چمدان: رفتار سفر کردن جوانان امروزی یعنی افرادی که از سال 2000 به‌ بعد به‌دنیا آمده‌اند به‌طرز ملموسی تغییر کرده است. از نظر این افراد چندان عجیب نیست که صبح روز بعد از یک‌شب اقامت عالی در بارسلونای اسپانیا بگویند: «اِه.. چرا به لیسبون در پرتغال نرویم؟»

زمانی سفرکردن ویژه بزرگسالان بود، ماجراجویی نابی که از ایستگاهی به ایستگاه دیگر انجام می‌شد. سفرهایی که گردشگران بدون وابستگی به اینترنت و خدمات آنلاین باید برنامه‌ریزی می‌کردند، جایی برای خوابیدن پیدا می‌کردند و کوله‌پشتی‌های بزرگ را به دوش می‌کشیدند. امروزه، برنامه‌ریزی برای سفر با امکانات آنلاین بسیار راحت شده است با وجود این، همچنان می‌تواند هزینه‌هایی حتی به گردشگران شیفته‌ سفرهای ارزان تحمیل کند.



 

اما اکنون، اتحادیه اروپا با تصویب طرح جدیدی، فرصتی استثنائی و رایگان را برای شناختن اروپا در اختیار 18 ساله‌هایی که در کشورهای این قاره در سال 2000 به‌دنیا آمده‌اند قرار داده است. این طرح که دست‌کم تا سال 2020 برای 18 ساله‌ها ادامه خواهد داشت، در سال 2018 برای 30 هزار جوان آماده اجرا است. براساس این‌طرح، 18 ساله‌ها برای شناختن 30 کشور ازطریق 32 شبکه ریلی به مسافت 170هزار کیلومتر سفر می‌کنند. این جوانان با دریافت چکی به‌ارزش 510 یورو که هزینه آن را اتحادیه اروپا پرداخت می‌کند، این سفر را انجام می‌دهند.

این برنامه با هدف «توسعه هویت اروپا و تقویت ارزش‌های مشترک اروپایی و ترویج آشنایی با مکان‌ها و فرهنگ‌های این قاره» اجرا می‌شود و جزییات آن برای تابستان 2018 در وبگاه Interrail آمده است.

اتحادیه اروپا برای اجرای این طرح 12میلیون یورو اختصاص داده است که هزینه سفر حدود 30هزار جوان 18 ساله را تامین می‌کند.

[related-post id="10294"]
کد خبر 28333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =