همه چیز درباره اسپانیا | قدمت پارینه سنگی!

اسپانیا دارای خط ساحلی در امتداد اقیانوس اطلس در شمال و دریای مدیترانه در جنوب شرقی است. این کشور با آندورا (یک ایالت کوچک در پیرنه)، فرانسه، قلمرو کوچک فرامرزی بریتانیا جبل الطارق (بریتانیا)، پرتغال، و مراکش (در منطقه اسپانیایی سئوتا و ملیلا در سواحل شمال آفریقا) همسایه است. اسپانیا با الجزایر و ایتالیا مرزهای دریایی مشترک دارد.

مساحت این کشور ۵۰۵۹۹۲ کیلومتر مربع است که چهارمین در اروپا و دومین در اروپای غربی است. در مقایسه، اندازه آن تقریباً دو برابر بریتانیا یا کمی بیشتر از دو برابر ایالت اورگان ایالات متحده است.

پادشاهی اسپانیا ۴۷.۱ میلیون نفر جمعیت دارد (در سال ۲۰۲۰)، پایتخت و بزرگترین شهر مادرید است. دومین شهر اسپانیا بارسلون، پایتخت کاتالونیا است. زبان رسمی و ملی اسپانیایی است، زبان‌های رسمی مشترک کاتالان، گالیسی، باسک و اکسیتان هستند.

رزرو تور اسپانیا و بازدید از بهترین جاهای دیدنی آن

تاریخچه

در دوران باستان شبه جزیره ایبری در منتهی الیه جنوب غربی اروپا محل سکونت گروه‌های قومی مختلف بوده است. قبایل ایبری در طول هزاره دوم قبل از میلاد در مقطعی به شبه جزیره نقل مکان کردند. چه از شمال آفریقا یا جنوب اروپا و در یک منطقه گسترده پخش شده است. در طول قرون هشتم و نهم قبل از میلاد فنیقی‌ها، یونانی‌ها، کارتاژنی‌ها و تعداد قابل توجهی از مهاجران سلتیک از مرکز و شمال اروپا وارد شبه جزیره شدند. این ذخایر قومی بسیار متنوع از دوره پیش از روم، اجداد اسپانیایی‌های بعدی را تشکیل می‌دهند.

  1. جوامع ناهمگون و سازمان قبیله ای ساکنان ایبری، تسخیر "هیسپانیا" توسط رومیان را که از ۲۱۸ قبل از میلاد به طول انجامید، کند می کند.

  2. با افول امپراتوری روم، سوبی، وندال‌ها و آلان ها کنترل بخش هایی از هیسپانیا را به دست گرفتند. پس از آنها ویزیگوت‌ها، که در قرن پنجم پس از میلاد، تمام اسپانیا را فتح کردند و پادشاهی را تا سال ۷۱۱ تأسیس کردند، زمانی که این کشور تحت تهاجم مورهای اسلامی شمال آفریقا قرار گرفت. Reconquista، نبرد بین پادشاهی های مسیحی و مورها تا سال ۱۴۹۲ به طول انجامید و در سال ۱۵۱۲ اتحاد اسپانیا امروزی کامل شد.

در طول قرن شانزدهم، اسپانیا به دلیل ثروت عظیمی که از دارایی های خود در قاره آمریکا به دست می‌آمد، به قدرتمندترین کشور اروپا تبدیل شد. افول مداوم قدرت اسپانیا در اروپا در پایان قرن شانزدهم آغاز شد، در قرن نوزدهم اسپانیا اکثر مستعمرات خود را از دست داد.

مردم و فرهنگ

بسیاری از اسپانیایی‌ها پیشینه قومی مشترکی دارند: ترکیبی از ساکنان اولیه شبه جزیره ایبری، سلت‌ها و فاتحان بعدی از اروپا و آفریقا. منشأ مردم باسک در شمال اسپانیا ناشناخته است. مهاجران اخیر از شمال آفریقا و آمریکای لاتین به این ترکیب اضافه شده اند.

اسپانیایی‌ها به عشق زندگی و خوردن و نوشیدن در کنار خانواده و دوستان شهرت دارند. پیش غذای سنتی مانند تاپاس یا پینتکسوس، معادل کشور باسک، محبوب هستند. رقص و موسیقی منطقه‌ای تقریباً به اندازه فوتبال و جشنواره‌های مذهبی مهم است.

طبیعت

اسپانیا که پیوندی بین اروپا و آفریقا است، محل استراحت مهمی برای پرندگان مهاجر است. اسپانیا همچنین خانه پستاندارانی مانند گرگ، سیاه گوش، گربه وحشی، روباه، گراز وحشی، آهو، خرگوش و بز وحشی است. جویبارها و دریاچه ها پناهگاه ماهی قزل آلا، هالتر و ماهی تنچ هستند. اما بسیاری از گونه های حیات وحش با تهدیدات از دست دادن زیستگاه و آلودگی مواجه هستند.

به دلیل قرن‌ها قطع درختان، جنگل‌های بزرگ اکنون فقط در شمال پیرنه و منطقه آستوریاس-گالیسیا یافت می‌شوند. کاشت درختان جدید در جایی که گوسفند و بز چرا می کنند دشوار است. فرسایش و آلودگی رودخانه ها نیز از مشکلات هستند. اسپانیا پارک ها و پناهگاه های ملی بسیاری ایجاد کرده است، اما آنها تنها حدود ۷ درصد از کشور را پوشش می‌دهند.

یکی از مناطق حفاظت شده پارک ملی دوننا است، منطقه‌ای از مرداب‌ها، نهرها و تپه‌های شنی که در آن رودخانه گوادالکیویر به اقیانوس اطلس می‌ریزد. تنوع زندگی این پارک در اروپا منحصر به فرد است و شامل گورکن اروپایی، مونگوس مصری و گونه‌های در معرض خطر انقراض مانند عقاب امپراتوری اسپانیا و سیاه گوش ایبری است.

به دنبال حقایق جالب در مورد اسپانیا هستید؟ اسپانیا یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در تمام اروپا است. اگر می‌خواهید سواحل را کاوش کنید، در شهرهای تاریخی قدم بزنید، از یک سبک زندگی آرام لذت ببرید، از غذاها لذت ببرید، یا زندگی شبانه پر جنب و جوش را تجربه کنید، اسپانیا همه چیز را دارد.

همه چیز درباره اسپانیا | قدمت پارینه سنگی!

بیایید به چند واقعیت جالب اسپانیا بپردازیم!

  1. اسپانیا تنها کشور اروپایی است که با یک کشور آفریقایی مرز فیزیکی دارد

  2. اسپانیا اولین امپراتوری جهان بود

  3. اسپانیایی دومین زبان بومی جهان است

  4. اسپانیا از پربازدید ترین کشورهای دنیا به حساب می‌آید و با ویزای اسپانیا می‌توان به این کشور سفر کرد.

چگونه به اسپانیا سفر کنیم؟

سفر به اسپانیا؛ یکی از زیباترین کشورهای قاره اروپا بسیار جذاب و دیدنی است. برای سفر به اسپانیا باید به یک آژانس هواپیمایی معتبر مراجعه کرده و نسبت به رزرو تور اسپانیا اقدام نمایید. آژانس هواپیمایی سپند پرواز شرق با سال‌ها تجربه در زمینه گردشگری آماده خدمت‌گذاری به شما مسافران است.

کد خبر 249865