۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱
دلایل ریجکتی ویزای انگلیس

رد شدن ویزای انگلیس از طرف سفارت خبری بد و ناگوار است اما قطعاً با شنیدن این خبر به آخر دنیا نمیرسیم! از آنجایی که هر مشکل راه حلی دارد، با ارائه روش‌های درست می‌توانید مجدداً درخواست ویزا داده و حتی مهر ویزا را هم دریافت کنید! دلایل ریجکتی ویزای انگلیس و رفع آن را آژانس هواپیمایی ستاره ونک در ادامه مطلب توضیح خواهد داد...

هر چه قدر هم که مدارک را به صورت کامل به سفارت ارائه دهید در نهایت این افسر سفارت است که درباره صدور یا عدم صدور ویزای انگلیس تصمیم می‌گیرد اما با دانستن علت رد شدن ویزا و اطلاع از نحوه اعتراض به جواب در صورت ریجکتی می‌توان احتمال مثبت بودن جواب ویزا را بالا برد.

دلایل رد شدن ویزای انگلیس

ارائه مدارک نامعتبر

این مدارک هستند که تعیین می‌کنند متقاضیان ویزا، چه ویزای انگلیس و چه ویزای کانادا صلاحیت دریافت ویزا را دارند یا خیر؟ تمامی مدارکی که در روز انگشت نگاری به سفارت ارائه می‌دهید مورد بررسی قرار می‌گیرد بنابراین به طور جدی از ارائه مدارک نامعتبر و جعلی خودداری کنید چرا که ارائه این مدارک نه تنها رد شدن ویزا را در پی دارد بلکه به عنوان سو سابقه برای متقاضیان محسوب شده و در اقدامات بعدی نیز تأثیر منفی می‌گذارد.

همانطور که نامعتبر بودن مدارک در رد شدن درخواست ویزای انگلیس تأثیر دارد، کامل نبودن مدارک نیز همین عواقب را به دنبال خواهد داشت. می‌توانید برای اطمینان از این مسئله از چک لیست مدارک ویزای انگلیس آژانس هواپیمایی ستاره ونک استفاده کنید.

نداشتن تمکن مالی

وقتی پای درخواست ویزای انگلیس، کانادا و وقت سفارت آمریکا به میان می‌آید داشتن تمکن مالی اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. این موضوع که متقاضی می‌تواند هزینه سفر به انگلیس را تأمین کند یا خیر تأثیر بسیار زیادی در نتیجه نهایی ویزا دارد؛ بنابراین نداشتن تمکن مالی عدم صدور ویزا را در پی خواهد داشت.

همچنین همان‌طور که عدم تمکن مالی در نتیجه ویزا تأثیر می‌گذارد، ناهماهنگی بین مانده حساب، حقوق دریافتی و شغل نیز عدم صدور ویزا را در پی دارد. به بیان دیگر سفارت انگلیس حساسیت ویژه‌ای بر روی هماهنگی مبالغ واریزی و مانده حساب دارد، بنابراین متقاضیان بایستی هنگام ارائه مدارک مالی به این نکته توجه کنند.

عدم ارائه برنامه سفر

هنگام درخواست ویزای انگلیس هدف از سفر بایستی مشخص باشد در واقع این سؤال که با چه هدفی می‌خواهید به بریتانیا سفر کنید از سؤالات اصلی مصاحبه ویزا می‌باشد. متقاضیان با هر هدفی که می‌خواهند به این کشور سفر کنند بایستی مدارک مربوط به آن را نیز ارائه دهند به عنوان مثال ارائه بلیط رفت و برگشت و مشخص کردن محل اقامت جز برنامه سفر به شمار می‌آید.

متقاضیانی که از طرف دوست یا خویشاوند دعوت نامه دارند، به جای برنامه سفر می‌توانند دعوت نامه خود را به سفارت ارائه دهند. نکته مهم اینکه داشتن دعوت نامه معتبر شانس دریافت ویزای انگلیس را بالا می‌برد.

داشتن سو سابقه کیفری

سوابق کیفری متقاضیان ویزای انگلیس توسط سفارت مورد بررسی قرار می‌گیرد. بر همین اساس طبق قوانین انگلیس با درخواست ویزای افرادی که بیش از ۴ سال سابقه کیفری داشته باشند موافقت نخواهد شد.

همچنین افرادی که سابقه اقدام علیه حقوق بشر و تروریستی را در پرونده خود دارند اجازه سفر به بریتانیا را نخواهند داشت؛ بنابراین داشتن سابقه کیفری را نیز می‌توان جز دلایل رد شدن ویزای انگلیس به شمار آورد.

اقامت بیشتر از اعتبار ویزا در سفرهای قبلی

ویزای انگلیس با توجه به درخواست متقاضی و تصمیم سفارت به صورت ۶ ماهه، ۲، ۵ و ۱۰ ساله چند بار ورود صادر می‌شود. دارندگان ویزا مجاز هستند تا زمان پایان اعتبار ویزا طبق قوانین انگلیس در خاک این کشور اقامت داشته باشند.

افرادی که بیشتر از زمان تعیین شده در انگلیس اقامت داشته باشند جریمه شده و در لیست متقاضیان بد سابقه قرار می‌گیرند. به طور معمول با درخواست مجدد ویزای انگلیس این افراد در تقاضاهای بعدی موافقت نخواهد شد.

نداشتن سابقه سفر یا تراول هیستوری

تراول هیستوری یا سابقه سفر به معنی سفر به کشورهای مختلف می‌باشد. هر چند که داشتن تراول هیستوری جز مدارک لازم برای سفر نمی‌باشد اما ارائه آن می‌تواند در نتیجه ویزا تأثیرگذار باشد.

سفر به کشورهایی که ویزای معتبر دارند مانند کانادا، حوزه شینگن، ژاپن و ... نشان می‌دهد که متقاضی ویزای انگلیس به مقاصد مختلف سفر کرده و پس از پایان اعتبار ویزا به کشور خود بازگشته است.

بنابراین می‌توان افسر سفارت را قانع کرد که متقاضی قصد اقامت دائم در بریتانیا را ندارد.

رفع ریجکتی ویزای انگلیس

آژانس هواپیمایی ستاره ونک در ادامه به شما خواهد گفت که در صورت ریجکتی ویزای انگلیس چه اقداماتی باید انجام داد؟

افرادی که با تحویل مدارک و انگشت نگاری درخواست ویزای انگلیس آن‌ها ر می‌شود، در صورت کامل بودن مدارک می‌توانند در طی نامه‌ای به جواب ویزا اعتراض کنند یا با توجه به دلایل سفارت جهت رد ویزا، مدارک را تکمیل کرده و مجدداً برای دریافت ویزای انگلیس اقدام کنند.

اقدام مجدد به طی زمان خاص نیاز نداشته و متقاضی می‌توانند پس از دریافت جواب مجدداً مدارک خود را ارسال کند.

کارشناسان مجرب ویزا در آژانس هواپیمایی ستاره ونک راهنمایی‌های لازم را در این زمینه به متقاضیان ویزای انگلیس ارائه می‌دهند.

جهت دریافت ویزای انگلیس، ویزای کانادا و وقت سفارت آمریکا با کارشناسان ویزا در آژانس هواپیمایی ستاره ونک به شماره ۸۸۸۸۰۰۰۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

کد خبر 249729

برچسب‌ها