بهترین اجرای گرین وال و روف گاردن های دنیا

بهترین اجرای گرین وال و روف گاردن های دنیا به چه صورت هستند؟ فایده استفاده از بام سبز، دیوار سبز مصنوعی و روف گاردن‌ها چیست؟ برای یافتن پاسخ سوالات همرا ما باشید.

با استفاده از روف گاردن‌ها و یا استفاده از دیوار سبز مصنوعی در تراس خانه خود می‌توانید طبیعت را به خانه‌های شهری خود بیاورید. فضاهایی که احساس حضور در پارک را برای شما تداعی کنند.

بسیاری از افراد هم تلاش می‌کنند با  اجرای گرین وال و بام سبز، چند گیاه را در گوشه خانه خود نگهداری کنند؛ تا تکه‌ای از طبیعت را همراه داشته باشند.  

از جمله نمونه‌های تلاش انسان برای بازسازی طبیعت، معماری باغ‌های معلق بابل می‌تواند باشد. یکی از بهترین امکانات برای شبیه‌سازی طبیعت، اجرای گرین وال و روف گاردن است.  

طی چند سال اخیر دیوار سبز مصنوعی و بام‌های سبز رواج بسیاری پیدا کرده‌اند. در این مقاله سعی کردیم برخی از زیباترین روف گاردن های دنیا را معرفی کنیم.

می‌توانید فهرست بهترین روف گاردن های دنیا را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

  •       Acros
  •       Rockefeller
  •       Namba Parks
  •       Kaiser
  •       Kensington
  •       High Line Park
  •       Waldspirale
  •       Gardens by the Bay
  •       Torre Guinigi
  •       سخن آخر

بهترین روف گاردن های دنیا

در دنیا دیوار سبز مصنوعی و روف گاردن‌هایی وجود دارند که به قدری باشکوه و بزرگ هستند، که حتی فکرش را هم نمی‌کنید. معمولاً روف گاردن‌ها با باغ‌هایی کوچک در پشت بام ساختمان‌های مسکونی و یا تجاری شناخته شده هستند.

مشخص کردن عظمت و شکوه برخی از روف گاردن‌ها، با استفاده از عبارت "باغ آسمانی" امکان‌پذیر خواهد بود. با ما همراه باشید تا شما را با برخی از معروف‌ترین روف گاردن‌های دنیا آشنا کنیم.

Acros

روف گاردن

ساختمان اکروس واقع در شهر فوکوکا در ژاپن،  یک ساختمان ۱۴ طبقه شبه هرم است که یکی از بهترین روف گاردن های دنیا بر روی آن ساخته شده است.  

امیلیو آمباسز معماری آرژانتینی است، که این ساختمان را طراحی کرده است. هر سطح از پشت بام این ساختمان که به صورت پله‌ای درآمده، متشکل از شگفتی‌های زیاد است.  

تنها در جنگل می‌توان امثال این شگفتی‌ها را یافت. از دیوار سبز مصنوعی و برکه‌های براق آب، تا گیاهان بلند و سرسبز، همه در این ساختمان گنجانده شده‌اند.

به طور کل این ساختمان شامل ۵۰۰۰۰ گیاه و درخت است. بازدید کنندگان از روف گاردن، در راه رسیدن به آن‌جا از یک ساختمان نیم دایره‌ای و با دیواره‌های شیشه‌ای عبور می‌کنند؛ که شامل مغازه‌ها، نمایشگاه‌ها، ادارات و یک سالن سمفونی موسیقی است.

Rockefeller

راکفلر

راکفلر یکی از بهترین روف گاردن های دنیا است که در این لیست جای دارد. تماشا و گشت در این بنا برای عموم آزاد نیست.  

به لطف فیلم‌هایی همچون مرد عنکبوتی محصول سال ۲۰۰۲، یا فیلم چهار شگفت انگیز محصول سال ۲۰۰۵، روف گاردن راکفلر کاملاً برای مردم آشنا و قابل شناسایی است.  

این روف گاردن در سال ۱۹۳۵ تاسیس شد و شامل پنج بخش است که توسط معمار پیشگام، رالف هنکوک ساخته شده است. مجموعه‌ای که با  اجرای گرین وال و بام‌های سبز طراحی شد.

کل پروژه ساخت، دو سال به طول انجامید و شامل ۳۰۰۰ تن خاک، ۵۰۰ تن آجر، ۱۰۰ تن سنگ، ۲۰۰۰ درخت و درختچه بود. هنوز نیز در این منطقه مراسم‌های مختلفی برگزار می‌شود.

Namba Parks

پارک نامبا

پارک نامبا در شهر اوساکا ژاپن واقع شده است. برای تماشای آن باید مسیری بلند را  طی نمود. از میان آبشارهای صخره‌ای و بیشه زارها، زیر آبشارها و صخره‌ها باید بالا رفت تا به مقصد نهایی رسید.

پارک نامبیا یک مرکز خرید خیلی بزرگ وسط شهر اوکاساکا، دومین شهر بزرگ ژاپن است. این مرکز خرید دیدنی توسط طراح بزرگ آمریکایی،  جان جرد ساخته شده است که در سال ۲۰۰۳، ساخت آن تکمیل شد.  

مرکز خرید نامبیا شامل یکی از زیباترین روف گاردن های دنیا است، که بوتیک‌های پر زرق و برقی در آن وجود دارند. مردم از مناطقی دور برای خرید به آنجا مراجعه می‌کنند.

Kaiser

کایزر

صنعتگر آمریکایی،  ادگار کایزر که بسیار شیفه روف گاردن راکفلر در ایالت نیویورک بود، یکی از زیباترین روف گاردن های دنیا را به نام کایزر در ایالت کالیفرنیا ساخت.  

او نام این ساختمان را به نام خودش، کایزر گذاشت و در سال ۱۹۶۰ کار ساخت آن را تکمیل کرد. همچنین روف گاردن کایزر، ۱۴۱۰۰ متر مربع است.

روف گاردن کایزر شامل یک دریاچه مصنوعی کوچک به همراه چندین فواره و پل است. از لبه آب تا مرزهای درخت کاری شده، با چمن پوشیده شده است. می‌توان روف گاردن کایزر را به عنوان یکی از مکان‌های جذاب در کالیفرنیا به حساب آورد.

Kensington

کنزینگتون

روف گاردن کنزینگتون،  یکی از معروف ترین روف گاردن های دنیا است که در لندن واقع شده است. هرچند که شاید حتی بهتر باشد که از آن به عنوان یک قصر در بام نام ببریم!

این بنای ۶۰۰۰ متری، توسط طراح مطرح اهل ولز به نام رالف هنکوک در بین سال‌های ۱۹۳۶ تا ۱۹۳۸ ساخته شده است.  

روف گاردن مملو از فواره‌ها، درخت‌های نخل، شاخه‌های گل و یا حتی فلامینگو ها است! رالف هنکوک، سنگ‌های به کار رفته در این ساختمان را از پنسیلوانیا وارد کرد.

پس از ساخت ساختمان اصلی، ۵۰۰ گیاه را در پشت بام آن کاشت تا فضایی شبیه به سه مدل از باغ‌های اسپانیایی، تودور، و انگلیسی باشد. همچنین ۷ درخت از درختانی که برای اولین بار در کنزینگتون کاشته شده‌اند، هنوز در آن‌جا سالم مانده اند.

High Line Park

روف گاردن

رفت و آمد به سمت غرب منهتن هرگز ساده نبوده؛ اما اکنون به لطف های لاین یا مسیر هوایی،  شما می‌توانید به معنی واقعی در پارک قدم بزنید و بین شهرها جابه‌جا شوید.

مسیر سبز هوایی در امتداد بخشی از خط راه آهن نیویورک وست لاین می گذرد و دوندگان یا کسانی که قصد قدم زدن دارند را از منطقه میت پکینگ، در سراسر چلسی، تا حیاط وست ساید می برد.  

این مسیرر هوایی ادای احترامی به گیاهان وحشی دارد. همچنین صندلی‌های آفتاب‌گیر، چمن‌زارها، جویبارها و مناظر بسیار دیدنی و رویایی از رودخانه هادسون، از ویژگی‌های بارز این مسیر است.  

با این که های لاین یا مسیر هوایی یک روف گاردن واقعی به حساب نمی‌آید، اما با توجه به ساخت همچین مکان سرسبزی در ارتفاع بالا، قطعا می‌توان آن را به عنوان یکی از بهترین روف گاردن های دنیا نام برد.

روف گاردن

تمامی روف گاردن‌ها، بنا به ماهیت و خلاقیت سازنده آن‌ها، متفاوت هستند؛ اما یقین دارم که تا به حال هیچ روف گاردنی همانند والد اسپایرل ندیده‌اید. این روف گاردن خاص و منحصر به فرد، در دامشتات آلمان بنا شده است.

ساخت این ساختمان آپارتمانی، در سال ۲۰۰۰ به اتمام رسید و به عنوان آخرین شکوفایی از هنرمند اتریشی به نام فریدنسرایش هاندرتواسر ثبت کردید.  

او اعتقادات عجیبی داشت؛ یکی از عجیب‌ترین اعتقادات او این بود که خطوط صاف، نمادهای شیطانی هستند. به همین دلیل است که او روش معماری مرسوم را به کلی کنار گذاشت و این ساختمان را به شکلی کاملاً منحنی و متفاوت ساخت.

پس از اینکه از مسیری مارپیچ و پر از گیاهان مختلف عبور کردید، به کافه‌ای در بالای ساختمان خواهید رسید. در تمام طول مسیر می‌توانید از تماشای گیاهان متنوع لذت بسیار ببرید.

Gardens by the Bay

باغ خلیجی

همه ما با باغ‌های زیادی در شهرهای مختلف آشنا هستیم؛ اما نظرتان در مورد شهرها درون یک باغ چیست؟ خب این اتفاقی است که در سنگاپور در حال انجام است و به لطف باغ‌های خلیجی که در سال ۲۰۱۲ ساخته شدند، دیگر هیچ چیز دور از انتظار نیست.

باغ‌های خلیجی در سنگاپور، نوعی تم پارک با موضوع باغبانی است؛ که شامل یکی از معروف‌ترین روف گاردن‌های دنیا و همچنین یکی از بهترین روف گاردن‌های دنیا است.  

یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری در سنگاپور است. برجی ۳۵ متری با پوشش گیاهی عجیب و غریب، پوشیده از غبار و مرتفع‌ترین آبشار سرپوشیده جهان در این باغ وجود دارد.

در اطراف باغ، سوپر درخت‌هایی مصنوعی به ارتفاع ۵۰ متر وجود دارند که شبیه درخت‌هایی فضایی یا درخت‌هایی فانتزی در داستان‌های تخیلی هستند.  

همچنین پیاده‌روهای مرتفعی در بین این سوپر درخت‌های شگفت انگیز وجود دارد که نمایی بسیار زیبا و خاص را از باغ و از بالا، به شما نشان می‌دهد. به کمک بام‌های سبز، دیوار سبز مصنوعی و روف گاردن‌ها، این شهرها جلوه‌های جذاب و پرطراوتی دارند.

Torre Guinigi

توره گینیگی

شهر لوکا واقع در ایتالیا، نه تنها خانه آهنگساز بزرگ اپرا،  پوچینی است، بلکه ستاره شهرهای توسکانی است که تحت الشعاع عظمت رنسانس فلورانس و کمال پالیو سیه‌نای قرون وسطایی قرار گرفته است.

اما وقتی صحبت از اجرای گرین وال و روف گاردن ها شود، هیچ منطقه‌ای نمی‌تواند با لوکا رقابت کند.

توره گینیگی یکی از زیباترین روف گاردن‌های دنیا و همچنین یکی از قدیمی‌ترین روف گاردن‌های دنیا است که در مرکز لوکا ساخته شده است. این روف گاردن، به دستور خانواده اشرافی گینیگی در قرن ۱۳۰۰ میلادی ساخته شد.  

هدف از ساخت توره گینگی، ساخت یک باغ بلوط بود. امروزه هنوز آن بنا وجود دارد و شما می‌توانید از روف گاردن توره گینیگی بازدید کنید.  

پس از صعود به بالای ساختمان، می‌توانید از منظره فوق‌العاده‌ای که پیش رویتان قرار دارد، به همراه آفتاب مدیترانه‌ای، لذت ببرید.

سخن آخر

در انتها باید خاطرنشان کنیم که مجموعه اسپینگر با توجه به سال‌ها فعالیت در حوزه‌ی طراحی و اجرای روف گاردن، با آمادگی هرچه تمام‌تر هرگونه خدمات مشاوره‌ای را ساپورت خواهد کرد. تیم اجرایی اسپینگر با بهره‌گیری از دانش متخصصان می‌تواند فضای سبز مورد نظر شما را با بالاترین کیفیت اجرا نماید.

شما همراهان عزیز جهت مشاوره، به راحتی می‌توانید با تیم مجموعه اسپینگر تماس حاصل فرمایید:

تلفن تماس: ۸۶۰۹۱۳۹۴ - ۰۲۱

تلفن همراه: ۰۹۵۶۵۴۱ - ۰۹۱۲

کد خبر 249795

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =