چمدان : حمیده چوبک در گفت‌وگو با خبرنگار چمدان در مورد وضعیت نابسامان سرویس‌های بهداشتی پایگاه الموت گفت: ما هم به این مشکلات آگاه هستیم، کارکنان این محوطه  دو نوبت در روز یعنی صبح‌ها و عصرها دستشویی‌ها را  تمیز می‌کنند اما متاسفانه مقداری مشکل فرهنگی در این زمینه وجود دارد که برخی بهداشت را رعایت نمی‌کنند. از طرفی بارها لوله‌ها، شیرآب، چراغ‌ها، شلنگ و مایع صابون را سرقت کردند و ما مجبور می‌شویم درب دستشویی‌ها را شب‌ها ببندیم.

وی ادامه داد: البته دستشویی‌های عمومی هر سال به بهسازی و تعمیرات نیاز دارند که منتظریم فصل گردشگری تمام شود تا این تعمیرات را انجام دهیم.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی الموت در مورد تقاضای برخی گردشگران در مورد احداث سرویس بهداشتی در محوطه بالایی الموت که بر روی بلندی قرار دارد، توضیح داد: در بالای قلعه اصلا امکان ایجاد سرویس بهداشتی نیست،  حتی در زمینه مناسب کردن شرایط برای سربازان یگان حفاظت که شبانه روز در آن قسمت هستند نیز دچار مشکل شده‌ایم، نمی‌توانیم صخره را برای ایجاد چاه بکنیم چرا که آن قسمت آثار باستانی است و نمی‌توانیم روی آثار باستانی توالت بزنیم.

[caption id="attachment_3056" align="aligncenter" width="495"] الموت هر ماه 2 الی 3 هزار نفر گردشگر دارد | در شهریور ماه 600 گردشگر خارجی از الموت بازدید کرده‌اند[/caption]

چوبک اظهار کرد: پیشنهادی را هم مطرح کردیم که جلو درب ورودی، زمانی که به مردم بلیط می‌فروشند، اطلاع بدهند که فقط در پایین محوطه می‌توان از دستشویی استفاده کرد. شاید بعدها که کاوش‌های باستان‌شناسی تمام شد بتوان در قسمتی که آثاری نباشد برای دستشویی محوطه‌ای را در نظر گرفت.

مدیر پایگاه الموت در مورد اعتراض گردشگران نسبت به نبود بروشور اطلاع رسانی گفت: ما همواره بروشور توضیحات را چاپ می‌کنیم اما تیراژ آن کافی نیست، حتی متن انگلیسی نیز برای گردشگران خارجی تهیه و برای اداره کل میراث فرهنگی استان قزوین ارسال ‌شده‌است. امیدواریم اعتبار برای چاپ این برشورها هر چه سریعتر فراهم شود، حتی اگر بتوانیم برای برشورها قیمت بگذاریم و آنها را به علاقه مندان بفروشیم نیز اقدام خوبی است.

او در مورد تعداد گردشگرانی که به طور متوسط از الموت بازدید کرده‌اند، اظهار کرد: الموت ماهیانه حدود 2 الی 3 هزار نفر گردشگر دارد که تعداد گردشگران داخلی آن در حال کاهش و تعداد گردشگران خارجی در حال افزایش است به طوری که ماه گذشته 600 نفر گردشگر خارجی از الموت بازدید کرده‌اند.
کد خبر 3043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =