سربازان در دوران خدمت سربازی می‌توانند صنایع دستی یاد بگیرند

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت:‌ با ستادکل نیروهای مسلح در حال تفاهم هستیم که جوانان در دوران خدمت سربازی بتوانند یک مهارت و رشته هنری صنایع‌دستی یاد بگیرند.

مریم جلالی دهکردی روز چهارشنبه - ۱۷ خرداد- در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی صنایع‌دستی و آغاز هفته صنایع‌دستی در ایران در محل سالن فجر وزارت میراث‌فرهنگی برگزار شد، گفت: ۲۰ خرداد روز جهانی صنایع‌دستی است، اما در حقیقت روز گرامیداشت هنرهای سنتی نیز است، زیرا اعتقاد ما بر این است که صنایع‌دستی میوه هنرهای سنتی است و این هنرها باید حفظ شود و توسعه یابد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی گفت: با ستادکل نیروهای مسلح در حال تفاهم هستیم که جوانان در دوران خدمت سربازی بتوانند یک مهارت و رشته هنری صنایع دستی یاد بگیرند. از طرفی برای تأمین مواد اولیه ورشو با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صحبت کرده‌ایم تا بخشی از مواد اولیه را به ورشو سازی بروجرد اختصاص دهند.

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی با اشاره به فعالیت یک ساله خود در این معاونت افزود: رویکرد ما در این یک سال این بوده که با برنامه‌محور کار کردن بوده است، یکی از موضوعات مهم اتصال صنایع‌دستی به ادبیات توسعه بوده است، زیرا از برنامه چهارم توسعه این موضوع فراموش شده بود و صنایع‌دستی بیشتر جنبه تزئینی داشته است. بیشتر تلاش کردم که یک نظام تعامل ایجاد کنم تا صنایع‌دستی به‌عنوان موضوع اقتصادبنیان بتواند جای خود را در نظام برنامه‌ریزی کشور به خوبی باز کند.

کد خبر 249909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =