آیا استفاده از ارز دیجیتال در سفرهای خارجی ممکن است؟

استفاده از ارز دیجیتال در سفرها و تورهای خارجی، یکی از موضوعاتی است که در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از فعالان حوزه‌های اقتصاد و گردشگری قرار گرفته است. پیشرفت روزافزون تکنولوژی بلاکچین و ارزهای دیجیتال در یک دهه اخیر، تمامی عرصه‌ها و علوم را نیز تحت تأثیر قرار داده است. به نظر می‌رسد که اکنون بیت کوین اصلی ترین ارز دیجیتال پذیرفته شده در صنعت گردشگری است.

با توجه به اینکه هنوز به مرحله پذیرش انبوه ارزهای دیجیتال نرسیده‌ایم، این یعنی خرج کردن ارز دیجیتال به روشی که با پول واقعی انجام می‌دهیم دشوار است و اگر بخواهیم ساده بگوییم، همه فروشگاه‌ها و شرکت‌های خدماتی زیرساخت پذیرش پرداخت‌های ارز دیجیتال را ندارند. اما با این وجود، هنوز چند گزینه برای خرج کردن رمزارزها و توکن‌های خود دارید که در این مقاله قصد داریم به آن‌ها بپردازیم.

روش های استفاده از ارز دیجیتال در سفرهای خارجی

آیا استفاده از ارز دیجیتال در سفرهای خارجی ممکن است؟

۱) خرید بلیط پرواز و هتل

پلتفرم گردشگری مبتنی بر بلاک چین تراولا (Travala) یکی از شرکت های پیشرو است که بیش از ۵۰ ارز دیجیتال را برای رزرو پرواز و هتل می پذیرد. گفتنی است که این پلتفرم در حال حاضر بیش از ۲,۲۰۰,۰۰۰ ملک را در سراسر جهان برای اجاره و فروش ارائه می دهد.

تراوالا همچنین پاداش‌هایی را در قالب توکن بومی خود AVA به مشتریان حود ارائه می‌کند – بنابراین نه تنها می‌توانید ملزومات سفر خود را در این وبسایت رزرو کنید، بلکه می‌توانید با استفاده از رمزارزهای خود معامله عادلانه‌تری داشته باشید.

اما تراوالا تنها شرکتی نیست که ارز دیجیتال را قبول میکند: شرکت امایریتس (Emirates) نیز اعلام کرده است که ممکن است بیت کوین را به عنوان یک گزینه پرداخت در آینده نزدیک بپذیرد و راه را برای سایر شرکت‌های بزرگ هموار کند. برای خرید بیت کوین، به https://tabdeal.org/buy-btc مراجعه کنید.

مزایای رزرو با ارز دیجیتال

انجام یک خرید بزرگ با ارز دیجیتال، برای مثال در تعطیلات، نه تنها روشی مدرن است، بلکه یک مزیت عملی نیز دارد. برای درک آن، بیایید ببینیم که معمولاً وقتی یک خرید بزرگ با کارت خود انجام می دهید چه اتفاقی می افتد.

شما هتل خود و یک پرواز عالی را پیدا کرده اید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که گزینه "تأیید" را بزنید درست است؟ خب، نه همیشه: مبلغ این خرید بزرگ است، و سقف تراکنش بانکی به شما احازه نمیدهد آن را پرداخت کنید و باید به دنبال تأییدیه خاصی باشید. این تأییدیه میتواند برقراری تماس، یا رفتن به شعبه بانک، برای افزایش سقف تراکنش شما است. به عبارت دیگر، شاید مجبور شوید برخی فرآیندهای بانکی پیچیده را طی کنید.

اما با ارز دیجیتال خرید ساده است – زیرا شما بانک خودتان هستید. هیچ سقف تراکنش یا فرآیند خاصی وجود ندارد - شما هستید که قوانین را برای نحوه خرج کردن پولتان تعیین می کنید. بنابراین، علاوه بر پاداش، استفاده از ارز دیجیتال می‌تواند فرآیند خرید ساده‌تر و کم استرس‌تری را به همراه داشته باشد.

۲) استفاده از بیمه مسافرتی

خب، پروازها و هتل ها رزرو شده اند - اما بیمه چی؟

خرید بیمه و سپس ثبت درخواست غرامت در صورت بروز حادثه، هم زمان بر و هم خسته کننده است. با این حال، فناوری بلاک چین پتانسیل فوق‌العاده‌ای برای ساده‌سازی این فرآیند دارد.

اتریسک (Etherisc)، یک برنامه بیمه مبتنی بر بلاک چین است که نه تنها به شما امکان می دهد ارز دیجیتال پرداخت کنید، بلکه برخی مطالبات خاص را به صورت خودکار در بلاک چین اجرا می کند. به عنوان مثال، اگر پرواز شما تأخیر داشته باشد یا لغو شود، این تغییرات برنامه سفر شما به طور خودکار در بلاکچین ثبت می شود و بدون نیاز به هیچ گونه فرآیند دیگری از سوی شما، غرامت خود را دریافت خواهید کرد.

این اپلیکیشن که بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است، به گونه ای طراحی شده است که راه کارآمدتر و مقرون به صرفه تری را برای بیمه در برابر حوادث سفر ارائه دهد.

شما می توانید به راحتی برای یک بیمه نامه به صورت آنلاین ثبت نام کنید و از ارز دیجیتال خود برای پرداخت استفاده کنید، سپس در صورت بروز مشکل از مزایای پوشش بیمه ای که به صورت خودکار اجرا می شود، برخوردار شوید.

۳) فروشگاه‌های پذیرنده ارز دیجیتال

این روزها پذیرش پرداخت‌های ارز دیجیتال برای کسب‌وکارها، به ویژه در شهرهای بزرگ و مقاصد گردشگری محبوب‌تر شده است، اما یافتن محلی که بتوانید رمزارز خود را در آن خرج کنید (مخصوصاً زمانی که منطقه را نمی‌شناسید) بسیار ناخوشایند است و گزینه‌ها می‌توانند محدود.

آیا استفاده از ارز دیجیتال در سفرهای خارجی ممکن است؟

خوشبختانه، ابزاری وجود دارد که فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، سرویس‌های حمل ‌و نقل و دیگر مکان‌هایی که رمزارز شما در آن‌ها پذیرفته می‌شود را مشخص می‌کند. کوین مپ (Coinmap) یک ابزار جستجوی آنلاین است که به شما این امکان را می دهد.

Coinmap به شما کمک می‌کند تا فروشگاه‌ها و رستوران‌های مجاورتان که از ارز دییتال شما پشتیبانی میکنند را پیدا کنید، همچنین می‌توانید از آن برای پیدا کردن دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین و تبدیل ارز دیجیتال خود به پول نقد نیز استفاده کنید. داشتن نقشه‌ای برای تعیین محل نزدیک‌ترین فروشندگان قطعاً استفاده از رمزارزها در زندگی روزمره شما را آسان‌تر می‌نماید.

۴) پرداخت با کارت نقدی کریپتو

برای داشتن انعطاف‌پذیری کامل، می‌توانید از کارت نقدی (دیبت کارت) کریپتو نیز استفاده کنید. این کارت‌ها به شما امکان می‌دهند رمز ارز خود را درست مانند پول نقد با یک کارت نقدی معمولی خرج کنید، و این کار را با تبدیل رمزارز به فیات در لحظه انجام دهید. حتی می توانید از آنها برای برداشت پول نقد از دستگاه خودپرداز استفاده کنید.

به طور معمول، تبدیل رمزارز به فیات یک فرآیند طولانی است و حتی شاید مجبور باشید چند روز منتظر بمانید تا پول نقد خود را دریافت کنید. اما یک کارت نقدی کریپتو این تبدیل را در چند ثانیه انجام می دهد و به شما امکان میدهد تا تا از ابزار و آزادی پول لذت ببرید.

مزایای استفاده از ارز دیجیتال در مسافرت های خارجی

برای مسافران، بزرگترین مزیت استفاده از ارزهای دیجیتال، اجتناب از پرداخت کارمزد ارز خارجی است. اگر تا به حال در خارج از کشور بوده‌اید، با مبادله دلارهای خود با یک ارز دیگر آشنایی دارید، که این تبادل اغلب با پرداخت هزینه‌های گزاف یا با نرخ نامطلوب مبادله همراه است. استفاده از ارزهای دیجیتال در مسافرت‌های خارجی بسیاری از این مشکلات را از بین می‌برد.

سخن پایانی

اگرچه رمزارزها هنوز راه زیادی در پیش دارند تا به یک پدیده عمومی تبدیل شود، اما در حال حاضر راه‌های مختلفی برای استفاده از دارایی‌های دیجیتال شما برای سفرهای خارجی وجود دارد. در این مقاله پی بردیم که ارز دیجیتال یک ارز جهانی است که محدود به مرزها نیست، بنابراین هنگام سفر واقعاً بکار شما می آید. تنها چیزی که نیاز دارید اندکی دانش در مورد گزینه های موجود است. در حالی که استفاده از ارزهای دیجیتال در صنعت سفر هنوز در مراحل اولیه است، اما پتانسیل بسیار زیادی در این زمینه وجود دارد. در نهایت، چنین تلاش‌هایی به مسافران کمک می‌کند تا از بسیاری دردسرها، از جمله استفاده از ارزهای خارجی، عدم شفافیت و پرداخت‌های اضافی به صرافی‌ها و اشخاص ثالث جلوگیری کنند.

کد خبر 249864