چمدان : بیشتر ما همیشه فراموش می‌کنیم تا ساعت 10 صبح برگه «لطفا مزاحم نشوید!» (Do Not Disturb) را پشت در اتاق هتل بگذاریم و معمولا با در زدن خانه‌دارها از خواب بیدار می‌شویم. اما ادوآردو فلورس هرگز این برگه را فراموش نمی‌کند.

این مرد ایتالیایی که کارمند بازنشسته سازمان ملل است مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از علامت «لطفا مزاحم نشوید!» دارد که آنها را در مدت 23 سال از هتل‌ها، مهمانخانه‌ها و اقامتگاه‌های حدود 200 کشور جهان برداشته است.

هرچند ممکن است او بسیار اتفاقی به جمع‌آوری این مجموعه روی آورده باشد اما از زمانی‌که شیفته این کار شده هنر، طراحی و داستان‌های پشت این علامت‌ها را دنبال کرده است.

ماجرای جمع‌کردن این مجموعه از سال 1995 و ‌از وقتی آغاز شد که فلورس کاملاً اشتباهی علامت «لطفا مزاحم نشوید!» هتلی در پاکستان را که درطول سفری کاری در آن اقامت داشت برداشت و هنگامی‌که در دفتر کارش بود به‌طور ناگهانی این علامت که لابه‌لای وسایل کیف دستی‌اش افتاده بود توجه‌اش را جلب کرد.

ادوآردو فلورس در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان می‌گوید: «بسیاری از مجموعه‌ها تصادفی جمع‌آوری می‌شوند. مردم اشیایی را بر می‌دارند و بعد ممکن است فکر کنند که جمع‌کردن نمونه‌های بیشتری از شیء می‌تواند جالب باشد.»

به‌گفته فلورس، یکی از همکارانش فکر جمع‌آوری این علامت را پیشنهاد داد و به‌لطف شغلی که در سازمان ملل داشت او فرصت پیدا کرد سفرهای کاری بسیاری به سراسر جهان داشته باشد. هرچند این مرد بازنشسته ایتالیایی تاکید می‌کند که در 15هزار هتل اقامت نکرده است و این مجموعه با کمک دوستان، خانواده و همکارانش که برای او این علامت‌ را درطول سفرهایشان جمع می‌کردند رشد کرده است.

او می‌گوید: « فکر می‌کنم قدیمی‌ترین علامت‌هایی که دارم باید مربوط به دهه‌های 40 و 50 داشته باشد. زیرا طراحی بسیار ساده‌ای دارند و بعضی از آنها محتوی نوشته‌های فکاهی یا کاریکاتور هستند.»



 



 

 



 



 



 



 



 



 



 

کد خبر 30881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =