۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸
جاهای دیدنی لس آنجلس را بشناسید

لس آنجلس دومین شهر پرجمعیت ایالت متحده آمریکا و بزرگترین شهر ایالت کالیفرنیا است. لس آنجلس به اختصار LA نامیده می شود و لقب شهر فرشتگان، مخصوص لس آنجلس است. این شهر دارای مراکز تفریحی و سرگرمی های بسیار زیادی است. افراد زیادی لس آنجلس را پایتخت سرگرمی دنیا می دانند.

به همین دلیل همه ساله افراد زیادی از سراسر دنیا بلیط لس آنجلس تهیه کرده و به این شهر سفر می کنند.

هالیوود که مرکز فرهنگ و هنر هفتم (سینما) است، در این شهر قرار گرفته است. همین امر گردشگران زیادی را به لس آنجلس جذب می کند. در واقع یکی از اصلی ترین دلیل شهرت لس آنجلس، هالیوود است.

این شهر دارای ساحل وسیع و منحصر به فرد، میادین دیدنی و تاریخی، مجموعه ای از موزه ها، سالن های نمایش و تئاتر و .... است که تماشای آن ها خالی از لطف نیست.

در این مقاله به معرفی برخی از معروف ترین جاهای دیدنی لس آنجلس خواهیم پرداخت.

پارک یونیورسال استودیوز هالیوود

دلیل اصلی شهرت این پارک دکوراسیون و فضای منحصر به فرد آن است که براساس فیلم های محبوب و پرفروش ساخته شده است. یک استودیو فیلم سازی مشهور نیز در این پارک وجود دارد. رایدها (پارک های موضوعی) در این مجموعه  دائماً در حال تغییر هستند. اگر هر چند وقت به این پارک سر بزنید فضایی جدید مشاهده خواهید کرد.

از پرطرفدارترین رایدهای پارک یونیورسال استودیویز می توان به مردگان متحرک، سیمپسون ها، دنیای جادوگری هری پاتر، ترانسفورمرها و ... اشاره کرد. در سال ۲۰۱۹ به رایدهای پارک یونیورسال یک فضای جدید از فیلم پارک ژوراسیک اضافه شد که طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داد.

یک مجموعه بزرگ به نام سیتی واک (CityWalk) در این پارک قرار دارد که از رستوران، کافی شاپ، مرکز خرید و سالن های نمایش تشکیل شده است. پس از تماشای رایدهای این پارک می توانید به این مجموعه بروید.

یک تور استودیو نیز در این پارک برگزار می شود که به کمک یک لیدر و راهنما می توانید از پشت صحنه برخی از فیلم های مشهور بازدید کنید.

پیاده رو مشاهیر هالیوود

پیاده روی مشاهیر بین بلوار هالیوود و خیابان وین در لس آنجلس قرار گرفته است. این پیاده رو یکی از معروف ترین و محبوب ترین مکان های دیدنی لس آنجلس است. پیاده رو مشاهیر طولی معادل ۲ کیلومتر دارد. نام بیش از ۲۵۰۰ ستاره هالیوود اعم از کارگردان، بازیگر، تهیه کننده، شخصیت های تخیلی، موسیقی دان، خواننده و ... در این پیاده رو به چشم می خورد. ۴۶ درصد از ستاره های نصب شده بر روی پیاده رو متعلق به افرادی است که در صنعت سینما فعالیت می کنند. ۲۴ درصد از ستاره ها به تلویزیون و ۱۷ درصد آن به فعالیت های صوتی و موسیقی تعلق دارد. از مجموعه این ستارگان ۱۰ درصد از آن ها به اجراهای رادیویی مربوط می شود. حدوداً ۲۰ ستاره در طول سال به مجموعه ستارگان هالیوود اضافه می شود.

هالیوود

تپه هالیوود یکی از محله های معروف در لس آنجلس است که از نام آن برای صنعت سینمای این کشور نیز استفاده شده است. اگر اهل سینما باشید احتمالاً نام هالیوود به گوشتان خورده است. افراد زیادی از اطراف لس آنجلس و دیگر نقاط به این شهر سفر می کنند تا از هالیوود و جاذبه های گردشگری مربوط به آن بازدید کنند.

گردشگران با تهیه بلیط لحظه آخری هواپیما می توانند به این شهر زیبا سفر کنند و پس از آن از طریق وسایل نقلیه عمومی خود را به نقاط گردشگری لس آنجلس برسانند.

پارک و رصدخانه گریفیتس

این پارک مساحتی معادل ۴۲۱۰ هکتار دارد و در شرق کوه های سانتامونیکا واقع شده است. پارک گریفیتس بزرگ ترین پارک ایالت کالیفرنیا است. سرگرمی های بسیاری از جمله رصدخانه، زمین گلف، باغ وحش، آسمان نما، پیست سوارکاری، زمین تنیس، تئاتر یونانی و ... در این پارک وجود دارد که برخی از آن ها تاریخی و بسیار دیدنی هستند. این پارک هم مسیر پیاده رو و هم مسیر رانندگی دارد.

بهترین سرگرمی این پارک، رصد خانه گریفیتس است. بازدید ار این مکان برای عموم مردم آزاد است. گالری ها، نمایشگاه ها و تلسکوپ های زیادی در این مجموعه وجود دارد که تماشای آن ها بسیار لذت بخش است. به کمک تلسکوپ زایس این مجموعه می توانید از دریچه ماه و دیگر سیارات کهکشان بازدید کنید. نام این پارک از گریفیتس جی صنعت‌گر و خیر مشهور آمریکایی گرفته شده است.

پارک تفریحی دیزنی لند

این پارک یک مجموعه بسیار وسیع است و در اطراف لس آنجلس قرار گرفته است اما دسترسی به آن ساده است. این پارک از سال ۱۹۵۰ به یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری در کالیفرنیا تبدیل شده است. این پارک از بخش های مختلفی تشکیل شده است و رایدها (پارک موضوعی) هیجان انگیزی در آن تعبیه شده است که می تواند لحظات شادی را برای شما به وجود بیاورد. این پارک روز به روز در حال توسعه است و بخش های ماجراجویانه ای به آن اضافه شده است. در ساخت این بخش ها از فیلم های سینمایی پرطرفدار الهام گرفته اند. دیزنی لند دارای رستوران، مرکز خرید، هتل و ... نیز هست.

مرکز گتی

ریچارد مایر طراح این مجموعه ۱۹۰ هزار متری است. مرکز گتی بر فراز کوه های مرتفع سانتامونیکا واقع شده است. این مرکز، دارای ساختمانی با طراحی مدرن است و باغ های زیبایی در کنار آن قرار گرفته است. مرکز گتی یک مجموعه فرهنگی هنری است و بسیاری از کلکسیون ها همچون مجسمه های قیمتی، نقاشی، عکس های قدیمی و ... در آن نگهداری می شود.

کلکسیون نِترکات

اگر به ماشین های قدیمی و کلاسیک علاقه مند هستید، کلکسیون نترکات را در فهرست مکان های دیدنی لس آنجلس قرار دهید. این موزه دارای اتوموبیل های کلاسیک قرن نوزدهم است که در مجموعه ای وسیع و دیدنی به نمایش گذاشته شده اند. در کنار هر اتوموبیل تاریخچه آن نیز نوشته شده است.

موزه برود

این موزه در سال ۲۰۱۵ تاسیس شد و از همان ابتدا طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داد. این موزه بسیار وسیع است و بیش از ۲ هزار اثر هنری در آن نگهداری می شود. بازدید از نمایشگاه های عمومی این موزه رایگان است.

موزه تاریخ طبیعی

اولین موزه ای که در لس آنجلس و در سال ۱۹۱۳ افتتاح شد، موزه تاریخ طبیعی است. کلکسیون دایناسور مشهورترین بخش این موزه است. فسیل های به جای مانده از انواع دایناسورها در این موزه نگهداری می شود. این موزه از بخش های مختلفی تشکیل شده است. باغ وحش حشرات و مرکز اکتشافات از دیگر بخش های محبوب این موزه هستند.

ساحل ونیز

از جذاب ترین جادبه های گردشگری لس آنجلس می توان به این ساحل اشاره کرد. اغلب اوقات پیاده روهای این ساحل شلوغ است و افراد زیادی در حال دوچرخه سواری، پیاده روی، اسکیت سواری و ... هستند. این ساحل آب و هوای بسیار مطلوبی دارد و گشت و گذار در آن بسیار لذت بخش است. رستوران ها و کافه های بسیار زیادی در امتداد این ساحل قرار گرفته اند که می توانید از آن ها استفاده کنید. پارک اسکیت نیز در نزدیکی این ساحل قرار گرفته است. تماشای اسکیت برد سواران هم خالی از لطف نیست.

سخن پایانی

تاسیس لس آنجلس به قرن هجدهم برمی گردد. این شهر هم اکنون نیز در حال توسعه و پیشرفت است. جاذبه های گردشگری و تفریحی بسیار زیادی در این شهر وجود دارد. علاوه بر موارد بالا، موزه نبردناو آیووا، موزه اتومبیل پیترسن، مرکز علمی کالیفرنیا، موزه هنر شهرستان لس آنجلس، لانگ بیچ و قیر چاله های لابریا نیز از جاهای دیدنی شهر لس آنجلس هستند. در سال ۲۰۱۶ میلادی بیش از ۴۷ میلیون گردشگر داخلی و خارجی از شهر توریستی لس آنجلس آمریکا دیدن کردند. این شهر رکوردی جدید در تعداد مسافران گردشگر ثبت کرد. اغلب گردشگران خارجی بلیط هواپیما به این شهر را تهیه کرده بودند و به صورت مستقیم به این شهر سفر کرده اند.

لس آنجلس دارای آب و هوای مناسبی است و در تمامی فصول پذیرای گردشگران و مسافران است.

منبع: وبلاگ گردشگری سفرمارکت

کد خبر 249735