رئوف؛ نخستین هتل مناسب‌سازی شده برای معلولان بالاخره در ایران افتتاح شد

نخستین هتل مناسب‌سازی شده ویژه افراد دارای معلولیت سازمان بهزیستی کشور، همزمان با ولادت حضرت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) در مشهد مقدس افتتاح شد.

به گزار خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، علی محمد قادری، رئیس سازمان بهزیستی کشور در حاشیه افتتاح اولین هتل مناسب‌سازی شده ویژه افراد دارای معلولیت سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهارداشت: امروز نماد همدلی مسئولین و مردم است و نیک اندیشان یزدی، نخستین هتل ویژه معلولان را راه اندازی کردند و در جوار امام رئوف، هتل «رئوف» به بهره برداری رسید.

قادری افزود: اقدامات بزرگی توسط مردم و خیرین با همراهی بهزیستی در ایران راه اندازی شده است؛ بزرگترین شیرخوارگاه خاورمیانه در تهران، اولین بیمارستان تخصصی ام اس، هتل ویژه معلولان، بخشی از همدلی و وفاق میان ما و مردم است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد:سازمان بهزیستی با توجه به وجود جامعه هدفی 7 میلیونی شامل افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار، فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست، معتادان بهبودیافته به منظور بهره‌مندی این قشر از جامعه به زیارت آستان آستان علی‌بن موسی‌الرضا(ع) اقدام به ساخت و تجهیز اولین هتل مناسب‌سازی شده، در مشهد مقدس کرده است.

وی عنوان کرد: باید یک پردیس توانمندسازی در ایران به وجود آید؛ برخی استان‌ها و استانداران جهت راه اندازی این پردیس‌های توانمندسازی پای کار آمده اند و هدف اصلی ما، راه اندازی فضاهای ایمن و دسترس پذیر برای معلولان است.

قادری تصریح کرد: امروز نیازمند راه اندازی مراکز تخصصی درمان و نگهداری بیماران اختلال اوتیسم هستیم؛ زیرا از هر 60 شهروند، یک نفر از آنان دارای اختلال اوتیسم می‌باشند و ما به این فضا بسیار نیازمندیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد:زائرسرای سازمان بهزیستی کشور به منظور تحقق فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر احداث زائرسراهای ارزان قیمت در مشهد برای استفاده زوار کم‌درآمد و محرومان جامعه با هدف فراهم آوردن زمینه تشرف آسان اقشار کم‌بضاعت جامعه به حرم رضوی تأسیس شده است.

گفتنی است؛ عملیات گودبرداری و ساختمانی این زائرسرا در زمین اهدایی از سوی بنیاد زائر به متراژ 918 مترمربع از شهریور 1393 در مشهد مقدس و در جوار حرم ثامن‌الحجج(ع) با زیربنای 5790 مترمربع در 9 طبقه، با تعداد 37 واحد با ظرفیت 150 تخت اقامتی به همراه امکانات پارکینگ، رستوران و اداری آغاز شد.

کد خبر 249853

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =