌بار در دنیا خرید حق شهروندی را با پرداخت بیت‌کوین به‌جای دلار ممکن کرده است.

بیت‌کوین، واحد پول در دنیاهای مجازی است که بیشتر درطول بازی‌های ویدیویی عرضه می‌شود و امروزه به یک واحد ارزی بین‌المللیِ قابل تبادل تبدیل شده است.

بنابر قیمت بیت‌کوین نسبت به دلار در زمان ارائه درخواست داوطلب بین 50 تا 55 بیت‌کوین نیاز است. این حق شهروندی شامل نامزدی در انتخابات و حق رای نمی‌شود.

[related-post id="3690"]

براساس گزارش بیزنس‌اینسایدر، دولت محلی ازطریق مرکز اطلاعات وانوآتو ضمن تایید این خبر تاکید کرده است که قصد دارد گامی روبه‌جلو به‌سوی فناوری‌های نو بردارد و به‌این‌ترتیب می‌خواهد استفاده از پول مجازی را تقویت کند. تراکنش‌های بیت‌کوین را یک بانک عامل استرالیایی انجام می‌دهد.

این مجمع‌الجزایر از زمان استقلال تاکنون عضو گروه کشورهای مشترک‌المنافع است و بنابراین حق شهروندی این کشور می‌تواند به‌منزله استفاده از حقوق تمام کشورهای مشترک‌المنافع باشد. ازسوی دیگر، برای گرفتن گذرنامه نیاز به اقامت در این کشور نیست.

این گذرنامه اجازه ورود بدون روادید به 84 کشور ازجمله انگلستان، روسیه و بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی و ورود آسان به 32 کشور را ازطریق روادید در فرودگاه فراهم می‌کند.
کد خبر 3103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =