بهترین ترفندهای بستن چمدان با بار زیاد در سفر

نحوه بستن چمدان‌ برای سفر نقش مهمی در کیفیت سفر دارد زیرا با بستن اصولی و مناسب چمدان می توانید در هر زمان از سفر، وسایل دلخواه خود را پیدا کنید.

برای بستن چمدان‌ها برای سفر، باید همه چیزهایی را که در زمان سفر نیاز دارید سازماندهی کنید و همه آن‌ها را در چمدان خود بچینید به گونه‌ای که فضا را کمتر اشغال کرده و در عین حال از وسایلتان در برابر نشت وسایلی مانند خمیردندان یا آسیب‌های دیگر محافظت کنید. همچنین برای هر کسی که با هواپیما، قطار یا خودروی شخصی سفر می کند، چند نکته خاص وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

ترفندهای بستن چمدان برای سفر با هواپیما

یکی از محدودیت های سفر با هواپیما حمل چمدان است بطوریکه باید در انتخاب نوع چمدان و وسایل درون آن دقت کنید. شما می توانید هنگام خرید بلیت هواپیما محدودیت های مربوط به میزان بار مجاز را در قسمت اطلاعات بلیط مشاهده کنید. پس از رزرو بلیط هواپیما با توجه به مدت زمان سفر، نوع سفر و تعداد افراد باید اقدام به بستن چمدان برای سفر کنید.

ابتدا قوانین بار مجاز برای ایرلاین مورد نظر را جستجو کنید

خطوط هوایی بسیاری وجود دارد و هر کدام قوانین متفاوتی در مورد آنچه می توانید با خود ببرید تعیین کرده اند. به طور کلی، خطوط هوایی به شما اجازه می‌دهند یک کیف دستی را به هواپیما ببرید و یک چمدان را در فرودگاه تحویل داده تا در محفظه بار قرار دهید. قوانین اندازه و وزن چمدان‌ها از ایرلاینی به ایرلاین دیگر متفاوت است، بنابراین برای جلوگیری از هزینه‌های غیرمنتظره، از قبل در مورد آنها مطالعه کنید.

بهترین ترفندهای بستن چمدان با بار زیاد در سفر

هنگامی که در حال مطالعه درباره شرکت هواپیمایی خود هستید، به اندازه و محدودیت وزن چمدان هایی که مجاز به همراه داشتن آنها هستید توجه ویژه ای داشته باشید. فراتر از این محدودیت ها به معنای هزینه های اضافی است. خطوط هوایی همچنین برای هر چمدان اضافی که همراه داشته باشید، هزینه اضافی دریافت می کنند.

نوع پرواز

بار مجاز

داخلی اکونومی

20 کیلوگرم

خارجی اکونومی

30 کیلوگرم

داخلی بیزینس

30 کیلوگرم

خارجی بیزینس

45 کیلوگرم

وسایل مجاز برای سفر با هواپیما را مطالعه کنید.

حمل برخی از وسایل و مایعات به دلایل امنیت مسافران در داخل هواپیما ممنوع است. بدین منظور بهتر است هنگام بستن چمدان برای سفر، اطلاعیه وسایل مجاز برای سفر با هواپیما را در داخل وب سایت ایرلاین مطالعه کنید. محدودیت‌های ایمنی برای بار مسافران بین کشورها متفاوت است، اما همراه داشتن سلاح سرد و گرم و مایعات قابل اشتعال، ناخن‌گیر یا سوهان در چمدان ممنوع است.

از بار همراه مسافر در کابین استفاده کنید.

در صورتی که پس از بستن چمدان و رسیدن به وزن مجاز هنوز وسایل بیشتری همراه شما بود، می توانید از یک ساک دستی کوچک به عنوان با همراه استفاده کنید. وزن مجاز بار همراه، بین 7 تا 10 کیلوگرم است که می توانید وسایلی مانند لپ تاپ، وسایل گرانبها، مدارک و مقداری خوراکی همراه داشته باشید.

بهترین ترفندهای بستن چمدان با بار زیاد در سفر

مایعات را از سایر وسایل خود جدا کنید

یکی از محدودیت های بار همراه مسافر، به همراه داشتن مایعاتی مانند خمیر دندان، شامپو، الکل و مایعات خوراکی است. بهتر است این وسایل را در بسته بندی جدا قرار دهید تا هنگام بررسی در امنیت پرواز در وقت شما و سایر مسافران صرفه جویی شود.

نکاتی برای بستن چمدان برای سفر

بطور کلی در بستن چمدان برای سفر توصیه می کنیم موارد زیر را رعایت کنید:

  • تا آخرین لحظه منتظر نمانید تا وسایل سفر را ببندید. با این کار احتمال اینکه مهم ترین موارد را فراموش کنید بیشتر می شود.
  • همیشه یک فضای خالی بین 10 تا 20 درصد روی چمدان خود برای سوغاتی ها یا اقلامی که در سفر خریداری می شوند، داشته باشید.
  • بهتر است سه روز قبل از رفتن به سفر بسته بندی کنید، این باعث صرفه جویی در زمان می شود.
  • اگر به یک مکان گرم می روید، حتما وسایل را سبک ببندید، زیرا لباس های حجیم فضای زیادی اشغال می کند.
  • اگر به سفر خارجی می روید، یک کپی از پاسپورت خود تهیه کنید و آن را جدا از اصل نگهداری کنید.

چطور وسایل سفر را در یک چمدان کوچک جا دهیم؟

به منظور بستن چمدان برای سفر به ویژه هنگامی که چمدان کوچک و در عین حال وسایل زیادی دارید، باید چندین نکته را رعایت کنید. بطور کلی چینش مرتب وسایل باید طوری باشد که در هر وسیله کمترین فضای ممکن را اشغال کند. این مورد به ویژه برای بستن چمدان برای خوابگاه که وسایل زیادی باید همراه داشته باشید ضروری است.

چک لیستی از وسایل ضروری تهیه کنید.

این چک لیست شامل لباس، کفش، لوازم بهداشتی و کتاب های راهنما، مطالب خواندنی و مدارک می شود. این چک لیست همچنین به شما در هنگام بستن چمدان برای سفر به خانه کمک می کند زیرا فهرستی از همه چیزهایی که با خود آورده اید خواهید داشت. مواردی که معمولاً فراموش می شوند عبارتند از: مسواک/خمیر دندان، جوراب، عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب، کلاه و وسایل شخصی دیگر. همچنین با توجه به آب و هوای مقصد و مدت زمان اقامت لباس کافی و مناسب همراه داشته باشید.

بهترین ترفندهای بستن چمدان با بار زیاد در سفر

برای لوازم بهداشتی ظرف مناسب همراه داشته باشید.

وسایل بهداشتی شامل مسواک، خمیر دندان، دئودورانت، و غیره بوده که بهتر است برای دسترسی بهتر و اشغال فضای کمتر آن ها را در ظرف ویژه ای بسته بندی کنید. البته توجه داشته باشید اگر قصد پرواز دارید، ممکن است محدودیت‌ هایی برای مقدار مایع یا ژل بهداشتی که می‌توانید با هواپیما همراه داشته باشید، وجود داشته باشد، به این معنی که ممکن است در حین عبور از امنیت فرودگاه مجبور شوید شامپو و یا خمیر دندان خود را دور بیندازید.

لباس ها را رُل کرده و سپس در چمدان قرار دهید

برای بستن چمدان در سفر به منظور تا کردن لباس ها بهتر است آن ها را رُل کنید. دو یا سه لباس هم اندازه را روی هم قرار دهید، آن ها را صاف کرده و مانند کیسه خواب بغلتانید تا در فضای چمدان صرفه جویی کنید و لباس ها نیز چروک نشود. برای اطمینان بیشتر از اینکه لباس ها بیشتر چین و چروک نشوند، یک ورق دستمال کاغذی سنگین یا کاغذ بسته بندی را قبل از غلتاندن بین لباس ها قرار دهید.

ژاکت و لباس های زیر را در کیسه های وکیوم قابل استفاده مجدد قرار دهید، که می تواند تا 75 درصد فضای بیشتری در چمدان شما ایجاد کند. این کیسه ها انتشار بو را مسدود می کنند، بنابراین برای نگهداری لباس های کثیف نیز مناسب هستند. کاری که باید انجام دهید این است که لباس ها را داخل آن قرار دهید، کیسه را ببندید و پمپ هوای موجود را روی یک سوراخ کوچک یک طرفه قرار داده و با پمپ هوا را خارج کنید.

وسایل سنگین را به طور مساوی بین کیف ها تقسیم کنید

از آنجایی که ممکن است به جای چمدان های کوچک با چمدان های بزرگ سروکار داشته باشید، بلند کردن و حمل و نقل آن ها دشوار است. بهتر است به جای یک چمدان از کوله پشتی و کیف دستی نیز استفاده کرده و برخی وسایل را در آن ها نیز قرار دهید تا مجبور نشوید که چمدانی سنگین را همراه خود ببرید.

کد خبر 249902