چمدان : از آثار پربازدید در نمایشگاه موزه لوور می توان به مجسمه فرشته نگهبان آرامگاه قلب فرانسیس دوم اثر فرمین روسل، پیکرتراش مشهور فرانسوی، مجسمه مینرو مشهور به اورسه در بخش تولد یک موزه، مجسمه نشور از معبد خنوم در الفاننتین مصر از دوره سلطنت آپری، مجمسه ابوالهول با نام فرعون هاکوراز سلسله بیست و نهم، مجسمه هوروس به شکل شاهین، مجسمه گودا از دوره سومر نو، درفش مفرغی لرستان و تبر کتیبه دار چغازنبیل به عنوان دو اثر ایرانی، سنگ مزار مرمری با نام فیلیس از جزیره تاسوس یونان، مجسمه مفرغی موسوم به "دیانای نمی" ایتالیا، پرتره ساسکیا اثر رامبراند، نقش برجسته مرمری ایزد مهر در حال کشتن گاونر از لبنان، مجسمه مریم عذرا و کودک از لورن فرانسه هستند.













به گزارش چمدان،این دو نمایشگاه همه روزه از ساعت 9 صبح تا 7 عصر قابل بازدید هستند. نمایشگاه "موزه لوور در تهران" تا 18 خرداد و نمایشگاه "به من نگاه کن" تا 31 فروردین همه روزه به روی بازدید کنندگان باز هستند.






شامگاه دیروز پنجم فروردین  نیز برنامه شبی با موزه با حضور دوستداران فرهنگ و هنر و موزه و اصحاب رسانه در موزه ملی ایران از ساعت 19 الی 22:30 برگزار شد و بازدید از موزه ها و برنامه های جانبی برای عموم رایگان بود.برپایی آیین های نوروزی تهران، کارگاه های آموزشی کودک، برگزاری تورهای هدفمند در ایستگاه های پربازدید موزه ایران باستان و موزه باستان شناسی و هنر اسلامی و همچنین بازدید از هفت اثر زرین ایران باستان در این شب برپا بود.










[caption id="attachment_30057" align="aligncenter" width="800"] شبی با موزه[/caption]

ساعات بازدید از موزه ملی ایران افزایش یافت

طبق اعلام روابط عمومی موزه ملی ایران ساعات بازدید از دو موزه ایران باستان و موزه باستان شناسی و هنر اسلامی ایران افزایش یافت. فریدون بیگلری، معاون امور فرهنگی موزه ملی ایران در این خصوص گفت: با توجه افزایش تعداد بازدیدکنندگان موزه ها و پیرو دستور دکتر مونسان، معاون محترم رییس جمهور و رییس سازمان ساعت بازدید از موزه‌ها افزایش یافت. وی افزود که فروش بلیط هر دو موزه "ایران باستان" و موزه "باستان شناسی و هنر اسلامی ایران" هر روزه تا ساعت 20 شامگاه ادامه خواهد یافت.



 

کد خبر 30040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =