نگهداری از شبکه شامل چه مواردی می شود؟

پیشرفت تکنولوژی همواره در راستای تسهیل کارهای انسان بوده است. شبکه کردن سیستم ها در شرکت ها و سازمان های بزرگ یکی از روندهای تسهیل امور می باشد. علاوه بر افزایش سرعت انتقال دیتا باعث کاهش هزینه ها نیز خواهد شد.

شبکه کردن همواره می تواند بدون مشکل نباشد و به همین دلیل نیاز به تیم نگهداری و پشتیبانی شبکه دارد. رایانه کمک با داشتن نیروی متخصص و فنی می تواند مدیریت و خدمات نگهداری، نصب و پشتیبانی شبکه های کامپیوتری را به عهده بگیرد.

شرکت های ارائه دهنده خدمات شبکه با داشتن متخصصان مجرب و کاربلد مناسب ترین روش برای بهبود و برطرف کردن مشکلات شبکه ای را برای شما ارائه می دهند. شرکت رایانه کمک در زمینه خدمات پشتیبانی شبکه و کامپیوتر، سال های طولانی به فعالیت پرداخته و تجربه کسب کرده تا بتواند خدماتی با کیفیت عالی به کاربران خود ارائه دهد، کارشناسان فعال در این شرکت، در کار خود بهترین بوده و به صورت حرفه ای در این مجموعه، فعالیت می کنند. شما می توانید از طریق تلفن های ثابت با شماره 9099071540 و از طریق موبایل با شماره 0217129 با کارشناسان رایانه کمک در ارتباط باشید و مشکلات خود در زمینه شبکه و دیگر حوزه های رایانه ای را برطرف کنید.

نگهداری شبکه شامل چه مواردی است?

نگهداری از شبکه شامل چه مواردی می شود؟

در ادامه به مهمترین موارد نگهداری شبکه که باید به آنها توجه شود اشاره خواهیم کرد:

به روز نگه داشتن سخت افزارها

به خدمات مربوط به سخت افزار شبکه، خدمات پسیو گفته می شود. نقشه کشی شبکه، کابل کشی، نصب نودها پریزها، نصب انواع رک، نصب پرینتر، نصب دوربین های مدار بسته، تست شبکه و اطلاع از درست کار کردن و حتی نصب و راه اندازی شبکه همه شامل این موارد می باشد.

به روز نگه داشتن نرم افزارها

خدمات نرم افزاری که خدمات اکتیو شبکه نیز نامیده می شود از اهمیت بالایی برخوردار است . فرد یا تیم مسئول برای نگهداری شبکه همواره لازم است از نرم افزارهای جدیدی که به سرعت هم به بازار می آیند اطلاع داشته باشند. از این نرم افزارها برای بهبود عملکرد شبکه استفاده و بر روی سیستم ها نصب و راه اندازی کند. خدمات نرم افزاری کمک می کند تا کنترل و مدیریت یکپارچه سیستم ها، اکانت ها، فایل ها و ... به راحتی صورت گیرد.

نظارت بر امنیت شبکه

امنیت سیستم ها خصوصا زمانی که به صورت شبکه در می آیند بسیار مهم است. آپدیت کردن آنتی ویروس ها و همچنین بررسی مواردی با اینترنت سر و کار دارد بسیار مهم است. مخصوصا برای شرکت هایی که دیتا برای آنها خود سرمایه است و از این رو، برایشان مهم است که گپ های اطلاعاتی ایجاد نشود.

نگهداری از شبکه شامل چه مواردی می شود؟

رفع خطاهای شبکه

وظیفه تیم پشتیبانی شبکه این است که خطاهای مخفی که در شبکه ایجاد شده است را قبل از اینکه مشکل اساسی به وجود آورد رفع کند.

تعمیرات

در صورت بروز مشکل چه نرم افزاری باشد و چه سخت افزاری تیم پشتیبانی باید سریعا مشکل را حل کنند و از اختلال در کل سیستم به هر نحو ممکن جلوگیری کنند.

ارائه راه حل های فنی

این تیم باید با توجه به نوع فعالیت و گستردگی شرکت راه حل های فنی ارائه داده و بروزرسانی و ارتقا شبکه را انجام دهد. و هم از لحاظ تجهیزات و هم از لحاظ نرم افزار شبکه را به روز رسانی کند.

کدام دستگاه ها سخت افزاری از طریق نگهداری شبکه سرویس می شوند؟

سرورها

سرورها قسمتی جدایی ناپذیر یک شبکه کامپویوتری هستند. همانطور که میدانید سرورها ویژگی ها و تنظیمات منحصر به فردی دارند. به دلیل وجود رم هایی با ظرفیت بالا، پردازنده های قدرتنمند، هارد دیسک ها، و... نگهداری از سرورها در مقایسه با دیگر کامپیوتر ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

برای فراموش کردن پسورد کامپیوتر می توانید مقاله بازیابی رمز فراموش شده ویندوز را مطالعه کنید.


مودم

امنیت مودم اینترنت سبب افزایش امنیت شبکه می باشد. مودم ها در اصل رابط اصلی سیستم های شبکه با اینترنت می باشند. مودم های مختلف با شکل های مختلفی اینترنت شبکه را تامیین می کنند از این رو انتخاب یک مودم مناسب نکته مهمی برای شبکه های کامپییوتری می باشد.

روتر

وظیفه روتر اتصال نود های شبکه به هم می باشد. روتر ها مشابه سوئیچ ها عمل می کنند اما تفاوتی که با سوئیچ ها دارند این است که ارتباط گره به گره آن ها به همان شبکه سوئیچ نمی باشد. روتر ها می توانند بسته های اطلاعاتی را بین شبکه های مختلف هدایت کنند.

سوئیچ ها

وظیفه سوئیچ ها این است که داده هایی که دریافت می کنند را به یک مقصد نهایی در شبکه محلی ارسال کنند. اگر مشکلی در عملکرد سوئیچ ها به وجود بیاید، ارتباط شما با اختلال مواجه می شود.

وظیفه کارشناسان نگهداری شبکه چیست؟

کارشناسان شبکه وظیفه نگهداری شبکه را بر عهده دارند و به گونه ای خدمات نگهداری از شبکه را ارائه می دهند که صاحبان کسب و کار در آینده با مشکلات کمتری روبه رو می شوند. وظیفه کارشناس پشتیبانی و نگهداری شبکه در طول ارائه خدمات نگهداری شبکه شامل موارد زیر می باشد:

  • حصول اطمینان از رعایت مقررات قانونی و سیاست های شرکت

  • زمان‌بندی پشتیبان‌گیری و بازیابی خدمات یا شبکه از پشتیبانی و نگهداری شبکه

  • برنامه ریزی برای ارتقاء شبکه

  • ایمن سازی شبکه در برابر تهدیدات داخلی و خارجی

  • نظارت مداوم بر سیستم شبکه

  • شناسایی زود هنگام مشکلات

  • نگهداری از سخت افزار ها

  • بررسی سلامت عملکرد نرم افزارهای تحت شبکه

  • پاسخگویی به نیار کاربران

  • سیستم های کامپیوتری

  • گرفتن بازخورد کاربران ازعملکرد سیستم ها

  • مستند سازی تجهیزات شبکه

سخن آخر درباره نگهداری از شبکه

همان طور که متوجه شده اید هدف اصلی ادمین های شبکه نگهداری شبکه و رفع تمامی مشکلات شبکه می باشد. رفع تمامی مشکلات شامل خدمات پسیو، اکتیو، امینتی و… جز اصول نگهداری شبکه می باشد و علاوه بر همه این ها بررسی فایروال ها و اطمینان از امنیت آن امر بسیار مهمی است که باید به آن در نگهداری شبکه توجه شود.

شرکت رایانه کمک در زمینه خدمات پشتیبانی شبکه و کامپیوتر، سال های طولانی به فعالیت پرداخته و تجربه کسب کرده است. برای اینکه بتواند خدماتی با کیفیت عالی برای کاربران خود ارائه دهد، کارشناسان فعال در این شرکت، در کار خود بهترین بوده و به صورت حرفه ای در این مجموعه، فعالیت می کنند. شما می توانید از طریق تلفن های ثابت با شماره 9099071540 و از طریق موبایل با شماره 0217129 با کارشناسان رایانه کمک در ارتباط باشید..

کد خبر 249904