۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۲
چگونه ویزای ایتالیا بگیریم

کشور ایتالیا یک کشور زیبا و جذاب می باشد که جزء حوزه شینگن محسوب می شود. افراد زیادی تمایل دارند سفر به این کشور را امتحان کنند.

شما می توانید به صورت اینترنتی برای دریافت ویزا اقدام کنید. سایت های زیادی هستند که در زمینه ارائه ویزا فعالیت می کنند. یکی از این سایت ها، سایت سفری دیگر می باشد که خدمات جامعی را در زمینه اخذ ویزا ارائه می کند. در این جا قصد داریم شما را با ویزای ایتالیا و شرایط دریافت آن آشنا کنیم.

دریافت ویزای ایتالیا

ایرانیان و شهروندانی که خارج از اتحادیه اروپا باشند، برای سفر یا مهاجرت به ایتالیا نیاز به دریافت ویزای شینگن دارند. ویزای شینگن ایتالیا می تواند یک بار ورود، دو بار ورود و یا چند بار ورود باشد. اگر ویزای یک بار ورود را بگیرید، در صورت خروج از منطقه شینگن دیگر مجاز به ورود به این منطقه نخواهید بود، حتی اگر از مدت زمان اعتبار ویزای شما باقی مانده باشد. افرادی که ویزای بلند مدت ایتالیا را دریافت می کنند، بعد از ورود به ایتالیا باید برای درخواست اجازه اقامت ایتالیا اقدام کنند.

شرایط ورود به ایتالیا در کرونا

به دلیل وجود کرونا با انجام واکسیناسیون جهانی، کشورها با این ویروس مبارزه می کنند و محدودیت ورود به مرزهای خود را کمتر کرده اند. کشور ایتالیا مهاجران و مسافران را بدون آن که به ملیت آن ها توجهی داشته باشد، با ارائه کارت واکسن یا تست منفی کرونا می پذیرد.

مدارک لازم برای دریافت ویزای ایتالیا

طبق هدفی که شما از سفر به ایتالیا دارید، مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای ایتالیا متفاوت می باشد. اما به صورت کلی و عمومی شما برای دریافت ویزای ایتالیا به یک سری مدارک نیاز دارید که در زیر آن ها را بیان می کنیم.

  • تکمیل فرم درخواست ویزای مورد نظر

  • دو قطعه عکس پرسنلی

  • پاسپورت دارای اعتبار

  • اسناد مربوط به محل اقامت

  • ترجمه رسمی تمام صفحات شناسنامه

  • کپی بیمه مسافرتی

  • کپی رزرو بلیط هواپیما و برنامه سفر

  • پرداخت هزینه های درخواست ویزای ایتالیا

هزینه درخواست ویزای ایتالیا

هزینه در خواست ویزای ایتالیا بر طبق نوع ویزای درخواستی و سن متقاضی متفاوت می باشد و نمی توان یک مبلغ کلی را برای آن بیان کرد.

انواع ویزای ایتالیا

ویزای ایتالیا یک تاییدیه است که به صورت تمبر و برچسب توسط سفارت یا کنسولگری ایتالیا در گذرنامه فرد متقاضی قرار می گیرد و اجازه ورود و اقامت در ایتالیا را به او می دهد. بسته به هدف شما از مسافرت به ایتالیا انواع مختلفی از ویزا وجود دارد که آن ها را برای شما شرح می دهیم.

  • ویزای تحصیلی ایتالیا: تحصیل در ایتالیا به دلیل آسان بودن بورسیه های تحصیلی بسیار پرطرفدار است. تحصیل در این کشور به دو زبان ایتالیایی و انگلیسی صورت می گیرد. با توجه به هدف و مدت تحصیل خود می توانید برای دریافت ویزای کوتاه مدت یا ویزای ملی ایتالیا اقدام کنید. برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا علاوه بر مدارک عمومی که ذکر کردیم باید نامه پذیرش از موسسه معتبر، رزومه تحصیلی و مدارک زبان خود را ارائه دهید.

  • ویزای کاری ایتالیا: اگر به دنبال کار در ایتالیا هستید، باید از طریق دریافت ویزای کاری اقدام کنید. برای اخذ این نوع ویزا داشتن یک پیشنهاد شغلی از طرف یک کافرمای ایتالیایی ضروری است. انواع مختلفی از ویزاهای کاری وجود دارند که شامل ویزای کار فصلی، ویزای خود اشتغالی، ویزای استخدامی با حقوق، ویزای تعطیلات کاری و ویزای تحقیقات علمی می باشند. ویزاهای کاری می توانند بلند مدت و یا کوتاه مدت باشند که ارائه مدارک طبق نوع ویزا متفاوت خواهد بود.

  • ویزای توریستی ایتالیا: اگر قصد شما سفر و گردش در ایتالیا است، باید ویزای توریستی ایتالیا را دریافت کنید که این ویزا 90 روزه می باشد. ارائه دادن برنامه کلی سفر خود برای دریافت این نوع ویزا لازم و ضروری است. اگر به دعوت دوستان و یا اعضای خانواده به ایتالیا سفر می کنید، باید ویزای ویزیتور ایتالیا را دریافت نمایید. برای گرفتن این نوع ویزا باید دعوتنامه رسمی ارائه دهید و در دعوتنامه باید قید شود که شما جزء دوستان و یا اقوام میزبان هستید.

  • ویزای ترانزیت ایتالیا: اگر برای سفر نیاز به توقف کوتاه در فرودگاه یا بنادر ایتالیا را داشته باشید، باید ویزای ترانزیت بگیرید. ویزای ترانزیت برای گذر از ایتالیا است و به دو صورت ویزای ترانزیت فرودگاهی و ویزای ترانزیت دریایی موجود می باشد. ویزای ترانزیت فرودگاهی ایتالیا فقط 24 ساعت اعتبار دارد و دارنده این ویزا اجازه خروج از فرودگاه را ندارد. ویزای ترانزیت ایتالیا برای سفرهای دریایی تا 5 روز اعتبار دارد.

  • ویزای سرمایه گذاری ایتالیا: اگر هدف از سفر شما شرکت در فعالیت های تجاری و کسب کار، مانند شرکت در جلسات، بازدید، انجام معامله، استخدام، آموزش و... می باشد باید ویزای تجاری ایتالیا را دریافت کنید. برای اخذ این ویزا باید دعوتنامه و برنامه سفر خود را ارائه دهید.

  • ویزای پزشکی ایتالیا: اگر برای درمان یا مراقبت های پزشکی تصمیم دارید به ایتالیا سفر کنید، ویزایی به همین منظور برای شما صادر می شود. دریافت ویزای خدمات درمان پزشکی ایتالیا نیازمند ارائه گزارش ارجاع پزشکی، تاییدیه از پزشک یا بیمارستان در ایتالیا و اثبات تمکن مالی لازم برای پوشش تمامی هزینه ها توسط فرد متقاضی است.

  • ویزای فرهنگی، ورزشی، مذهبی ایتالیا: افرادی که قصد شرکت در یک رویداد فرهنگی، ورزشی و یا مذهبی را دارند، باید برای گرفتن این نوع ویزا اقدام کنند. کارگردانان و مستندسازانی که قصد ساخت برنامه در خاک ایتالیا را دارند، باید این نوع ویزا را دریافت نمایند.

  • ویزای پناهندگی ایتالیا: پناهندگی در ایتالیا برای افرادی که در کشور خودشان جان یا مال آن ها در معرض خطر است، امکان پذیر می باشد. این نوع مهاجرت خطرناک ترین نوع مهاجرت محسوب می شود که به هیچ عنوان آن را توصیه نمی کنیم. افراد پناهنده باید بتوانند ثابت کنند که واجد شرایط پناهندگی هستند.

کلام آخر

ایتالیا یکی از کشورهای اروپایی است که افراد زیادی خواهان سفر به این کشور هستند. برای سفر و دریافت ویزای ایتالیا راه های متفاوت و زیادی وجود دارند که شما باید طبق هدف خود از سفر جهت گرفتن ویزای ایتالیا اقدام کنید. شما می توانید از طریق سایت سفری دیگر برای دریافت انواع ویزا که آن ها را توضیح دادیم اقدام نمایید.

سفری دیگر انواع خدمات در زمینه اخذ ویزا، وقت سفارت و برگزاری تورهای گردشگری را به بهترین نحو ممکن در اختیار مشتریان قرار می دهد. اهداف اصلی این شرکت شامل موارد زیر است:

  • سفری دیگر با وجود متخصصین و مشاورین در زمینه سفر و گردش، بهترین انتخاب را در اختیار شما می گذارد.

  • ارائه خدمات حرفه ایی به افراد، رضایت بالای مشتریان را به همراه داشته است.

  • در سفری دیگر مشاوران آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

کد خبر 249839

برچسب‌ها