راه‌های تشخیص باتری اصل پاناسونیک از تقلبی

باتری پاناسونیک یکی از تجهیزاتی است که برای شارژ تجهیزات برقی و لوازم الکتریکی استفاده می شود. یکی از مهم ترین دغدغه‌های خریدران تهیه و خرید اجناس اصل می باشد. با توجه به اینکه در بازار مدل‌های اصلی و تقلبی شباهت بسیاری به یکدیگر دارند و هر یک دارای هزینه متفاوت هستند روش‎هایی مختلف جهت بررسی تقلبی یا اصل بودن این باتری وجود دارد.   

 ویژگی های باتری اورجینال پاناسونیک

تهیه شده در کشور چین: یکی از مهم ترین مشخصه‌های باتری‌های اورجینال کشور تهیه کننده است. باتری‌های اورجینال پاناسونیک صرفا در کشور چین تولید می شوند و دارای کیفیت بالایی هستند. پاناسونیک برندی ازکشور چین است که محبوبیت بالایی دارد و اجناس با کیفیتی تولید می کند.

برجستگی نوشته‌ها: در باتری‌های اورجینال و اصل تمامی نوشته‌ها حالت برجسته دارند و کاملا خوانا هستند. در نمونه‌های تقلبی نوشته‌ها چاپی و به صورت رنگ رفته می باشند. رنگ نوشته‌ها به سادگی از بین می روند. نوشته‌ها خوانا نیست و دارای کیفیت مطلوب نمی باشند.

ابعاد و اندازه و وزن: باتری پاناسونیک اورجینال دارای ابعاد و اندازه استاندارد بوده و از وزن مطلوبی برخوردار هستند. ابعاد و اندازه باتری‌های پاناسونیک به صورت کلی از استانداردها پیروی می کنند. در حالی که باتری‌های تقلبی ابعاد استاندارد ندارند و وزن کمتری دارند.

بسته بندی اورجینال باتری پاناسونیک

باتری‌های اورجینال پاناسونیک دارای بسته بندی فوق العاده هستند و از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند. باتری‌های تقلبی بسته بندی بدون کیفیت و تمام نوشته‌های مندرج روی بسته بندی خوانا نیستند. نمونه‌های اورجینال باتری‌های پاناسونیک دارای کیفیت بسته بندی هستند. حروف چاپی روی این بسته بندی‌ها به صورت حک شده هستند و لوگوها و اطلاعات محصول کاملا خوانا و با کیفیت است. به سادگی پاک نمی شوند.

توجه به تاریخ تولید باتری پاناسونیک

برخی از نمونه‌های باتری‌های پاناسونیک دارای تاریخ تولید و تاریخ انقضا هستند و با بررسی کوتاه می توانید به آن پی ببرید. دقت نمایید که تاریخ تولید مندرج روی باتری با تاریخ تولید مندرج روی بسته بندی یکسان باشد. در نمونه‌های تقلبی این موارد دارای تناقض هستند.

برچسب نصب باتری مهم ترین راه تشخیص باتری اصل از تقلبی

باتری‌های پاناسونیک دارای انواع مختلف هستند. در نمونه‌های مربوط به گوشی‌های هوشمند باتری‌های لیتیوم یونی قرار دارند. باتری‌های لیتیوم یون پاناسونیک اورجینال دارای یک برچسب هستند که دارای اطلاعات کامل محصول و تاریخ تولید، لوگوی شرکت سازنده و ظرفیت و هشدارهای لازم خواهد بود. این برچسب از رنگ هایی با ترکیب نقره ای و سیاه تشکیل شده است که نشان از اصلی بودن کالا دارد.

در نمونه‌های تقلبی ایجاد این ترکیب رنگ به سادگی امکان پذیر نیست و با کمی دقت می توانید اصلی یا تقلبی بون باتری پاناسونیک را تشخیص دهید.

 سالم بودن بسته بندی باتری پاناسونیک

یکی دیگر از روش‌های تشخیص اصلی یا تقلبی بودن باتری پاناسونیک عدم وجود درز و شکاف در بسته بندی محصول است. نمونه‌های اورجینال بدون درز و شکاف هستند و پلمپ با کیفیت دارند. در نمونه‌های تقلبی بسته بندی به صورت کامل پلمپ نمی شوند و درز و شکاف در بسته بندی محصول دیده می شود.

بررسی لبه‌های باتری پاناسونیک: در نمونه‌های تقلبی لبه‌ها به صورت انحنا دار طراحی شده اند. در حالی که در باتری پاناسونیک اصل لبه‌ها بدون زاویه و بدون انحنا و کاملا دقیق و با ظرافت هستند. نوشته‌های روی باتری هم کاملا متناسب با لبه‌های نوشته شده است. در نمونه‌های تقلبی وجود ناهماهنگی و عدم ظرافت دیده می شود.

  

بررسی محل اتصالات باتری

در باتری‌های اصلی می توانید به صورت دقیق بدنه و اتصالات را مورد ارزیابی قرار بدهید. محل اتصالات باتری‌های اصلی کاملا با کیفیت وهماهنگ هستند. در نمونه‌های تقلبی این هماهنگی دیده نمی شوند و دارای بیرون زدگی، برجستگی و فرورفتگی‌های مکرر خواهد بود. محل اتصالات دارای درز هستند و نقص در اتصالات دیده می شود.

توجه به جنس بدنه: در باتری های تقلبی جنس بدنه دارای کیفیت لازم نیستند و از مواد اولیه مرغوب در تولید آن استفاده نشده است. در برخی از نمونه ها بدنه از جنس پلاستیک است و دارای کیفیت مطلوب نیستند.

اگر با کمک راه های فوق موفق به تشخیص نمونه های اصلی و تقلبی نشدیم راهکار چیست؟

در صورتی که از روش‌های فوق استفاده کردید و موفق به تشخیص اصلی و تقلبی بودن آن نشدید می توانید از دو راهکار نهایی زیر استفاده کنید:

خرید از فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های رسمی: خرید از فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های رسمی باعث می شود به راحتی باتری‌های اصلی و اورجینال تهیه کنید. فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های معتبر انواع باتری‌های باکیفیت و اورجینال را ارائه می دهند. نمونه‌های فیک و تقلبی در این مارکز وجود ندارد.

قیمت: قیمت نمونه‌های اورجینال به صورت کلی گران تر از سایر موارد هستند. باتری‌های تقلبی و فیک که در بازار به فروش می رسند دارای کیفیت پایین هستند و قیمت ارزان تر دارند.

خرید باتری پاناسونیک اصل

خرید محصولات اصل یکی از مهم ترین ویژگی‌های یک خرید به صرفه است، زیرا خرید یک باتری غیر اصل می تواند صدمات غیر قابل جبرانی به دستگاه شما وارد کند از این نظر باید گفت اعتماد به فروشگاهی معتبر برای خرید باتری پاناسونیک اصل کاری سخت می باشد.

فروشگاه مبین باتری در کنار فروشگاه  ایران باتری به عنوان یکی از نمایندگی های فروش انواع باتری های اصل برندهای خارجی در حال فعالیت می باشد.

برای خرید کافی است با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

کد خبر 249710