بررسی شرایط و نحوه دریافت انواع ویزای اوکراین برای ایرانیان

کشور اوکراین یکی از کشورهای اروپای شرقی است. این کشور همه ساله به عنوان مقصد تعداد زیادی از مسافران و مهاجران از جمله ایرانیان انتخاب می‌گردد. ایرانیان برای برای ورود به این کشور باید یکی از انواع ویزای اوکراین را دریافت نمایند. ویزای توریستی و ویزای تحصیلی از جمله پرتقاضاترین ویزاهای اوکراین محسوب می‌شوند.

ویزای تحصیلی اوکراین

کشور اوکراین دارای دانشگاه‌های معتبر متعددی است که نام تعدادی از آنها در لیست برترین دانشگاه‌های جهان قرار دارد. این کشور همه ساله به عنوان مقصد تعداد زیادی از دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیل در مقاطع مختلف انتخاب می‌شود. 

تحصیل در این کشور به دو زبان انگلیسی و اوکراینی امکان پذیر است. با ویزای تحصیلی امکان کار پاره وقت نیز وجود دارد. دانشجویان می‌توانند حدود ۲۰ تا ۳۰ ساعت در هفته به کار پاره وقت بپردازند و برای هر ساعت کار دستمزدی معادل ۸ تا ۱۰ دلار دریافت نمایند. 

برای دریافت ویزای تحصیلی اوکراین باید از یکی از دانشگاه‌های اوکراین نامه پذیرش تحصیلی دریافت نمود. برای این کار ابتدا باید شرایط پذیرش دانشجویان بین المللی در سایت دانشگاه مورد نظر مطالعه شود و در صورت واجد شرایط بودن درخواست پذیرش برای دانشگاه ارسال گردد. 

پس از دریافت نامه پذیرش از یکی از دانشگاه‌های اوکراین باید فرم درخواست ویزای تحصیلی را در سایت سفارت این کشور تکمیل نمود. پس از تکمیل فرم درخواست ویزا، تاریخ مراجعه حضوری به سفارت برای شرکت در جلسه مصاحبه مشخص می‌شود و در صورت قبولی در مصاحبه ویزای تحصیلی برای دانشجو صادر می‌گردد.

ویزای تحصیلی اوکراین

مدارک لازم برای صدور ویزای تحصیلی اوکراین

برای دریافت ویزای تحصیلی اوکراین به مدارک مختلفی نیاز است:

ترجمه و اصل شناسنامه

پاسپورت معتبر دارای حداقل یک سال اعتبار

ترجمه مدارک و سوابق تحصیلی

مدرک زبان معتبر

گواهی سلامت

گواهی عدم سوء پیشینه

گواهی تمکن مالی 

دعوت‌نامه از یکی از موسسات آموزشی اوکراین  

دانشجویانی که دوره‌های تحصیل به زبان انگلیسی را انتخاب نموده اند باید کارنامه یکی از آزمون‌های معتبر زبان انگلیسی مانند تافل یا آیلتس را با نمره مناسب به سفارت ارائه دهند. دانشجویانی که قصد تحصیل به زبان اوکراینی دارند باید نامه پذیرش در دوره پاتفک را به سفارت ارائه دهند. در این دوره علاوه بر آموزش زبان اوکراینی دروس اصلی رشته تحصیلی انتخاب شده نیز مرور می‌شود تا دانشجو برای ورود به دانشگاه آماده باشد. 

یکی از مدارک مهمی که برای صدور ویزای توریستی اوکراین لازم است گواهی سلامت است. برای دریافت این گواهی حتما باید به یک کلینیک معتبر مراجعه شود. نام متقاضی و نام پزشک نیز باید در گواهی درج شود. گواهی سلامت و ترجمه آن پس از تایید توسط وزارت خارجه و دادگستری باید به صورت پلمپ شده به سفارت ارائه شود. 

گواهی تمکن مالی نیز باید از یکی از بانک‌های ایرانی و به زبان انگلیسی صادر شود. این گواهی نشان دهنده توانایی مالی دانشجو برای پرداخت هزینه زندگی و تحصیل در اوکراین است. موجودی حساب باید حداقل معادل ۳ هزار دلار آمریکا باشد.

ویزای توریستی اوکراین

ویزای توریستی اوکراین برای ایرانیان

کشور اوکراین با داشتن جاذبه‌های تاریخی و طبیعی متعدد و قرار گرفتن در ساحل دریای سیاه در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه گردشگران ایرانی قرار گرفته است. ایرانیان برای سفر توریستی به این کشور به ویزای توریستی اوکراین نیاز دارند. ویزای توریستی به گردشگران اجازه می‌دهد ۹۰ روز در کشور اوکراین اقامت داشته باشند. 

برای دریافت ویزای توریستی اوکراین باید فرم درخواست را در سایت سفارت تکمیل نمود تا تاریخ مصاحبه حضوری برای دریافت ویزا مشخص شود.

مدارک لازم برای صدور ویزای توریستی اوکراین

برای صدور ویزای توریستی اوکراین به ارائه مدارک متعددی نیاز است:

پاسپورت معتبر

۲ قطعه عکس پاسپورتی

گواهی رزرو بلیط رفت و برگشت هواپیما

گواهی رزرو هتل

گواهی تمکن مالی

گواهی عدم سوء پیشینه

بیمه‌ مسافرتی

انگیزه نامه و هدف متقاضی از سفر به اوکراین

دعوتنامه از یک شهروند اوکراینی یا اسپانسر

یکی از مهمترین مدارکی که برای درخواست ویزای توریستی اوکراین لازم است دعوتنامه رسمی از یکی از آشنایان مقیم اوکراین یا اسپانسر است. اگر فرد متقاضی دوست یا آشنایی در کشور اوکراین نداشته باشد می‌تواند از موسسات مهاجرتی کمک بگیرد. این موسسات با دریافت وثیقه، اسپانسر متقاضیان دریافت ویزای گردشگری اوکراین می‌شوند. 

سوالات مصاحبه سفارت اوکراین

با توجه به نوع ویزای درخواست شده سوالات متفاوتی در روز مصاحبه پرسیده می‌شود. برای ویزای توریستی بیشتر سوالات درباره هدف از سفر به اوکراین و مکان‌هایی که در این سفر مورد بازدید قرار می‌گیرد، است. ممکن است درباره سفرهای قبلی متقاضی نیز سوالاتی پرسیده شود. 

برای ویزای تحصیلی اوکراین نیز سوالات متعددی از متقاضی پرسیده می‌شود که مهمترین آنها شامل موارد زیر است:

سفرهای خارجی قبلی

انگیزه ادامه تحصیل 

علت انتخاب کشور اوکراین برای ادامه تحصیل 

رشته تحصیلی انتخاب شده و علت انتخاب آن

سایر کشورهایی که توسط متقاضی برای تحصیل در آنها اپلای شده

روش تامین هزینه‌های زندگی و تحصیل در اوکراین

دوستان و آشنایان متقاضی در اوکراین

برنامه متقاضی بعد از فارغ التحصیلی 

ویزای اوکراین برای ایرانیان

هزینه ویزای اوکراین برای ایرانیان

هزینه صدور ویزای اوکراین به نوع  ویزا و مدت زمان آن بستگی دارد. هزینه اولیه بررسی درخواست ویزای اوکراین برای هر نفر ۶۵ دلار است. در صورت عدم پذیرش درخواست صدور ویزا هزینه پرداخت شده مسترد نمی شود. 

ویزای اوکراین از ترکیه

بسیاری از شهروندان ترکیه برای تعطیلات و سفرهای گردشگری، تجارت، کار یا تحصیل به اوکراین سفر می‌کنند. شهروندان ترکیه و ایرانیانی که شهروند ترکیه محسوب می‌شوند می‌توانند ۹۰ روز از ۱۸۰ روز بدون دریافت ویزا به اوکراین سفر کنند. این افراد برای اقامت بیش از ۹۰ روز در اوکراین حتما باید ویزا دریافت کنند.

ویزای اوکراین تضمینی

برای صدور انواع مختلف ویزای اوکراین مدارک متعددی نیاز است. تهیه برخی از مدارک از جمله دعوت نامه از شهروند اوکراینی یا اسپانسر برای متقاضیان بسیار مشکل است. ارائه مدارک به صورت ناقص باعث رد شدن درخواست صدور ویزا و هدر رفتن وقت و هزینه متقاضی می‌شود. 

برای تامین مدارک مورد نیاز به صورت قانونی و جلوگیری از رد شدن درخواست ویزا، بهتر است از طریق موسسات مهاجرتی معتبر اقدام نمود. 

ویزای اوکراین فوری

در صورتی که متقاضی، درخواست بررسی فوری پرونده ویزای خود را داشته باشد باید هزینه بیشتری پرداخت نماید. با پرداخت دو برابر هزینه عادی، پرونده ویزا به صورت فوری بررسی می‌شود. مدت زمان صدور ویزای عادی ده روز و ویزای فوری ۵ روز کاری است. 

ویزای اوکراین بدون مصاحبه

صدور انواع ویزای اوکراین از طریق ثبت درخواست ویزا و بعد از مصاحبه انجام می‌شود. در سال‌های قبل مصاحبه سفارت اوکراین فقط به صورت حضوری انجام می‌شد. در سال‌های اخیر امکان مصاحبه آنلاین با استفاده از نرم افزارهایی که امکان تماس تصویری دارند از جمله اسکایپ نیز فراهم شده است. 

ویزای اوکراین شینگن است؟

کشور اوکراین هنوز عضو اتحادیه اروپا نشده و شهروندان سایر کشورها با ویزای اوکراین نمی‌توانند به سایر کشورهای اروپایی سفر کنند. ویزای اوکراین یکی از ویزاهای معتبر محسوب می‌شود و داشتن آن برای گرفتن ویزای شینگن امتیاز مثبت محسوب می‌شود.

کد خبر 249777

برچسب‌ها