۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
ویزای تحصیلی مجارستان

.

1. بررسی ویزای تحصیلی مجارستان

ویزای تحصیلی مجارستان یکی از مدارک اصلی برای مهاجرت تحصیلی به این کشور است. شما برای اخذ ویزای تحصیلی ابتدا باید واجد شرایط تحصیل در مجارستان باشید تا بتوانید از بهترین دانشگاه های این کشور پذیرش بگیرید و سپس به سراغ بحث مالی بروید. خوب است بدانید که هزینه تحصیل در مجارستان در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی ارزان‌تر است و راه‌های زیادی برای پرداخت آسان آن وجود دارد. ما در این مطلب به شما می‌گوییم که چگونه می‌توانید پذیرش و ویزای تحصیلی مجارستان را دریافت کنید و دقت به چه نکاتی در این پروسه حائز اهمیت است اما پیش از آن باید از شرایط تحصیل در مجارستان حرف بزنیم تا شما ببینید که آیا واجد این شرایط هستید؟ همراه ما باشید.

2. شرایط تحصیل در مجارستان

اگر قصد مهاجرت تحصیلی به مجارستان را دارید، قبل از هر چیز باید با شرایط دانشگاه های این کشور برای ارائه پذیرش تحصیلی آشنا شوید. فهرست زیر برخی از مهم‌ترین شرایط تحصیل در مجارستان را به شما نشان می‌دهند:

  • شرایط تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در مجارستان: شما برای دریافت پذیرش و ویزای تحصیلی مجارستان، باید مدرک مقطع پیش از مقطع تحصیلی انتخابی خود را داشته باشید. برای مثال اگر می‌خواهید به تحصیل کارشناسی ارشد در مجارستان بپردازید، باید حتماً مدرک کارشناسی داشته باشید اما برای مقطع کارشناسی تنها کافیست دیپلم خود را همراه سایر مدارک در هنگام ثبت درخواست پذیرش ارسال نمایید.
  • شرط معدل تحصیل در مجارستان: خوب است بدانید که هر چقدر معدل شما (GPA) بالاتر باشد، شانس اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی مجارستان نیز افزایش می‌یابد.
  • شرایط زبانی تحصیل در مجارستان: برای تحصیل در مجارستان باید ثابت کنید که به زبان تحصیل خود مسلط هستید و برای مثال اگر می‌خواهید به تحصیل در مجارستان به زبان انگلیسی بپردازید، باید مدارک معتبر این زبان را ارائه دهید.

به خاطر داشته باشید که شرایط تحصیل در دانشگاه های مختلف مجارستان متفاوت است و شما برای اخذ اطلاعات دقیق، باید به وب‌سایت دانشگاه انتخابی خود مراجعه نمایید.

3. پذیرش تحصیلی مجارستان

مهاجرت تحصیلی به مجارستان تنها زمانی ممکن می‌شود که شما پذیرش و ویزای تحصیلی مجارستان را به دست آورید. ما در این بخش به شما می‌گوییم که چگونه می‌توانید به پذیرش تحصیلی مجارستان برسید و یک مرحله مهم از مهاجرت تحصیلی به این کشور را طی کنید.

شما باید قبل از هر چیز از میان بهترین دانشگاه های مجارستان یکی را که همسو با شرایط تحصیلی و مالی شماست، انتخاب کنید. البته شما در این مرحله باید بدانید که می‌خواهید در چه رشته‌ای ادامه تحصیل بدهید تا بتوانید دانشگاهی را انتخاب کنید که این رشته را در لیست برنامه‌های خود قرار داده است.

در مرحله بعدی شما باید باید به دقت و به طور کامل سایت دانشگاه مورد نظر خود را مطالعه کنید تا به شرایط دقیق تحصیل و اخذ پذیرش تحصیلی از آن مطلع شوید. در این مطالعه شما متوجه می‌شوید که:

  • شرایط تحصیل در دانشگاه انتخابی شما به چه صورت است؟
  • برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر خود به چه مدارکی نیاز دارید؟
  • ثبت درخواست پذیرش از دانشگاه از چه تاریخی شروع می‌شود و شما چه مدت برای ارسال مدارک خود مهلت دارید؟

پس از مطالعه وب‌سایت دانشگاه، باید به سراغ جمع‌آوری مدارک لازم بروید و آن‌ها را در زمان مقرر برای دانشگاه مورد نظرتان ارسال نمایید. به خاطر داشته باشید که شما در این میان باید به مسائل مالی نیز توجه کنید و ببینید هزینه تحصیل در دانشگاه انتخابی‌تان چقدر است و از چه بورسیه‌ها و کمک‌های مالی برای پرداخت آن می‌توانید استفاده کنید.

در نهایت، باید مدارک خود را در تاریخ تعیین‌شده ارسال و درخواست پذیرش خود را ثبت کنید. سپس منتظر بمانید تا نتیجه درخواستتان اعلام شود. این اعلام نتیجه معمولاً در جولای (برای ترم زمستان) و ژانویه (برای ترم بهار) اتفاق می‌افتد.

