چمدان : برخی‌ها سفر را بسته‌ای از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، تفرجگاه‌ها به همراه تجربه غذاهای جدید بومی می‌دانند. از این نظر اصفهان قطعا می‌تواند بسته کاملی برای مقصد سفر باشد، در ادامه این گزارش با برخی خوراکی‌های معروف و جالب شهر اصفهان آشنا شوید.

بریان

لذت خوردن بریانی در کنار زاینده‌رود است، البته به شرطی که رودخانه آب داشته‌باشد. برای پخت این غذا، گوشت سر دست گوسفند را با ادویه و پیاز و دنبه آب پز می‌کنند و سپس گوشت پخته و دنبه را با نعنا چرخ می‌کنند و مخلوط چرخ شده را با دست شکل می‌دهند و و با پودر دارچین و مغز گردو سرخ می‌کنند. سپس جگر سفید را می‌پزند، تفت می‌‌دهند وچرخ می‌کنند. جگر باید در کنار گوشت سرو شود.

[caption id="attachment_2681" align="aligncenter" width="682"] بریانی اصفهان[/caption]

 

حلیم بادمجان

این حلیم بادمجان یک تفاوت اساسی با دیگر حلیم بادمجان‌ها دارد و آن داشتن برنج پخته‌است. برای پخت این غذا، برنج پخته و گوشت پخته با پیاز را با هم مخلوط می‌کنند و سپس بادمجان سرخ یا کبابی شده را که کاملا له شده به این مواد اضافه کرده و به آن کشک نعنا و پیاز داغ اضافه می‌کنند.

[caption id="attachment_2682" align="aligncenter" width="361"] حلیم بادمجان اصفهانی‌ها[/caption]

خورشت ماست

بر خلاف آنچه از اسم این غذا متصور می‌شویم خورشت ماست یک دسر به حساب می‌آید. برای تهیه خورش ماست گوشت گردن گوسفند که از قبل پخته و کوبیده شده را به مخلوط ماست، شکر، زعفران و زرده تخم مرغ که روی حرارت در حال جوشیدن است اضافه می‌کنند و خوب هم می‌زنند. در مرحله آخر گلاب به این مخلوط اضافه شده و با خلال پسته، بادام و زرشک آن را تزئین و پس از سرد شدن سرو می‌کنند.

[caption id="attachment_2685" align="aligncenter" width="450"] خورشت ماست[/caption]

گوشفیل و دوغ

یکی دیگر ازعادت‌های جالب اصفهانی‌ها خوردن گوشفیل با دوغ است. هرچند این دو ترکیب عجیبی به نظر می‌آید اما تجربه آن بسیار دلنشین خواهد بود.

[caption id="attachment_2686" align="aligncenter" width="865"] گوشفیل و دوغ[/caption]

[related-post id="67"]

[related-post id="1539"]

[related-post id="1855"]
کد خبر 2672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =