چگونه لکه خاکستر سیگار را از مبل پاک کنیم؟

 حتی اگر مبل نسوزد و پارچه مبل سوراخ نشود، لکه های خاکستر روی مبل شما نیاز به توجه فوری دارند. در صورت عدم توجه به این خاکسترهای ریخته شده از سیگار بر روی فرش، احتمال گسترده شدن لکه و طوسی شدن منطقه بزرگی از مبل وجود دارد. خاکسترهایی که در انتهای سیگار جمع می شوند، در اثر تماس با کاناپه یا انواع مبلمان شما، به سرعت به حالت پودری درآمده و وارد بافت پارچه رومبلی می شوند. همچنین اگر بتوانید بلافاصله به لکه برسید، می توانید از پخش شدن ناخواسته لکه به سایر قسمت های فرش و مبلمان، توسط نشست و برخواست میهمانان جلوگیری کنید.

با وجود تمام این توصیفات، مهم است که یک لکه ناشی از خاکستر سیگار بر روی مبل را به سرعت و به درستی تمیز کنید تا از بدتر شدن آن جلوگیری کنید. بنابراین تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا به شما بگوییم که چگونه لکه سیگار را از مبل پاک کنید.

از مایع ظرفشویی برای از بین بردن لکه خاکستر سیگار از مبل استفاده کنید

لکه خاکستر به احتمال زیاد نتیجه یک سیگاری بی احتیاط است که از زیر سیگاری استفاده نکرده و باعث شده تا خاکستر بر روی مبل شما بریزد. اگر خاکستر سیگار را روی پارچه کاناپه خود دیدید، همیشه نیمه پر لیوان را نگاه کنید که تمیز کردن لکه بهتر از سوختن و سوراخ شدن پارچه رومبلی است. سوراخ شدن پارچه رومبلی حتما باید ترمیم و رفو شود. اما لکه خاکستر می تواند به راحتی در منزل و یا در یک قالیشویی معتبر تمیز شود. برای این منظور می توانید از خدمات مبل شویی قالیشویی شمال شهر کمک بخواهید.

مواد و وسایل مورد نیاز

جهت تمیز کردن لکه یا دوده خاکستر سیگار از روی مبلمان خود، ابتدا مواد و وسایل زیر را آماده کنید:

· 1 قاشق مایع ظرفشویی

· 2 فنجان آب سرد

· یک یا چند پارچه تمیز (ترجیحا سفید)

· حوله تمیز

· جاروبرقی

مراحل انجام کار

جهت پاک کردن لکه سیگار از مبل، مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله اول:

ابتدا به کمک جاروبرقی، تمام خاکستر باقی مانده در سطح مبلمان را تمیز کنید.

به یاد داشته باشید که هر چقدر هم که سریع اقدام به تمیز کردن مبل کرده باشید، بدون شک مقدار زیادی خاکستر درون پارچه مبلمان نفوذ کرده است. بنابراین جهت جلوگیری از پخش شدن لکه و یا بروز ناگهانی لکه طوسی رنگ، باید هر چه سریع تر تمامی مراحل را انجام دهید. درواقع تنها با جاروبرقی کشیدن مشکل برطرف نخواهد شد.

مرحله دوم:

1 قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را با 2 فنجان آب سرد در یک کاسه یا لگن بزرگ به خوبی مخلوط کنید تا کف مناسبی ایجاد شود.

چنانچه نمی خواهید از مایع ظرفشویی بر روی مبلمان استفاده کنید، می توانید از خدمات مبل شویی در محل که توسط  قالیشویی زعفرانیه با کمترین آبریز ارائه می شود، استفاده کنید.

مرحله سوم:

یک پارچه سفید را درون محلول تهیه شده فرو ببرید. پارچه را بالاتر از ظرف بگیرید و به خوبی بچلانید تا باقی مانده محلول از پارچه خارج شود و فقط رطوبت و کف کمی در آن باقی بماند. پارچه مرطوب را به آرامی بر روی لکه خاکستر سیگار بزنید.

توجه داشته باشید که از مالیدن لکه خودداری کنید چرا که احتمال نشت لکه به اطراف نیز وجود دارد. با مالیدن لکه، فقط وضع را بدتر می کنید و باعث می شوید تا لکه بزرگ تر شود. بهترین کار این است که با ضربات آرام و مداوم، سعی کنید لکه را به خوبی پاک کنید.

مرحله چهارم:

یک کاسه را از آب تمیز پر کنید. یک دستمال تمیز را با آب، مرطوب کنید و سعی کنید تا باقی مانده محلول و لکه را از مبل خارج کنید. این کار را تا جایی انجام دهید که مطمئن شوید، مایع ظرفشویی درون پارچه رومبلی باقی نمانده است. باقی ماندن مایع ظرفشویی باعث پوسیدگی پارچه مبل خواهد شد.

می توانید مراحل سوم و چهارم را تا از بین رفتن کامل لکه دوده سیگار از مبل، ادامه دهید.

مرحله پنجم:

پس از تمیز شدن لکه، یک پارچه سفید یا حوله بردارید و به آرامی به محل آسیب دیده مبل بزنید. این کار را برای جذب رطوبت اضافی مبل تا زمانی انجام دهید که محل ترمیم شده مبل، به خوبی خشک شود.به یاد داشته باشید که چنانچه پارچه مبل به طور کامل خشک نشود، احتمال پوسیدگی و یا حتی کپک زدن آن وجود دارد.

همچنین در صورتی که با وجود انجام تمام مراحل بالا، لکه سیگار از مبل یا کاناپه پاک نشد و نقطه خاکستری رنگی بر روی آن بر جای ماند، می توانید از خدمات مبل شویی یک قالیشویی معتبر استفاده کنید. قالیشویی های معتبر می توانند به راحتی در منزل، فرآیند شستشوی مبلمان شما را با دستگاه های مخصوص مبل شویی انجام دهند. قالیشویی ازگل بهترین انتخاب شما برای استفاده از خدماتی باکیفیت، مطمئن و راحت در منزل می باشد.

خدمات مبل شویی را از قالیشویی های مجاز بخواهید

امروزه مبلمان، جزء جدایی ناپذیر هر منزل و حتی ساختمان ها، دفاتر و واحدهای اداری و تجاری مختلف است. بنابراین علم و تکنولوژی دست به کار شده اند تا نگهداری مبلمان به آسانی انجام شود. قالیشویی های معتبر با ارائه سرویس مبل شویی می توانند خدمات ارزشمندی را به شما ارائه نمایند. شما می توانید با ثبت سفارش آنلاین قالیشویی یا مبل شویی به راحتی خدمات مورد نیاز خود را در منزل دریافت کنید. شستشوی مبلمان با دستگاه های به روز قالیشویی، باعث می شود تا شما بدون نگرانی از خراب شدن پارچه رومبلی یا بدنه انواع مبلمان چوبی، به راحتی خانه ای تمیز و زیبا داشته باشید.

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید با ارائه خدمات قالیشویی و مبل شویی در نقاط مختلف شهر تهران، امروزه تلاش می کند تا خدماتی سریع و با کیفیت بالا را به مشتریان خود عرضه نماید. ما با دارا بودن تکنسین های تخصصی شستشوی انواع مبلمان در منزل، می توانیم دغدغه تمیز کردن مبلمان را از دوش خانواده ها برداریم. شما می توانید به راحتی با ثبت سفارش آنلاین مبل شویی یا قالیشویی در هر ساعتی از شبانه روز، با ما در ارتباط باشید.

کد خبر 249719