چمدان : پارک ملی لوآنگوای جنوبی، جنوبی‌ترین پارک از سه پارک ملی دره رودخانه لوآنگوا است که به‌عنوان بهشت حیات‌وحش شناخته می‌شود. این پارک ملی به‌وسعت 9 هزار و 500 کیلومترمربع زیستگاه مهم بیش‌از 400 گونه پرنده و بیش‌از 60 گونه پستاندار به‌خصوص اسب‌های آبی، کروکودیل‌ها و دسته‌های بزرگ زرافه‌ها، فیل‌ها و بوفالوها است.

 

[caption id="attachment_2557" align="aligncenter" width="2000"] فیل‌ها در حال عبور از عرض رودخانه لوپارک ملی لوآنگوای جنوبی (جنوبی‌ترین پارک از سه پارک ملی دره رودخانه لوآنگوا) هستند | این پارک ملی بهشت حیات‌وحش شناخته می‌شود[/caption]

 

همین زیستگاه منحصربه‌فرد به محلی بکر برای بازدید طبیعت‌گردان، جانورشناسان و عکاسان طبیعت تبدیل شده است. از این‌رو، مهمانسراها و هتل‌هایی در این پارک برای اقامت گردشگران در نظر گرفته شده است. «ام‌فوئه لُژ» یکی از این هتل‌ها است که به‌خصوص بین ماه‌های اکتبر تا دسامبر با سیل گردشگرانی مواجه می‌شوند که برای تهیه عکس و فیلم و ملاقات با مهمانان ویژه این هتل به آنجا می‌روند.

مهمانان خاص این هتل خانواده‌ای از فیل‌ها هستند که به‌مدت سه نسل همه‌ساله به این هتل می‌آیند تا از میوه‌های درخت انبه باغ این هتل بخورند. این فیل‌ها با ادب و متانتی که خاص خودشان است وارد لابی هتل می‌شوند و بدون اینکه آسیبی به اشیای داخل لابی بزنند از کنار کارمندان بخش پذیرش و مسافران عبور می‌کنند و به باغ می‌رسند.

 

[caption id="attachment_2558" align="aligncenter" width="1806"] مهمانان خاص هتل «ام‌فوئه لژ» خانواده‌ای از فیل‌ها هستند که به‌مدت سه نسل همه‌ساله به این هتل می‌آیند تا از میوه‌های درخت انبه باغ این هتل بخورند[/caption]

 

کل این خانواده عاشق میوه‌های انبه وحشی (Cordyla africana) هستند که فقط روی درخت محوطه باز پشت لابی رشد می‌کنند.

یکی از روسای دلیر خانواده، ماده‌فیلی به‌نام «سست‌عاج» است که بیش‌از یک‌دهه مسئولیت آموزش‌ دادن به خانواده‌ برای یافتن میوه‌های خوشمزه است.

سال 2009 فرزند سست‌عاج در باغ ام‌فوئه لُژ به‌دنیا آمد و دو روز بعد از تولدش اولین قدم‌هایش را در این هتل برداشت و چون اصلا خجالتی نبود با خرطومش یکی دو خودکار از روی میز پذیرش برداشت. این بچه فیل وقتی امسال دوباره برای خوردن انبه بیاید 8 ساله است، لُرد وِلینگتُن نام دارد.

 
کد خبر 2556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =