معرفی مراکز خرید مشهد، از لوکس تا ارزان

یکی از بخش‌های هیجان‌انگیز در هر سفری، خرید سوغاتی و یادگاری از آن شهر است. شهر مشهد به دلیل قرارداشتن حرم مطهر امام رضا(ع) در قلب آن، از زمان‌های دور مورد توجه مسافران زیادی را به خود جذب می‌کرد. به همین دلیل تجارت و خرید و فروش در شهر مشهد از قرن‌ها پیش رونق بسیار زیادی داشته است.

بازارهای بسیار زیادی در شهر مشهد ساخته شده‌اند و هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های مخصوص خودشان را دارند. تقریبا همه مسافرانی که با گرفتن بلیط یزد مشهد به این شهر سفر می‌کنند، حداقل به یکی از این بازارها سر می‌زنند. در این مطلب شما را با بهترین مراکز خرید مشهد آشنا می‌کنیم.

معرفی مراکز خرید مشهد، از لوکس تا ارزان

مرکزهای خرید لوکس و تقریبا گران مشهد

اگر قصد خرید یادگاری‌های لوکس و گران‌قیمت دارید، مراکز خرید بسیار زیادی در شهر قرار دارند که خواسته شما را برآورده می‌کنند. البته این پاساژها از حرم مطهر فاصله دارند و اگر محل اقامتتان نزدیک حرم باشد، باید با تاکسی به این پاساژها بروید.

  1. پاساژ الماس شرق؛ الماسی در شرق مشهد

قبل از آن‌که وارد مجتمع الماس شرق شوید، معماری خاص و چشم‌نواز آن که به شکل یک الماس است توجهتان را جلب می‌کند. در این مرکز خرید لوکس 1500 واحد تجاری وجود دارد. فود کورت، پارکینگ طبقاتی و یک شهربازی از امکانات اصلی این مرکز خرید محسوب می‌شوند. در پاساژ الماس شرق انواع لوازم خانگی، پوشک باکیفیت و برند، لوازم الکترونیکی و صنایع دستی با تنوع بسیار بالایی وجود دارند.

  1. مرکز خرید آرمیتاژ؛ برج 150 متری شهر

وقتی که با بلیط یزد مشهد به این شهر سفر کردید، حتما به پاساژ آرمیتاژ سر بزنید. این پاساژ یکی از لوکس‌ترین پاساژهای مشهد است. پنج طبقه از برج به بخش تجاری اختصاص دارد. طبقه منفی یک بورس لوازم آشپزخانه، لوازم الکترونیکی و کالای خواب است. همچنین یک هایپرمارکت و کافی شاپ هم در این طبقه وجود دارد. در طبقه همکف می‌توانید پوشاک، ساعت، عطر، جواهرات و عینک بخرید.

اگر به‌دنبال خرید لوازم آرایشی بهداشتی، طلا و پوشاک چرمی هستید، باید به طبقه اول سر بزنید. طبقه دوم این پاساژ بورس لوازم خانگی، مبلمان و لوازم منزل است که شاید خیلی به کارتان نیاید. طبقه سوم این مرکز خرید به دلیل داشتن بخش کودک و نوجوان برای خانواده‌هایی که فرزند کوچک دارند بسیار جالب است.

پاساژهای اطراف حرم

اطراف حرم امام رضا(ع) همیشه شلوغ است و از قدیم بازارهای زیادی در این منطقه از مشهد ایجاد شده‌اند. تنوع اجناس در بازارهای این منطقه بسیار زیاد است و بیشتر زائران، سوغاتی‌هایشان را از بازارهای اطراف حرم می‌خرند. در ایام خاص مثل عید نوروز و ولادت امام رضا(ع) که مشهد از همیشه شلوغ‌تر است، در این بازارها نمی‌توان به‌درستی راه رفت.

معرفی مراکز خرید مشهد، از لوکس تا ارزان

  1. بازار رضا؛ نوستالژیک‌ترین بازار مشهد

اگر حتی یک بار هم به با بلیط یزد مشهد به این شهر سفر کرده باشید، یک جوری سر از این بازار در آورده‌اید. بازار رضا یکی از بازارهای قدیمی و خاطره‌انگیز شهر به‌شمار می‌آید و قیمت‌های نسبتا مناسبی هم دارد. در این بازار زعفران، زرشک، انواع ادویه، انواع خشکبار، پوشاک، عطر، اسباب‌بازی، ساعت، جانماز، تسبیح، سرویس‌های نقره، انگشترهای گوناگون و... پیدا می‌شوند.

  1. بازار مرکزی مشهد؛ از ارزان‌ترین بازارهای مشهد

این بازار هم در نزدیکی حرم مطهر قرار دارد و هر چیزی که فکرش را بکنید در این بازار پیدا می‌شود. بازار مرکزی هم همانند بازار رضا قیمت‌های مناسبی دارد و جزو بازارهای ارزان شهر به شمار می‌آید. در این بازار از انواع خوراکی‌ها تا پوشاک و فرش و زیورآلات اصلی و بدلی پیدا می‌شود.

  1. مرکز خرید آرمان؛ یک بازار زیبا نزدیک حرم مطهر

وقتی بلیط یزد مشهد را گرفتید، حتما بازدید از این پاساژ زیبا را هم در برنامه‌هایتان قرار دهید. این مرکز خرید مثل بازار رضا و بازار مرکزی قدمت زیادی ندارد اما، یکی از زیباترین و مدرن‌ترین مراکز تفریحی و تجاری شهر محسوب می‌شود. معماری داخلی این پاساژ با درخت‌های افرا، مجسمه‌های سنگی، آبشار مصنوعی، غار سنگی و نمایشگاه عکس جلوه بسیار زیبایی به خود گرفته است. در این پاساژ انواع پوشاک، ادویه، لوازم آرایشی و بهداشتی و خشکبار به فروش می‌رسد.

معرفی مراکز خرید مشهد، از لوکس تا ارزان

بازارهای ارزان مشهد

اگر بودجه‌تان برای خرید محدود است و به‌دنبال اجناس با قیمت‌های مناسب می‌گردید، گزینه‌های زیادی در مشهد برایتان وجود دارد. در واقع این بازارها به خاطر قیمت‌های خاصشان همیشه مورد استقبال زائران بوده‌اند.

  1. بازار امین مشهد؛ تجربه یک خرید ارزان

بازار امین با وجود ساخته‌شدن پاساژهای شیک هنوز هم رونق دارد و در نزدیکی حرم قرار گرفته است. این بازار به خاطر قیمت‌های بسیار مناسبش طرفداران زیادی دارد. کالاهایی مثل انواع پوشاک، خوراکی‌ها، اسباب‌بازی و... با قیمت‌های مناسب در این بازار به فروش می‌رسند.

  1. بازار مولوی؛ بازاری برای مشهدی‌ها

بازار مولوی شاید خیلی به کار مسافران نیاید، اما در هر حال جز بازارهای ارزان شهر به‌شمار می‌آید. در این بازار قدیمی انواع ابزار و وسایل خیاطی، لوازم‌التحریر، اسباب‌بازی و البته لوازم آرایش به فروش می‌رسد.

ارزان‌ترین بلیط یزد مشهد را در فلای تودی پیدا می‌کنید

اگر قصد سفر به مشهد را دارید، بهترین انتخاب برای خرید بلیط سفر به این شهر، سایت فلای تودی است. در این سایت همه بلیط‌های موجود برای پرواز از یزد به مشهد از ایرلاین‌های مختلف به شما نمایش داده می‌شود. شما می‌توانید با مقایسه آن‌ها، بهترین و ارزان‌ترین بلیط را پیدا و به‌سادگی خریداری کنید. همچنین اگر بلیط لحظه آخری برای سفر به مشهد موجود باشد، سایت فلای تودی آن‌ها را هم به شما نشان می‌دهد. یک جز خرید بلیط هواپیما، امکان رزرو هتل های مشهد در فلای تودی فراهم است. همچنین امکان خرید سایر خدمات سفر مثل ترانسفر فرودگاهی و خدمات تشریفات با تخفیف ویژه از فلای تودی وجود دارد.

کد خبر 249906

برچسب‌ها