اکنون که با شرایط اخذ پذیرش تحصیلی آشنا هستید، به سراغ چگونگی دریافت ویزای تحصیلی مجارستان می‌رویم. همراه ما بمانید و به مطالعه ادامه دهید.

ویزای تحصیلی مجارستان

4. ویزای تحصیلی مجارستان

متقاضیان تحصیل در مجارستان باید در نظر داشته باشند که تنها با دریافت پذیرش تحصیلی نمی‌توانند به مجارستان مهاجرت کنند و باید ویزای تحصیلی نیز دریافت نمایند. توجه داشته باشید که همه‌ی دانشجویان ملزم به دریافت ویزای تحصیلی مجارستان نیستند و تنها متقاضیان بین‌المللی که ملیت کشورهای اتحادیه اروپا (EU) را ندارند، باید به دنبال اخذ این ویزا باشند.

برای دریافت ویزای تحصیلی باید به سفارت مجارستان در کشور محل زندگی خود مراجعه نمایید و مدارکتان را در روز تعیین‌شده توسط سفارت، ارائه دهید.

برخی از مهم‌ترین مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی مجارستان عبارتند از:

  • رزومه به‌روز
  • انگیزه‌نامه
  • کپی پاسپورت و مدارک شناسایی
  • مدارک زبان
  • ریز نمرات
  • مدرک دیپلم و آخرین مدارک تحصیلی
  • توصیه‌نامه

برای اخذ ویزای تحصیلی مجارستان حتماً با سفارت مجارستان در کشور خود در تماس باشید و از مدارک لازم برای ویزا مطمئن شوید. ممکن است سفارت مجارستان در کشورهای مختلف در برخی مدارک لازم با هم متفاوت باشند.

5. هزینه تحصیل در مجارستان

هزینه تحصیل در مجارستان می‌تواند از 600 تا 8000 یورو در هر ترم متغیر باشد و رسیدن به مبلغ دقیق این هزینه تنها با توجه به دانشگاه و رشته تحصیلی انتخابی شما انجام می‌شود. به عنوان مثال تحصیل در رشته روابط بین‌الملل بین 600 تا 1000 یورو و در رشته مدیریت بازرگانی حدود 1200 یورو در هر ترم است اما این مبلغ برای رشته‌هایی مانند مهندسی یا پزشکی و دندانپزشکی افزایش می‌یابد. هزینه تحصیل رشته های فنی و مهندسی در بازه 1600 و 2500 و رشته‌های پزشکی در بازه 6000 تا 8000 یورو در هر ترم تحصیلی قرار دارد.

دانشجویان علاوه‌بر هزینه تحصیل در مجارستان، باید هزینه زندگی در این کشور را نیز در بودجه‌بندی خود لحاظ کنند و گاهی اثبات توانایی مالی پرداخت این هزینه‌ها در دریافت پذیرش و ویزای تحصیلی مجارستان موثر است.

خوب است بدانید که هر دانشجوی تنها با مبلغی نزدیک به 563.8 یورو در ماه می‌تواند از پس نیازهای اولیه زندگی خود بربیاید هر چند که این مبلغ:

  • بر اساس شهر محل تحصیل (به دلیل تفاوت قیمت‌ها در هر شهر) و سبک زندگی دانشجو تغییر می‌کند.
  • هزینه اسکان دانشجو را در برنمی‌گیرد.

یکی از مهم‌ترین مزایای تحصیل در مجارستان، وام‌های دانشجویی و بورسیه‌های تحصیلی هستند که در پرداخت هر دو هزینه تحصیل و زندگی در مجارستان کمک می‌کنند. شرایط بازپرداخت وام دانشجویی مجارستان بر اساس شرایط دانشجو تعیین می‌شود و بورسیه‌ها نیز هر یک شرایط خاص خود را دارند اما تنوع آن‌ها می‌تواند خیال شما را از بابت اخذ بورسیه راحت کند.

فراموش نکنید که دانشجویان بین‌المللی در مجارستان همواره امکان کار همزمان با تحصیل را نیز دارند. شما می‌توانید:

  • به مدت 8 ساعت به عنوان نیروی کار تمام‌وقت و 6 ساعت به عنوان نیروی کار پاره‌وقت مشغول به کار دانشجویی شوید.
  • درآمد حاصل از کار دانشجویی بین 430 تا 560 یورو متغیر است.
  • با کار دانشجویی می‌توانید همزمان که رزومه تحصیلی خود را می‌سازید، تجربه کاری را نیز به رزومه‌تان اضافه کنید.

ویزای تحصیلی مجارستان

6. نکات تکمیلی ویزای تحصیلی مجارستان

اگر قصد دریافت ویزای تحصیلی مجارستان را دارید، خوب است بدانید که:

  • مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی مجارستان (مانند مدارک تحصیلی و ریزنمرات) باید به زبان انگلیسی ترجمه شوند.
  • شما به 2 توصیه‌نامه رسمی برای دریافت ویزای خود نیاز دارید.
  • از بهترین دانشگاه های مجارستان می‌توان به دانشگاه‌های سگد، دبرسن و Eötvös Loránd اشاره کرد.
کد خبر 249899