محدودیت‌های رزرو هتل خارجی در ۳ مقصد پرطرفدار تابستانی

همیشه یکی از مهمترین مواردی که قبل از سفر به مقاصد بین‌المللی باید به آن توجه کرد، رزرو هتل خارجی بوده و هست. این که کدام هتل را برای اقامت در مقصد موردنظر خود انتخاب کنید، تاثیر بسیار زیادی در کیفیت نهایی سفر شما خواهد داشت.

اما، در حال حاضر این حساسیت‌ها با وجود کرونا پررنگ‌تر شده و علاوه بر توجه به کیفیت و نوع رزرو هتل، باید به قوانین و محدودیت‌های رزرو هتل‌های خارجی نیز توجه کرد.

تابستان است و برخی مقاصد از اقبال بیشتری برای سفر برخوردار هستند. به همین دلیل امروز در این مطلب به بررسی محدودیت‌های رزرو هتل در ترکیه، عمان و ارمنستان می‌پردازیم.

محدودیت‌های رزرو هتل خارجی در ترکیه

در سفر به ترکیه با توجه به آخرین بروزرسانی‌های دولت ترکیه، مسافران ایرانی بالای ۶ سال می‌توانند با به همراه داشتن نتیجه منفی تست کرونا که ۷۲ ساعت قبل از پرواز و در آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت ایران به عمل آمده است، بدون مشکل به ترکیه سفر کنند.

بر اساس قوانین ترکیه، تمامی مسافرانی که قصد رزرو هتل خارجی در هر کدام از شهرهای این کشور را دارند، در صورتیکه شهروند ترکیه نباشند و برای مقاصد گردشگری به این کشور سفر کنند، برای اقامت در هتل‌ باید کد HES ترکیه را دریافت کنند.

کد HES که مخفف HAYAT EVE SIĞAR به معنای زندگی در خانه است، سیستمی سراسری و یکپارچه در ترکیه برای کنترل شیوع کرونا است. این کد از طریق پیامک، اپلیکیشن و سیستم مخصوص دولت ترکیه به نام E-Devlet در دسترس عموم قرار می‌گیرد. در HES خدماتی همچون درخواست کد، پیگیری و کنترل بیماران کرونایی، آمار دقیق کرونا ارائه می‌شود.

به طور کلی، مسافرانی که قصد اقامت و رزرو هتل خارجی در ترکیه را دارند و یا قصد سفرهای بین شهری در این کشور را دارند، ملزم به دریافت کد HES هستند. همچنین اگر قصد اقامت در ترکیه را دارید، فلای تودی، بهترین مرجع برای رزرو هتل خارجی ارزان از جمله رزرو هتل در استانبول است. بنابراین می‌توانید در وبسایت فلای تودی، بهترین هتل‌های شهرهای مختلف ترکیه را با بهترین قیمت، رزرو کنید.

محدودیت‌های رزرو هتل خارجی در ارمنستان

این روزها، تب سفر به ارمنستان برای مسافران ایرانی، داغِ داغ است. تنها با خرید بلیط و رزرو هتل خارجی در ارمنستان، به راحتی می‌توانید به این کشور زیبا سفر کنید و تجربه سفری تابستانی و هیجان‌انگیز را داشته باشید. برای سفر به ارمنستان، لازم است که جواب منفی تست PCR خود را که حداکثر ۷۲ ساعت قبل از سفر به ارمنستان انجام شده و به زبان‌های روسی، ارمنی و یا انگلیسی است را در هنگام ورود ارائه دهید. اگر بدون گواهی به ارمنستان سفر کنید، ضمن انجام تست با دریافت هزینه کامل، تا زمانی که نتیجه منفی تست اعلام شود باید در قرنطینه بمانید.

اما برای رزرو هتل خارجی در ارمنستان و شهری همچون ایروان، می‌توانید از طریق سامانه‌های آنلاین معتبری همچون فلای تودی، هتل‌ها و اقامتگاه‌های خصوصی که طبق دستورالعمل‌های بهداشتی دولت ارمنستان فعالیت می‌کنند، هتل خود را انتخاب کرده و با پرداخت ریالی توسط کارت‌های شتاب، هتل خود را در ارمنستان رزرو کنید.

در زمینه رزرو هتل خارجی در ارمنستان به این نکات توجه نمایید:

· حتما قبل از سفر، درباره هتل انتخابی خود استعلام بگیرید.

· در تمامی هتل‌های ارمنستان، از قانون پروتکل های بهداشتی کرونا پیروی می‌شود و فاصله اجتماعی رعایت و از ماسک استفاده می‌شود.

· نقض پروتکل‌های استفاده از ماسک در ارمنستان، مشمول جریمه ۱۰، ۰۰۰ دلاری است.

· حتما برای رزرو هتل در ارمنستان، از مراجع معتبر و مطمئنی همچون فلای تودی اقدام کنید.

محدودیت‌های رزرو هتل خارجی در عمان

یکی از مقاصد بسیار پر طرفدار تابستانی، کشور عمان و پایتخت معروف آن، شهر مسقط است. اگر هوس سفر به این کشور سلطنت نشین را دارید، باید بدانید که برای رزرو خارجی در شهرهای مختلف این کشور، باید از طریق پلتفرم معرفی شده از طرف این کشور، sahala اقدام نمایید. نکته بسیار مهمی که درباره رزرو هتل در عمان وجود دارد این است که اگر رزرو شما با موفقیت انجام نشود، ایرلاین از پذیرش مسافر سرباز خواهد زد.

کد خبر 249725