مجوز فعالیت برای شرکت‌های حمل و نقل گردشگری صادر می‌شود

چمدان :بر اساس ابلاغ شماره ۳۵/۹۷۲۱۰۰ مورخ ششم فروردین ۹۷ رئیس سازمان میراث فرهنگی،  شرکت هایی که بر اساس این مجوز تاسیس خواهند شد نسبت به ارایه خدمات حمل و نقل گردشگری به گردشگران داخلی و خارجی بطور مستقیم، یا غیر مستقیم از طریق تاسیسات گردشگری، در قالب اجاره خودرو با راننده یا بدون راننده می توانند اقدام کنند.

برای این منظور متقاضیان باید درخواست خود را به ادارات کل استانی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ارایه دهند.

بررسی صلاحیت های فردی و اخذ تضمین حسن انجام کار از مراحل صدور مجوز است.

متقاضیان بایستی ماهیت حقوقی داشته و از حداقل ۵۰ متر مربع فضای اداری یا تجاری یا گردشگری برخوردار باشند. ارایه تضمین یکصد میلیون تومانی به اضافه تامین پارکینگ برای حداقل ۲۰ درصد از تعداد کل خودروها و تابعیت ایرانی از مهمترین شرایط تاسیس اینگونه از شرکت هاست. حداقل شرایط سنی و تحصیلی ۲۵ سال و مدرک کارشناسی است.

تامین حداقل ۲۰ خودرو با عمر حداکثر ۵ سال و بیمه نامه کامل از شرایط اختصاصی تاسیس شرکت های حمل و نقل قید شده است. ایجاد شعبه در ۲ استان دیگر امکانپذیر است.
خودروها شامل اتوبوس، مینی بوس، ون، کاروان و انواع خودروهای سبک و انواع وسایل تفریحی هوایی و دریایی است. رانندگان شرکت های یاد شده باید به یک زبان خارجی آشنایی داشته باشند. مدت اعتبار مجوزها ۳ ساله و قابل تمدید است همچنین  دفاتر خدمات مسافرتی داری مجوز  نیز می توانند برای این امر اقدام کنند.
کد خبر 30173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =