دستور رییس‌جمهوری فیلیپین برای تعطیلی یک جاذبه گردشگری مهم│ گردشگران این جزیره‌ را گندگاه کردند

چمدان : رودریگو روآ دوترته رییس‌جمهوری فیلیپین اعلام کرد که به‌دلیل نوسازی و تمیز کردن جزیره کوچک و زیبای بوراکای، این جزیره از 24 آوریل به‌مدت 6 ماه روی گردشگران بسته می‌شود.

رییس‌جمهوری فیلیپین در ادامه اظهار داشت که وضعیت اسف‌باری بر بوراکای حاکم است. این جزیره کوچک که طولش 6.5 کیلومتر طول و عرضش حدود 1.5 کیلومتر است در فاصله حدود 322 کیلومتری جنوب مانیل، پایتخت فیلیپین قرار دارد.

براساس گزارش روزنامه انگلیسی ایندیپندنت، بسیاری از مردم ساکن این جزیره از آن به‌عنوان جواهر روی تاج گردشگری فیلیپین یاد می‌کنند.

رودریگو روآ دوترته پس از بازدید از بوراکای، این تصمیم را اتخاذ کرد و گفت: « تخلف‌های محیط‌زیستی به این جزیره هتک‌‌حرمت کرده‌اند و آن را به‌صورت گندگاهی به حال خودش گذاشته‌اند.»

این اولین‌بار نیست که دولت‌ها نسبت به جزایر محبوب گردشگران واکنش‌های تند نشان می‌دهند. سال گذشته، دولت جمهوری پالائو از برنامه جدیدی برای صدور روادید رونمایی کرد و در آن تمام بازدیدکنندگان را به امضای تعهدنامه‌ای برای حفظ این جزیره و مسئولیت‌پذیری در قبال نگهداری از محیط‌زیست ملزم کرد. هدف از این‌کار، مبارزه با خسارت‌هایی است که طی یک دهه اخیر گردشگران بین‌المللی به محیط‌زیست این جزایر اقیانوس آرام وارد کرده‌اند.

[related-post id="7239"]
کد خبر 30857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =