چمدان :  پل معلق دره خزینه پل‌دختر در سال 82 توسط وزارت نیرو جهت رفت‌وآمد گروه تحقیقاتی مطالعاتی کارکنان سد کرخه 2 بر روی رودخانه سیمره احداث شد که هم‌اکنون یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان محسوب می‌شود.

پل معلق دره خزینه یکی از جاذبه‌های گردشگری پلدختر

این پل با 112 متر طول، 85 متر ارتفاع و عرض دهنه 85 سانتی‌متر تا یک متر در 49 کیلومتری جنوب شرقی پل‌دختر در مسیر جاده پل‌دختر – اندیمشک واقع شده است که هر ساله گردشگران زیادی از این پل دیدن می‌کنند.

یکی از اهالی روستای دره خزینه اظهار کرد: هرساله به‌عنوان منطقه گردشگری و زیبا شاهد بازدید گردشگران زیادی از این پل هستیم که هم‌اکنون توسط فرد و یا افراد ناشناس تخریب‌شده است.



پل معلق هیجان افراد را به اوج می‌رساند

فرامرز میرزایی افزود: این پل به دلیل معلق بودن روی رودخانه سیمره با ارتفاع زیاد به طرز شگفت‌انگیزی هیجان افرادی که روی آن قرار می‌گیرند را به اوج خود می‌رساند و بازدید از آن منجر به ثبت تجربه‌ای زیبا در خاطر بازدیدکنندگان و گردشگران می‌شود.

یک گردشگر هم گفت: تابستان گذشته از استان کرمانشاه به همراه خانواده از این پل دیدن کردیم که با عبور و قرار گرفتن روی پل و ایجاد هیجان زیاد خاطرات زیبایی از آن به یاد داشتیم و عکس‌هایی از مناظر کوهستانی اطراف آن ثبت کرده‌ایم.

اشکان جلیلیان افزود: به همین خاطر امسال بخشی از تعطیلات نوروز خود را با انتخاب این منطقه به دیدن پل معلق دره خزینه در پل‌دختر اختصاص دادیم که هم‌اکنون با نبود آن مواجه شدیم.

صعود متفاوت کوه‌نوردان در منطقه

یک فعال حوزه گردشگری هم تأکید کرد: کوهستانی بودن منطقه دره خزینه موجود پل معلق هرساله علاوه برجذب گردشگران کوه‌نوردانی که به این منطقه می‌آیند نیز می‌توانند صعودی متفاوت داشته باشند.



پل معلق دره خزینه هیجان انگیزترین و جذاب‌ترین جاذبه گردشگری در لرستان

علی محمدی افزود: پل معلق دره خزینه یکی از جذاب‌ترین، پراسترس و هیجان انگیزترین جاذبه‌هایی است که در لرستان وجود دارد.

تلاش نیروی انتظامی برای شناسایی عامل یا عاملان تخریب پل معلق

همچنین صفر عبدال‌وند فرمانده انتظامی پل‌دختر  در این باره گفت: تخریب پل معلق دره خزینه شب گذشته از سمت روستای ماژین از توابع شهرستان دره شهر استان ایلام اتفاق افتاده که تلاش می‌شود با هماهنگی و همکاری پلیس این شهرستان عامل یا عاملان این اتفاق هر چه سریع‌تر شناسایی و دستگیر شوند.

[caption id="attachment_30027" align="aligncenter" width="640"] عکس: عباس ملکی[/caption]

از سویی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری پل‌دختر در این باره توضیح داد: بر اساس گزارش‌های رسیده مبنی بر تخریب پل معلق دره خزینه به همراه معاون فرماندار پل‌دختر در منطقه حضور پیدا کردیم.

علی عزیزی افزود: پس از بررسی‌های انجام شده مشخص شد یک شنبه شب این پل توسط فرد و یا افراد ناشناس از سمت غربی و روستای ماژین دره شهر ایلام بریده و به پایین افتاده شده است.

بر اساس گزارش فارس، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری پل‌دختر گفت: هم‌اکنون در حال بررسی جوانب امر و دلیل این اتفاق هستیم و کارشناسان میراث فرهنگی و نیروی انتظامی نیز در محل حضور دارند.
کد خبر 30023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =