گردشگران با کارت‌های بانکی ایران در روسیه و ترکیه خرید کنند و هتل رزرو کنند

چمدان :  محمد شریعمتداری امروز در مراسم افتتاحیه دوازدهمین اجلاس مشترک اقتصادی ایران و ازبکستان با تاکید بر اینکه برقراری روابط بانکی به عنوان یک امر زیرساختی در توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری مورد اهمیت است، گفت: ایجاد روابط بانکی در بالاترین سطح مورد توجه ما است زیرا این امر یکی از موانع پیش روی تجارت با ازبکستان بود.

وی اظهار داشت: با کشور روسیه به این جمع‌بندی رسیدیم که کارت‌های بانکی ایرانی به راحتی در روسیه مورد استفاده قرار گیرد و بالعکس این اتفاق نیز در ایران برای روس‌ها ایجاد شود زیرا این امر همکاری‌های دو جانبه تجاری را فعال می‌کند.

شریعمتداری افزود: با کشور ترکیه نیز همین رویداد در حال اتفاق افتادن است و ما فکر می‌کنیم با تمام کشورهای همسایه و دوست از جمله ازبکستان می‌توانیم این نوع ارتباط را داشته باشیم که برای توسعه گردشگری لازم است زیرا گردشگران می‌توانند با کارت‌های بانکی خود به راحتی هتل بگیرند و خرید انجام دهند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه برای توسعه روابط تجاری با ازبکستان توسعه حمل و نقل یک امری ضروری است گفت: علاوه بر توسعه حمل و نقل باید در زمینه تسهیل همکاری‌های گمرکی و صدور ویزا فعالیت‌های بیشتری داشته باشیم.
کد خبر 30941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =