رویداد همدان ٢٠١٨ نمی‌خواهیم، هگمتانه را از این خراب‌تر نکنید!

چمدان :یک روز پس از انتشار خبر آسفالت شدن هگمتانه، امیر شهاب رضویان در نامه‌ای به مسئولان شهری از آن‌ها خواسته است تا دست از سر این شهر تاریخی بردارند.

در نامه‌ی سرگشاده‌ی این کارگردان، آمده است؛ «خبرهایی از آسفالت شدن بخشی از تپه هگمتانه می‌رسد. غم انگیز و قابل تامل.

چندماهی است رویداد همدان ٢٠١٨ شده است شعار مدیران استان و قرار است در چندماه باقیمانده، رویدادی جهانی را با هدف معرفی همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا برگزار کنند.

قدما می‌گویند سالی که نکوست از بهارش پیداست، هنوز بهار نشده، یک آرم زشت و بی‌معنی را که کپی از یک آرم فرنگی است، به عنوان لوگوی رویداد رونمایی می‌کنند و بعد هم در آستانه نوروز، اول خبر نابودی احتمالی عمارت ٨٠ ساله "جنانی" می‌رسد که شهرداری و میراث فرهنگی برای نجاتش اقدامی نمی‌کنند و دو روز پیش، بخشی از تپه باستانی هگمتانه آسفالت می‌شود.

خلاصه این که تا رسیدن به آبان ماه و برگزاری رویداد همدان ٢٠١٨ باید منتظر هنرنمایی‌های بعدی آقایان بود. احتمالا مجوز ساخت یک برج در وسط تپه‌ی هگمتانه را هم می‌دهند که بساز و بفروش‌ها بی‌کار نمانند و برای جوانان هم اشتغال‌زایی بشود و ادارات مربوطه هم سهم قانونی‌شان را دریافت کنند.

آقایان مدیران دست‌اندرکار. این شهر را لطفا آباد نکنید!

به همین صورت رهایش کنید کمتر ویران می‌شود. اگر هم می‌خواهید حقوق کسبه‌ی آهن فروش را حفظ کنید در جایی دیگر سامان‌شان بدهید و محوطه باستانی را به خاطر آن ویران نکنید، رویداد همدان ٢٠١٨ نمی‌خواهیم، هگمتانه را از این خراب‌تر نکنید!»
کد خبر 27394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =