برای مهاجرت تحصیلی به چه نمره آیلتسی نیاز است؟

در ادامه رشد فزاینده نرخ مهاجرت در یکسال گذشته، تعداد افرادی که در ماه های اخیر تصمیم به مهاجرت گرفته‌اند نیز رو به افزایش است.

اما اصلی ترین دغدغه تمام افرادی که به دنبال مهاجرت هستند، چه مهاجرت تحصیلی و چه مهاجرت کاری/تجاری مسئله زبان انگلیسی و گرفتن آیلتس در کمترین زمان ممکن است.

مهاجرت تحصیلی به کانادا

نمره آیلتس مورد نیاز برای تحصیل در کانادا با توجه به مقطع تحصیلی، رشته و دانشگاه متفاوت است. حداقل نمره مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه ها و کالج های کانادا نمره ۶ آیلتس آکادمیک است که با توجه به مقطع و نوع رشته تحصیلی می‌تواند تا ۷.۵ نیز افزایش یابد.

ولی بطور معمول برای اخذ پذیرش تحصیلی از اکثر کالج های کانادا نمره ۶ برای مقاطع لیسانس، نمره ۶.۵ برای فوق لیسانس و برای مقطع دکترا نمره آیلتس ۷ مناسب است.

مهاجرت تحصیلی به اروپا

نمره آیلتس لازم برای تحصیل در اروپا با توجه به کشور مقصد، نروژ، سوئد، دانمارک، هلند، اتریش، فرانسه، آلمان، یونان، سوئیس، اسپانیا و یا ایتالیا متفاوت است. اگر در این کشورها بخواهید به زبان انگلیسی تحصیل کنید با توجه به مقطع و رشته مورد نظرتان حداقل به نمره ۶ آیلتس احتیاج خواهید داشت.

مثلا تحصیل در هلند، به زبان هلندی یا انگلیسی بوده و برای تحصیل به زبان انگلیسی داشتن مدرک آیلتس ۶ ضروری می‌باشد.

برای مهاجرت تحصیلی به آلمان در مقطع فوق لیسانس تعدادی از رشته‌ها به زبان انگلیسی تدریس می‌گردند که در این صورت ارایه مدرک زبان انگلیسی ضروری بوده که به طور معمول IELTS ۶.۵ به بالا لازم است.

آیلتس ۶ به بالا

همانطور که اشاره کردیم حداقل نمره لازم برای مهاجرت تحصیلی نمره ۶ آیلتس است که تا نمره ۷ یا حتی ۸ آیلتس برای برخی رشته های تخصصی نیز متغیر می باشد.

بهترین راه میانبر این است که از هدر رفتن وقت و هزینه‌تان جلوگیری کنید و صرفا بر روی کیفیت یادگیری تان تمرکز کرده تا در نهایت بتوانید در آزمون آیلتس بهترین نتیجه ممکن را کسب کنید.

برای اینکار انتخاب اساتید آیلتس باتجربه و شرکت در کلاس های خصوصی آیلتس نتیجه محور نقش کلیدی دارد.

کد خبر 249757

برچسب‌ها