چمدان : اعتصاب سراسری راه‌آهن، امانوئل مکرون رییس‌جمهوری فرانسه را با چالشی جدی روبه‌رو کرد. به‌طوری‌که روز گذشته حدود نیمی‌از کارمندان شرکت راه‌آهن دولتی اس‌ان‌سی‌اف در اعتصاب شرکت کردند و همین‌مسئله برنامه 4.5 میلیون قطار مسافری با اخلال همراه شود.

براساس اطلاعیه شرکت اس‌ان‌سی‌اف، فقط یکی از هشت قطار پرسرعت تی‌جی‌وی و فقط یکی از قطارهای محلی سفرهایشان را انجام دادند.

هدف از اعتصاب برنامه‌ریزی‌شده از سوی اتحادیه راه‌آهن، مخالفت با طرح مکرون درخصوص اصلاحاتی درمورد اپراتور دولتی اس‌ان‌سی‌اف است.

اعتصاب روز گذشته تمام قطارهای فرانسه به سوییس، اسپانیا و ایتالیا را متوقف کرد و فقط یک قطار از سه قطار به مقصد آلمان و سه قطار از چهار قطار یورواستار به انگلستان سفرهایشان را طبق برنامه انجام دادند.

اطلاعیه اس‌ان‌سی‌اف در ادامه خاطر نشان می‌کند که 77 درصد از رانندگان قطارها در سه‌شنبه سیاه در اعتصاب بودند و درمجموع فقط 12 درصد از قطارها حرکت کردند. این اخلال در برنامه‌های سفرها امروز چهارشنبه هم ادامه دارد.

برپایه اعلام اتحادیه راه‌آهن، این اعتصاب‌ها تا اول ژوئن ادامه دارد و کارگران راه‌آهن سراسری تا این تاریخ، از هر پنج روز، دو روز را در اعتصاب سپری خواهند کرد.

حمل‌ونقل هوایی هم از اعتصاب‌های سه‌شنبه سیاه بی‌بهره نبود. برای مثال کارمندان و خدمه شرکت هواپیمایی ایرفرنس روز گذشته برای چهارمین‌بار در کمتر از دو ماه اعتصاب کردند. این شرکت اعلام کرد که باوجود این اعتصاب، 75 درصد از پروازهای این شرکت انجام خواهد شد اما امکان تاخیر و لغو دقایق آخر پروازها وجود دارد.

اعتصاب کارمندان ایرفرنس ارتباطی با طرح اصلاحات مکرون ندارد، بلکه آنها در تلاش برای تصویب افزایش 6درصدی حقوق‌هایشان هستند. اعتصاب‌های ایرفرنس در روزهای 7، 10 و 11 آوریل تکرار خواهد شد.



 



 



 



 
کد خبر 30556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =