چمدان : بقایای به‌دست‌آمده از این معبد که قدمت آن به 2 هزار و 200 سال می‌رسد شامل بخش‌هایی از پی سازه، ورودی اصلی و حیاط جلویی است.

این کشف در صحرای غربی مصر در سایتی معروف به السلام در فاصله حدود 320 کیلومتری جنوب دریای مدیترانه و 50 کیلومتری غرب واحه سیوا انجام شده است.

بنابر اعلامیه وزارت آثار باستانی مصر، کارشناسان با ادامه کاوش‌ در این سایت توانستند ظرف، سکه، یک مجسمه سر مرد و ستون‌های دیواری تزیین‌شده با نقش‌ونگارهایی مربوط به آن دوره را به‌دست آورند. همچنین دو مجسمه سنگ‌آهکی شیر هم در این کاوش‌ها کشف شد که سر یکی از آنها گم شده است.

سارا پاراک، یکی از باستان‌شناسان پیشگام در استفاده از کاوش‌های ماهواره‌ای در مصر درخصوص این کاوش که نقشی در آن ندارد به نشنال‌جئوگرافیک می‌گوید: «نکته شگفت‌انگیز این است که شما قرار نیست هر روز خبری درباره کشف معابد جدید در مصر بشنوید. این کشف می‌تواند نور تازه‌ای بر تاریخ واحه سیوا بتاباند.»

واحه سیوا یکی از دورافتاده‌ترین سکونت‌گاه‌های مصر است که در شمال‌غربی این کشور در فاصله 50 کیلومتری مرز لیبی و 560 کیلومتری غرب قاهره قرار دارد.

روند تاریخی این واحه به‌هیچ‌وجه آشکار نیست اما اعتقاد بر این است که مردم دست‌کم از 10هزار سال پیش‌ازمیلاد در این سکونت‌گاه زندگی می‌کردند. تاریخ این معبد تازه‌ کشف‌شده بین 200 پیش‌ازمیلاد تا 300 میلادی است.

[related-post id="7307"]

[related-post id="3128"]

[caption id="attachment_30670" align="aligncenter" width="1190"] بقایای به‌دست‌آمده از این معبد یونانی-رمی که قدمت آن به 2 هزار و 200 سال می‌رسد شامل بخش‌هایی از پی سازه، ورودی اصلی و حیاط جلویی است[/caption]

 

[caption id="attachment_30671" align="aligncenter" width="1190"] این کشف در صحرای غربی مصر در سایتی معروف به السلام در فاصله حدود 320 کیلومتری جنوب دریای مدیترانه و 50 کیلومتری غرب واحه سیوا انجام شده است[/caption]

 

[caption id="attachment_30672" align="aligncenter" width="634"] کارشناسان با ادامه کاوش‌ در این سایت توانستند ظرف، سکه، یک مجسمه سر مرد و ستون‌های دیواری تزیین‌شده با نقش‌ونگارهایی مربوط به آن دوره را به‌دست آورند[/caption]
کد خبر 30669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =