اقامتگاهها و بوم گردی تهران به فکر شستشوی فرش و مبل برای سال جدید

با فرا رسیدن تعطیلات عید نوروز و سال جدید، تهرانی‎ها به خارج از شهر سفر می‌کنند تا آب و هوای جدیدی را تجربه کنند و کمی از استرس زندگی در محیط شهری فاصله بگیرند.

تورم و افزایش هزینه‎ها باعث شده که خیلی از مردم، سفر کردن را از زندگی خود حذف کنند اما یک شب اقامت در یکی از مراکز بوم گردی تهران هزینه زیادی ندارد. این اقامتگاه‎ها برای سال جدید و تعطیلات نوروز از بهمن ماه، به فکر شتسشوی سالانه مبلمان و قالیشویی هستند. شستشوی وسایل هر اقامتگاه به قالیشویی‎های دارای خدمات شستشو و خشکشویی مبل و فرش سپرده می‎شود.

سپری کردن یک شب در اقامتگاه‎های تهران، می‎تواند پیشنهاد مناسبی برای کارمندانی باشد که مرخصی زیادی ندارند. تجربه اقامت کوتاه در محلی که فاصله کمی با جایی که زندگی می‎کنیم دارد، زیبا و جذاب خواهد بود. در ادامه قصد داریم به بررسی چند اقامتگاه جذاب و امکانات آن بپردازیم.

شستشوی فرش و مبل اقامتگاه ها و بومگردی ها, اقامتگاه ارگ سنگی در تهران

اقامتگاه ارگ سنگی

اقامتگاه ارگ سنگی از اقامتگاه های معروف در شهر تهران است. روستای سنگان در شمال تهران و نزدیک به رشته‌کوه‌های البرز است. این اقامتگاه تا شهر تهران فاصله خیلی کمی دارد و با طی کردن مسافت 100 کیلومتر به ارگ سنگی می‌رسید. پس این اقامتگاه گزینه مناسبی برای ساکنین تهران است زیرا فاصله خیلی کمی با این شهر دارد. از جاذبه‌های توریستی ارگ سنگی می‎توان به کلبه‎هایی که با سنگ و چوب ساخته شده‌اند. اشاره داشت که به گروه‎‎های 5 تا 10 نفره اجاره داده می‌شود. حال و هوای سنتی این اقامتگاه، احساس خوشایندی به شما می‎بخشد.

محوطه بیرونی این اقامتگاه هم با سنگ و چوب ساخته شده است. می‎توانید روی نیمکت‎های محوطه بنشینید و به زیبایی درختان و سرسبزی منطقه خیره شوید. گرمایش هر کدام از کلبه‎ها با بخاری تامین می‎شود و نگرانی بابت فصول سرد وجود ندارد. اگر دوس دارید در چادر اقامت داشته باشید هم چراغ کوچک گازی استفاده می‎شود. مواد غذایی خود را باید به یخچال آشپزخانه عمومی اقامتگاه بسپرید و سرویس بهداشتی هم به صورت مشترک و عمومی وجود دارد. زیباترین مکان این منطقه آبشار سنگان است که در فصل تابستان خروشان است و در فصل زمستان هم مناظر یخ زده زیبایی به وجود می‎آورد. در صورتی که قصد دارید به اقامتگاه ارگ سنگی بروید، بازدید از رودخانه سنگان، امامزاده و دامنه کوه حصار را هم در برنامه‌های خود قرار دهید.

اقامتگاه قجرآباد

اقامتگاه قجرآباد میراث فرهنگی و تاریخی این منطقه محسوب می‌شود و بازدید از آن احساس سفر در تاریخ را به شما می‌دهد. این اقامتگاه خانه‎ای ویلایی است که دو اتاق خواب دارد و در روستای قجرآباد قرار دارد. نمای این ساختمان از کاهگل ساخته شده که تداعی کننده‌ی حس و حال دوران قاجار است. از سال 1397 بازسازی آن با مصالح جدید شروع شد و مورد استفاده عموم قرار گرفت. البته در فضای داخلی آن بعد از بازسازی هم سعی شده که حال و هوای قدیمی این اقامتگاه حفظ شود و به دیوارهای کاهگلی و ستون‎های چوبی آسیبی نرسد.

این اقامتگاه دارای امکانات مدرن تری نسبت به اقامتگاه ارگ سنگی است. در فصول سرد سال از شومینه، کرسی و بخاری و در فصول گرم کولر تعبیه شده است. این اقامتگاه امکاناتی مثل پارکینگ روباز و سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی دارد. کارکنان اقامتگاه قجرآباد به زبان انگلیسی تسلط دارند و به همین خاطر توریست‎هایی از بقیه کشورها هم می‎توانند از آنجا بازدید کنند.

این اقامتگاه امکانات لوکسی دارد و به خاطر توریستی بودن آن لازم نیست هیج نگرانی‌ای درباره سطح بهداشت آن منطقه داشته باشید. نیازی به آوردن موادغذایی هم نیست چون غذاهای ایرانی و فرنگی در آنجا طبخ می‎شود. اگر تصیم دارید شبی را در اقامتگاه قجرآباد بگذرانید، بازدید از آتشکده، قلعه تاریخی دهشاد و امامزاده را هم در برنامه‎های خود قرار دهید.

هتل سنتی پهلوان رزاز

این هتل مناسب کسانی هست که قصد خارج شدن از استان تهران را ندارند و طرفدار اقامت در بافت شهری هستند. این هتل حدودا 200 سال پیش که در تهران محله‎های خیلی کمی مثل نارمک و دروازه شیروان وجود داشت، ساخته شده است و در خیابان امیرکبیر قرار دارد. اقامتگاه رزاز در سال 1396 مجددا بازسازی شد و در اختیار عموم برای استفاده قرار گرفت. هتل پهلون رزاز 3 طبقه است و حدودا 20 اتاق دارد که به هر کدام از این اتاق‎ها با توجه به نوع چیدمان، نام متفاوتی اختصاص داده شده است. همه‎ی این 20 اتاق سرویس بهداشتی جداگانه دارند و مجهز به سیستم تهویه و سرمایشی – گرمایشی هستند.

هتل سنتی پهلوان رزاز, قالیشویی و خشکشویی مبل هتل های تهران

همانطور که اشاره کردیم هر کدام از این اتاق‎ها دارای نام‎های مختلف و جذابی مثل علم‌کوه، دماوند، ارسی، گوشه، کنج، سه‌دری، گوشواره، ترمه، چشم‌انداز، دنج، شمس، فیروزه، زیتون، بهارخواب، پردیس، قاجاری، دلگشا، ترنج، شاه‌نشین و آینه هستند. هیچ دو اتاقی در هتل پهلوان رزاز شبیه یکدیگر نیستند و هر کدام سبک معماری منحصر به فرد خود را دارند. بنابراین این اقامتگاه هیچگاه تکراری نمی‎شود چون اتاق‎های متنوعی دارد. شب نشینی در ایوان و حیاط هتل و استفاده از کافی شاپ یا رستوران از جمله تفریحات اقامت در این محل است.

بوتیک هتل نظامیه

بوتیک هتل نظامیه جزو قدیمی‎ترین هتل‎های تهران است و ساختمانی بسیار قدیمی دارد. تاسیس این ساختمان به سال 1305 شمسی برمی‎گردد و اقامت در این هتل شبیه به سفر در زمان است. بازسازی این ساختمان از سال 1398 آغاز شده. بوتیک هتل نظامیه هم مثل هتل رزاز در شهر تهران قرار دارد و مناسب کسانی است که دوست دارند شبی در بافت شهری تهران بگذرانند. این اقامتگاه در میدان بهارستان ساخته شده است و رعایت نظافت جزو اولویت‎های اصلی این اقامتگاه به خصوص در تعطیلات عیدنوروز می‌باشد. یکی از گزینه‎هایی که برای شستشوی سالیانه فرش‌های آن می‌توان نام برد، استفاده کردن از خدمات قالیشویی در نارمک است.

بسیاری از صحنه های سریال خاتون یا شهرزاد در این ساختمان فیلم برداری شده است و معماری آن حس و حال تهران قدیم را تداعی می‎کند. قدیمی بودن این ساختمان به معنای نداشتن امکانات نیست و تمام اتاق‎ها به سرویس بهداشتی فرنگی، سیستم گرمایش و سرمایش هوشمند مجهز می‌باشند.

اقامتگاه کدخدا

این اقامتگاه در روستای خوش آب و هوای خسروان در دماوند قرار دارد. اقامتگاه کدخدا دارای 4 اتاق است که سبکی سنتی و قدیمی دارند. درب و پنجره‏های این ساختمان تماما از چوب و کاهگل ساخته شده و محوطه سرسبزی هم دارد که تداعی کننده تهران قدیم است. این اقامتگاه میزبان توریست‎های خارجی‎ای که برای بازدید دماوند به تهران سفر می‎کنندهم می‌باشد.

اتاق‎های اقامتگاه کدخدا ساده و کوچک‌ طراحی شده‌اند اما از لحاظ امکانات به آن رسیدگی شده است و کاملا مدرن می‌باشند. هر 4 اتاق این اقامتگاه دارای نام مخصوصی‎ مثل زرین، یاقوت و فیروزه است. سرویس‎های بهداشتی در محوطه اصلی اقامتگاه قرار دارد و به صورت مشترک استفاده می‎شود. حیاط با صفای اقامتگاه کدخدا آلاچیق‎هایی با تخت دارد که وعده‎های غذایی در آنجا سرو می‌شود و می‎توانید انواع غذاهای ایرانی و فرنگی را سفارش دهید. وعده صبحانه روی هزینه اتاق تاثیری ندارد و به صورت رایگان برای تمام ساکنین سرو می‎شود.

اقامتگاه حاج محمد

این اقامتگاه مخصوص کسانیست که علاقه‌مند به گذراندن شبی در خارج از تهران هستند. امکانات و ساختمان اقامتگاه حاج محمد بسیار مدرن است و خبری از مصالح کاهگلی، چوبی و سرویس بهداشتی مشترک نیست. تمیزی و نظافت اقامتگاه تازه تاسیس حاج ممد برای کارکنان آن اولویت زیادی دارد به طوری که برای شستشوی مبلمان و فرش‎های آن از خدمات بهترین قالیشویی در تهران استفاده می‎شود. این اقامتگاه در روستای فرح آباد فیروزکوه بنا شده است و دارای 6 کلبه مدرن ساخته شده از چوب است که دوبلکس می‌باشند.

اقامتگاه حاج محمد در تهران, قالیشویی انواع اقامتگاه ها, قالیشویی سیاوش و شستشوی فرش و مبل بومگردی ها

به طور کلی همه این اقامتگاه‌ها با یک قالیشویی به صورت طولانی مدت قرارداد دارند تا بعد از تخلیه هر اتاق شستشوی وسایل هم انجام شود. قالیشویی سیاوش از بهترین قالیشویی‎های شهر تهران و آماده‌ی قرارداد با اقامتگاه‌‎های بوم گردی تهران می‎باشد.

طبقه اول این کلبه به عنوان اتاق نشیمن طراحی شده و در طبقه دوم هم تخت خواب به همراه سرویس‎های بهداشتی قرار دارد. تم هر کدام از کلبه‌ها با دیگری متفاوت است. حیاط اصلی اقامتگاه حاج محمد دارای آلاچیق‎هایی برای نشستن و صرف غذا در محوطه است.

کد خبر 249885