طرز تهیه شربت آلبالو، شربت سکنجبین و شربت گل محمدی خانگی خوشمزه

شربت ها یکی از نوشیدنی ها می باشند که بیشتر در فصل تابستان تهیه می شود و برای رفع عطش و گرما زدگی بسیار مفید هستند. شربت ها انواع و اقسام مختلفی دارند و با اکثر میوه های تابستانی و بهاری می توانید شربت تهیه کنید. شربت ها در کل دنیا طرفداران خودش را دارد و که می توانید با آنها انواع نوشیدنی ها کافی شاپی را در منزل به راختی تهیه کنید و بسیار مقرون به صرفه می باشد امروز تصمیم گرفتیم سه نوع از پر طرفدارترین شربت ها را به شما آموزش دهیم که عبارت از شربت آلبالو، شربت سکنجبین و شربت گل محمدی همراه ما باشید.

طرز تهیه شربت آلبالو خانگی تازه

شربت آلبالو از دسته شربت های تابستانی می باشد که رنگ و مزه بسیار خوبی دارد و به راحتی می توانید این شربت را تهیه و در یخچال نگهداری کنید.

مواد لازم برای تهیه شربت آلبالو

· آلبالو ۲۵۰ گرم

· شکر ۵۰۰ گرم

· آب ولرم نصف لیوان

طرز تهیه شربت آلبالو خوشمزه و خوشرنگ

ابتدا باید آلبالو ها را داخل لگن آب ریخته و بشورید سپس با کمک هسته گیر هسته آن را خارج کنید و بعد داخل قابلمه ریخته و شکر را لا به لا می ریزیم و برای 7 ساعت بگذارید تا آب بی اندازد و بعد  قابلمه آلبالوها را از یخچال بیرون می آوریم و روی حرارت ملایم قرار دهید و آب ولرم را به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم تا شکر کاملا حل شود سپس صبر کنید تا شربت قوام یباد و مدام کف روی آن را بگیرید در انتها از صافی رد کنید تا شربت و میوه از هم جدا شوند به همین راحتی شربت آلبالو آماده شده است نوش جان.


طرز تهیه شربت سکنجبین خانگی با شکر

شربت سکنجبین یکی از شربت های خوشمزه می باشد که در رفع عطش و گرما زدگی بسیار نقش مهمی را دارد پس حتما این شربت را تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه شربت سکنجبین

· آب ۲ لیوان

· نعناع ۵۰ گرم

· شکر ۵۰۰ گرم

· سرکه سفید ۵۰ گرم

طرز تهیه شربت سکنجبین با نعنا و سرکه

ابتدا نعنا ها را بشورید و بعد آب را داخل قابلمه ریخته و شکر را اضافه کنید تا شکر حل شود سپس نعنا را با نخ بسته داخل قابلمه بگذارید تا عصاره نعنا خارج شود و شربت طعم و مزه نعنا بگیرد و بگذارید تا شربت کم کم شروع به غلیظ شدن ند وقتی تست کردید و شربت قوام گرفته بود سرکه را به آن اضافه می کنیم و تامل می کنیم تا شربت چند جوش بزند و بعد از روی حرارت قابلمه را بر می داریم و اجازه می دهیم تا شربت خنک شود. سپس شربت را از صافی رد می کنیم تا کاملا صاف شود نوش جان


طرز تهیه شربت گل محمدی خوشمزه

شربت گل محمدی یکی از انواع شربت های خوشمزه و پر خاصیت است که از گل محمدی تهیه می شود و شما می توانید این شربت را در فصل بهار تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه شربت گل محمدی

· گل محمدی تازه ۵۰۰ گرم

· شکر ۲ کیلو

· آب ۲ لیتر

· جوهر لیمو ۱ پنس

طرز تهیه شربت گل محمدی با جوهر لیمو

ابتدا گل محمدی را برگ برگ کنید و خوب بشورید بعد داخل قابلمه بریزید آب ریخته تا به جوش بیاد و بعد برگ گل محمدی را افزوده و دمکنی قرار دهید و به مدت ۲۴ ساعت بگذارید گل محمدی در همین حالت بماند تا سرد شود و رنگ گل محمدی خارج شود. سپس بعد از گذشت این زمان گل محمدی را صاف کنید و آب بدست آمده را به همراه شکر مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید تا کم کم شربت غلیظ شود وقتی شربت گل محمدی غلیظ شد جوهر لیمو را اضافه کنید و بگذارید تا شربت غلیظ شود به دلخواه می توانید برای رنگ بیشتر از رنگ خوراکی استفاده کنید.

کد خبر 249718