راه اندازی 100 ایستگاه گردشگری در شهر تهران│  ایجاد 16 نوروزگاه در نقاط پرجمعیت پایتخت



چمدان : ولی‌الله شجاع‌پوریان با بیان اینکه شهرداری تهران امسال برنامه‌های متنوع و متعددی را برای استقبال از سال نو و در تعطیلات نوروزی پیش بینی کرده است، اظهار کرد: نوروز، یکی از آیین های ملی، هویت ساز و جزو فرهنگ ملی ماست که به تایید باورهای دینی ما نیز رسیده است. در ایام نوروز دید و بازدید و صله ارحام برای رفع کدورت ها و کینه ها، ایجاد اخوت و برادری و سرکشی به خویشاوندان توصیه شده که این آیین برآمده از اعتقادات سنتی و دینی ماست.


وی افزود: شهرداری تهران امکانات وسیعی را برای گردشگرانی که از سایر نقاط کشور به پایتخت می آیند پیش بینی کرده و برای شهروندان عزیز تهرانی که ایام نوروز در تهران می مانند خدماتی را درنظرگرفته تا از نقاط دیدنی بی‌شمار شهر بازدید کنند.


معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از برپایی 12 ایستگاه استقبال نوروزی در مبادی ورودی شهر تهران خبر داد و گفت: در این ایستگاه ها بسته های فرهنگی شامل نقشه تهران و مراکز دیدنی و تاریخی پایتخت در اختیار مهمانان و مسافران نوروزی قرار می گیرد.


وی از راه اندازی 100 ایستگاه گردشگری در سطح پایتخت خبر داد و افزود: در این ایستگاه ها ضمن ارائه بسته های گردشگری و تخفیف های پیش بینی شده، مقاصد و اماکن دیدنی تاریخی و گردشگری به شهروندان و هم وطنان معرفی می شود.


شجاع پوریان با اشاره به رویکرد محله محوری در برنامه های نوروزی امسال شهرداری تهران اظهار کرد: در این برنامه ها استفاده از ظرفیت ها و امکانات محلی، اجرای موسیقی محلی، بهره گیری از توانمندی های نخبگان محلی و مردمی و سایر امکانات مختلف محلی به کاهش هزینه ها منجر شده است.


تدارک 200 عنوان برنامه متنوع در نقاط پرتردد


وی با اعلام تدارک 200 عنوان برنامه متنوع در ایام نوروز برای نقاط پرتردد و پرجمعیت تهران گفت: برنامه های شاد و مفرح، هنری و فرهنگی خوبی پیش بینی شده که با تم موسیقی محلی با رعایت شئونات اجرا می شود.


معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به تقارن نوروز امسال با ماه رجب گفت: برنامه های فصل نیایش نیز همزمان با این ایام از میلاد پر سرور امیرالمومنین حضرت علی (ع) اجرا می شود و در ایام اعتکاف، همکاری با مساجد و برگزاری برنامه های مذهبی و فرهنگی برای شهروندان ادامه می یابد.


ایجاد نوروزگاه در 16 نقطه پایتخت


وی از ایجاد نوروزگاه در 16 نقطه پایتخت به عنوان دیگر ویژه برنامه های این ایام یاد کرد و افزود: در این نوروزگاه‌ها به شکل ویژه برنامه های مفرحی در برج میلاد و بلوار کشاورز  به اجرا در می آید. در پیاده راه بلوار کشاورز هنرمندان مشهور و گروه های دانشجویی به اجرای برنامه های مختلف چون موسیقی محلی، تئاترهای خیابانی می پردازند. یک نوروزگاه دیگر ویژه نیز در مرقد امام خمینی (ره) مستقر خواهد بود.


معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: همچنین 13 نوروزگاه دیگر هم به صورت عمومی در مناطق پرجمعیت پایتخت برنامه های مختلفی را برای شهروندان اجرا می کنند.


وی، دیدار با خانواده معظم شهدا، خانواده شهدای مدافع حرم و عالمان دینی، غبارروبی از مزار متبرک شهدا را از دیگر برنامه های ایام عید برشمرد و افزود: از یک هفته قبل از عید این برنامه ها آغاز شده که مورد استقبال بسیار خوب شهروندان قرار گرفته و تا 12 فروردین روز جمهوری اسلامی نیز ادامه می یابد.


شجاع پوریان با اشاره به تفاوت برنامه‌های نوروزی امسال گفت: این برنامه‌ها در کنار توجه به باورهای دینی و ارزشهای اعتقادی، هویت ملی ما را هم لحاظ کرده است. برای نخستین بار در تهران شاهنامه خوانی و پرداختن به موسیقی های دارای جنبه ملی پر رنگ شده و با توجه به مدیریت منابع و سیاست گذاری های صورت گرفته هزینه ها بسیار کاهش یافته که با توجه به برنامه های پیش بینی شده، شهروندان تهرانی امسال نوروزی متفاوت را تجربه خواهند کرد.


معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از شهروندان تهرانی دعوت کرد از موزه ها، باغ موزه ها، آثار و میراث تاریخی و ملی دیدن کنند و در این باره افزود: به قدری تعداد اماکن گردشگری و تاریخی در تهران زیاد است که اگر شهروندان تمام فرصت تعطیلات نوروزی را برای این کار صرف کنند باز هم برای دیدن تمام این اماکن دچار کمبود فرصت می شوند.


بر اساس گزارش ستاد نوروزی شهرداری تهران، شجاع پوریان با اشاره به پوشش برنامه های نوروزی در تمامی نقاط پایتخت اظهار امیدواری کرد که این برنامه ها بتواند در جلب رضایت شهروندان موفق باشد.




کد خبر 29563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =