۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴
معایب زندگی در فنلاند

قبل از مهاجرت به هر کشوری باید مزایا و معایب آن را با دقت بررسی کنید. شرایط زندگی در هر کشور متفاوت است و شما با توجه به توانایی و نیازهای خود باید کشور مقصد را انتخاب کنید.

در ادامه قصد داریم معایب زندگی در فنلاند برایتان شرح دهیم.

برای مهاجرت به فنلاند یا گرفتن ویزا این کشور می‌توانید از راه‌های مختلفی اقدام کنید. ویزا فنلاند را می‌توانید به سه روش اصلی ویزا کاری، تحصیلی و سرمایه گذاری دریافت کنید.

شرایط زندگی در فنلاند

فنلاند یکی از کشورهای شمال اروپا به حساب می‌آید به همین دلیل این کشور نسبت به کشورهای اروپایی سردتر است. خوشبختانه کیفیت زندگی در فنلاند بسیار در سطح بالایی قرار دارد و به همین دلیل متقاضیان زیادی درخواست زندگی در کشور فنلاند را دارند. مزایای زندگی در فنلاند عبارت‌اند از:

· وجود مشاغل متفاوت.

· جاذبه‌های دیدنی فراوان.

· آب و هوای ایده‌آل.

· وجود علوم پیشرفته.

· وجود شرایط کاری ایده‌آل در فنلاند.

· شرایط اقتصادی مناسب.

· وجود دانشگاه‌های برتر.

· کم بودن نرخ بیکاری.

این کشور عضو شینگن است و از سیستم رفاه اجتماعی بسیار مناسبی برخوردار است. همچنین فرهنگ این کشور بسیار با نژادپرستی مبارزه می‌کند و تمامی مردم این کشور به افراد دیگر با هر تفاوتی که دارند احترام می‌گذراند. اگر قصد تحصیل در این کشور را دارید بهتر است بدانید تحصیل در بسیاری از دانشگاه‌های این کشور رایگان است.

کشور فنلاند هر سال لیست تمامی مشاغل مورد نیاز خود را اعلام می‌کند تا افراد را برای این مشاغل پذیرش کند. با وجود آنکه این کشور ممکن است از هر نظر بی نقص باشد اما باز هم معایبی دارد که شما باید با معایب زندگی در فنلاند آشنا شوید

این کشور یکی از مرفه ترین کشورهای جهان محسوب می‌شود که دلیل این خوشبختی، تولید ناخالصی داخلی است و مراقبت‌های بهداشتی در این کشور نیز بر اساس سیستم درمانی جهانی انجام می‌شود. اگر سلامتی شما تهدید شود یا تصادف کنید دولت بهترین روش‌های درمانی با هزینه بسیار کم را در اختیار شما قرار می‌دهد.

مشکلات و معایب زندگی در فنلاند

با وجود آنکه در این کشور وضعیت اقتصادی و درآمدی بسیار مناسب است اما هزینه زندگی در این کشور بسیار بیشتر از کشورهای دیگر است. نرخ بیکاری در فنلاند به 19 درصد رسیده است اما رشد اقتصادی و تعداد افرادی که در این کشور مشغول به کار هستند نشان دهنده وضعیت ثابت این کشور هستند. باید در نظر داشته باشی این کشور بسیار گران‌قیمت است.

باتوجه به اینکه هزینه‌ها و مخارج این کشور بالا است اما خوشبختانه وضعیت اقتصاد مناسبی دارد . پیش بینی می‌شود که این وضعیت در آینده نیز صعودی خواهد بود. اما یکی از معایب زندگی در فنلاند، آب و هوای سرد این کشور است و اگر عاشق برف و سرما هستید این موضوع اصلاً مسئله‌ای جدی نیست.

معایب زندگی در فنلاند از نظر آب و هوا

همان‌طور که در اول مقاله اشاره کردیم؛ فنلاند کشوری در اروپای شمالی است و از این رو می‌توان گفت که زندگی در زمستان این کشور بسیار طاقت فرسا و سخت است. میزان دما در فنلاند حتی بعضی وقت‌ها به منفی پنجاه درجه سانتی گراد نیز می‌رسد.

در کل فنلاند در زمستان دارای آب و هوای بسیار سرد و همراه با بارش برف سنگین هست. در این کشور نور و گرما چیزی نادر است و عموماً زندگی در این آب و هوای سرد هم حتی برای فنلاندی‌ها نیز بسیار دشوار است.

آلودگی هوای فنلاند

متأسفانه هرساله از 1000 تا 2000 نفر جان خود را بر اثر آلودگی هوا از دست می‌دهند. البته این کشور آلوده‌ترین کشور در دنیا نیست چون اگر بخواهیم مثال بزنیم چین هوای بسیار آلوده تری نسبت به فنلاند دارد.

معایب زندگی در فنلاند از نظر هزینه‌ها

یکی از مشکلات اساسی در این کشور هزینه‌های بالای زندگی است؛ هر فرد قبل از مهاجرت باید به این مؤلفه بسیار توجه کند. همان‌طور که گفتیم این کشور یکی از گران قیمت ترین کشورها به حساب می‌آید و هزینه های زندگی در فنلاند بسیار بالاتر از چیزی هست که فکر می‌کنید.

گران ترین شهر فنلاند یعنی هلسینکی می‌باشد که با بررسی دقیق، متوجه می‌شوید که در این شهر هزینه‌ها به حدی است که یک فرد متوسط برای زندگی در این کشور باید بیش از 2 هزار یورو پرداخت کند. باید قبل از مهاجرت هزینه‌ها و شرایط زندگی در این کشور بررسی شود. البته باید در نظر داشته باشید که در این کشور حقوق بسیار مناسبی برای کار دریافت خواهید کرد.

یکی از معایب زندگی در فنلاند این است که با توجه به حقوق زیادی که دریافت می‌کنید باید هزینه‌های زیادی نیز برای زندگی پرداخت کنید که عمدتاً با میزان هزینه که دریافت می‌کنید متعادل می‌شود.

یکی از بزرگ ترین مشکلات زندگی در این کشور مالیات‌های سنگین نیز است. در کنار مالیات‌های سنگین مردم باید سهم مالیات عمومی و بیمه اجتماعی را نیز بپردازند. در واقع کلیه درآمد افراد مشمول مالیات شهرداری، ملی و کلیسا می‌باشد.

افسردگی و اعتیاد در فنلاند

خب با توجه به سرمای شدید و هزینه‌های بالا شاید برایتان تعجب آور نباشد که اعتیاد و افسردگی در این شهر یکی از مشکلات دائمی است. در واقع به خاطر هوای سرد مردم تمایل دارند تا بیشتر وقت خود را در خانه بگذرانند.

این مسئله بیشتر برای افرادی که تازه به این کشور مهاجرت کرده‌اند؛ مشکل ساز می‌شود. هزینه‌های بالا نیز امکان افسردگی و اعتیاد را افزایش می‌دهد. خیلی از افراد از پس هزینه‌های این کشور بر نمی‌آیند. باید قبل از مهاجرت دقت کنید و مسائلی که گفته شد را بررسی کنید و اگر با آن مشکلی نداشتید به مهاجرت به این کشور فکر کنید.

جمع بندی

فنلاند را می‌توان به عنوان یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت دانست، شاید بعد از خواندن معایب زندگی در فنلاند تمایلتون به مهاجرت به این کشور کاهش یابد اما در نظر داشته باشید که زندگی در هر کشوری هر چقدر مزایا داشته باشد در کنارش معایبی نیز دارد که شما باید آن‌ها را بررسی کنید.

برای ادامه مقاله و خواندن مقالات مهاجرت می‌توانید به سایت سروش فردا مراجعه کنید و از تمامی مزایا و معایب زندگی در فنلاند نیز آگاه شوید. همان‌طور که اشاره کردیم مالیات در کشور فنلاند بیش از 30 درصد است و این مالیات شاید برای افرادی که تازه می‌خواهند به این کشور مهاجرت کنند کمی ترسناک به نظر می‌رسد.

کد خبر 249776