چمدان : ارانچینی که به کوفته برنجی سیسیلی و پرتقال برنجی هم معروف است یکی از غذاهای معروف سیسیل است که امروزه در سراسر ایتالیا طبخ می‌شود.

حدود 100 گونه مختلف از این غذا وجود دارد که براساس نوع ژامبون، اندازه کوفته و شکل آن تغییر می‌کنند. اما نوع کلاسیک پرتقال برنجی که به‌دلیل رنگ زرد برنج زعفرانی با این نام خوانده می‌شود محتوی ژامبون گوشت، گوشت‌ چرخ‌کرده، نخودفرنگی و پنیر موتزارلا است.

 



 

[related-post id="1046"]

درجه سختی: متوسط

مدت‌زمان آماده‌سازی: 60 دقیقه + زمان سردشدن برنج

مدت‌زمان پخت: 45 دقیقه

غذا برای 12 نفر

هزینه: متوسط

 

مواد لازم برای کوفته

زعفران: به‌مقدار لازم برای تمام پلو

کره: 30 گرم

برنج کوتاه‌قد: 500 گرم

نمک: به‌مقدار لازم

آب: یک‌دوم لیتر

پنیر موتزارلا: توپ 100 گرمی

 

مواد لازم برای داخل کوفته

نمک: به‌مقدار لازم

فلفل‌سیاه: به‌مقدار لازم

پیاز: یک‌دوم

کره: 25 گرم

گوشت‌ چر‌خ‌کرده: 100 گرم

ژامبون گوشت: 100 گرم

روغن زیتون 100درصد پالایش‌شده «اکسترا ورجین»: به‌مقدار لازم

گوجه‌فرنگی چرخ‌شده: 200 میلی‌لیتر

نخودفرنگی: 80 گرم

پنیر موتزارلا توپی: 50 گرم

پنیر بز: 50 گرم

 

مواد لازم برای خمیر

آرد دو صفر: 200 گرم

نمک: به‌مقدار لازم

آب: 300 میلی‌لیتر

 

موارد لازم برای سوخاری‌کردن

آرد سوخاری: به‌مقدار لازم

روغن سرخ‌کردنی: به‌مقدار لازم

 

طرز تهیه

برای آماده‌کردن کوفته‌برنجی سیسیلی در ابتدا لازم است برنج را در یک‌دوم لیتر آب‌نمک بجوشانید تا آب آن به‌طور کامل جذب شود. برنج را به‌مدت 15 دقیقه دم کنید. سپس آب‌زعفران را به آن اضافه کنید. وقتی پلو‌زعفرانی آماده شد کره بیفزایید.

موتزارلا را ساطوری کنید و داخل پلو بریزید و خوب هم بزنید طوری‌که پنیر کاملا در پلوزعفرانی حل شود. مخلوط به‌دست‌آمده را روی سینی لبه‌دار پهن کنید و روی آن را با سلوفن بپوشانید و داخل یخچال بگذارید تا کاملا سرد شود. سلوفن از خشک‌شدن سطح برنج جلوگیری می‌کند. ظرف را از یخچال خارج کنید و بگذارید چندساعتی در هوای محیط بماند.

در این‌مدت پیاز را خرد کنید و در ماهی‌تابه با دو قاشق روغن و کره تفت دهید. سپس گوشت چرخ‌کرده را به‌آن اضافه کنید. با شعله بالا تفت دهید تا خوب پخته شود. در این مرحله گوجه‌فرنگی چرخ‌کرده، نمک و فلفل را داخل ماهی‌تابه بریزید.

برای اینکه مخلوط ته نگیرد مقدار بسیار کمی آب به آن اضافه کنید و در ماهی‌تابه را بگذارید و اجازه دهید روی شعله کم حداقل 20 دقیقه بپزد. در نیمه مرحله پخت نخودفرنگی را اضافه کنید. درحالی‌که نخودفرنگی‌ها می‌پزند پنیر موتزارلا و پنیر بز و ژامبون گوشت را نگینی خرد کنید.

 



 

به‌محض‌اینکه برنج کاملاً سرد شد، کوفته‌ها را با دست آماده کنید و داخلش را با مخلوط تهیه‌شده پر کنید. برای اینکه کوفته شکل بهتری بگیرد، دستتان را داخل یک کاسه آب بزنید و مرطوب کنید.

دوقاشق غذاخوری برنج (حدود 120 گرم برنج) برای هر کوفته کافی است. بعد از پر کردن کوفته‌ها با مخلوط و پیش‌از بستن سوراخ کوفته، چند نگین موتزارلا و ژامبون اضافه کنید.

کوفته‌های آماده است. اکنون نوبت به آماده‌کردن خمیر می‌رسد. داخل کاسه آرد و نمک بریزید و به آرامی آب به آن اضافه کنید و با دقت هم بزنید طوری‌که تمام آرد خمیر شود و گلوله‌های کوچک آرد حل‌نشده باقی نماند.

سپس کوفته‌ها را یکی پس‌از دیگری درون خمیر فرو کنید و مراقب باشید که کل کوفته به خمیر آغشته شود و بعد یک دور در آرد سوخاری بخوابید.

ماهی‌تابه را خوب گرم کنید و روغن سرخ‌کردنی بریزید. دما را تا 170 درجه سانتیگراد بالا ببرید و در هر بار یک یا دست‌کم دو کوفته را سرخ کنید. وقتی کوفته‌ها طلایی شدند از ماهی‌تابه بیرون بیاورید و روی سینی قرار دهید. قبل از قرار دادن کوفته‌ها دستمال‌حوله تا کاغذ جاذب روی سینی بگذارید تا روغن کوفته‌ها را کاملاً جذب کند. این غذا را گرم میل کنید.

 



 

 
کد خبر 2533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =