چمدان :  پس از اعتراضات گسترده در شبکه های مجازی و رسانه ای شدن موضوع دیوار کشی جلوی مجلس قدیم در میدان بهارستان امروز دوشنبه 24 مهرماه  اعضای شورای شهر تهران، ری و تجریش و کمسیون فرهنگی و اجتماعی و کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر از ساختمان قدیمی مجلس  بازدید کردند.

در این دیدار رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: موضوع دیوار کشی اطراف مجلس در جلسه ای با حضور نمایندگان اداره کل میراث فرهنگی استان تهران، شورای شهر و استانداری تهران تعیین تکلیف می شود.



محمد جواد حق شناس با تقدیر از خبرنگاران که به نمایندگی از مردم از ساختمان مجلس بازدید کردند، گفت: دیوار کشی مقابل ساختمان قدیمی مجلس دغدغه مردم است که نگران حفظ میراث فرهنگی هستند.

او  افزود: اعضای شورا روز گذشته در صحن علنی شورا دو تذکر در این خصوص ارائه کردند .

حق شناس با بیان آن که میدان بهارستان یکی از مراکز مهم میراثی تهران و کشور است که به ثبت ملی رسیده است، افزود: مجلس مشروطه و مدرسه عالی شهید مطهری و میدان بهارستان که یاد آورد خاطرات دوره قاجار و پهلوی همگی به ثبت ملی رسیده است. این میدان از نظر هویت شهری واجد اهمیت است و باید حفظ شود.



رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: احداث دیوار به منظر شهری آسیب می رساند.و در حال حاضر دیوار کشی متوقف شده است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران در سیزدهمین جلسه شورا نسبت به دیوار کشی مقابل ساختمان قدیمی مجلس تذکر داد.

به گزارش چمدان، اعضای شورای شهر قرار است روز چهارشنبه در مورد تصرف خیابانهای اطراف بهارستان توسط مجلس و موضوع دیوار کشی جلسه ای  با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی داشته باشند.

[related-post id="3019"]
کد خبر 3036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =