چگونه کسب و کار آنلاین خود را شروع کنیم؟

راه اندازی کسب و کار آنلاین و کسب درآمد از فروش اینترنتی یکی موضوعاتی است که مخاطبان فراوانی دارد و دغدغه بسیاری از کسانی است که ایده ای درون ذهن خود دارند. اما صرفا راه اندازی اولیه کسب و کار ملاک نیست و سختی کار زمانیست که فروشگاه آنلاین شما شروع به فعالیت می کند، پس از راه اندازی دیگر زمانی برای توقف و استراحت ندارید و باید تمام توانتان را در جهت پیشرفت و افزایش فروش خود بکارگیری کنید.

اگر شما مایل به راه اندازی کسب و کار شخصی خود هستید به دو دسته تقسیم می شوید، دسته اول کسانی هستند که یک مغازه و یا فروشگاه فیزیکی دارند و می خواهند فروش خود را از طریق فضای مجازی افزایش دهند و بیشتر شناخته شوند.

دسته دوم کسانی هستند که هیچ مکانی برای ارائه محصولاتشان ندارند و می خواهند به صورت آنلاین فروش خود را شروع کنند و سپس در صورت نیاز محیطی را برای فروش حضوری در نظر گیرند.

اگر جزء دسته دوم هستید باید بگوییم که راه پر فراز و نشیبی را در پیش دارید و کار شما بسیار سخت تر از دسته اول می باشد اما با تلاش و برنامه ریزی دقیق مطمئنا موفق خواهید شد.

شناسایی زمینه کاری و بررسی بازار

قبل از هر کاری باید ایده خود را پردازش کنید و از ابتدای کار تا زمانی که به موفقیت رسیدید را در ذهن خود تدایی کنید تا مشکلات پیش روی خود را تا جایی که می توانید پیشبینی کنید، در خصوص ایده خود را اشخاصی که در آن زمینه تجربه دارند مشورت کنید تا دید افراد گوناگون را دریابید.

یکی دیگر از موارد مهم بررسی و تحلیل بازار هدف است، با این کار شما می توانید مشخص کنید که چه کارهایی را باید به چه شکل انجام دهید تا به چه جایگاهی دست یابید. دو الی سه نفر از کسانی که در زمینه کاری مدنظرتان برتر هستند را بیابید و روی تاریخچه کسب و کارشان تحقیق کنید.

دقت کنید که قبل از طراحی فروشگاه اینترنتی خود سایت هایی که دارای رتبه های برتر هستند را به خوبی بررسی کرده باشید تا در فروشگاه آنلاین خود معایب ها را پوشش دهید و ایده خود را تکمیل کرده باشید.

تهیه محصولات

محصولات و کالاهایی را که می خواهید به فروش برسانید را تهیه کنید و قیمت گذاری کنید، درصد سود خود و هزینه های جانبی را در نظر بگیرید تا فروش شما به ضرر مالیتان ختم نشود. سعی کنید در ابتدای فعالیت کالاها را به تعداد بالا فراهم نسازید اما دسترسی به تهیه آن محصول نیز برایتان راحت و آسان باشد.

در ابتدای کار تنوع و گستردگی را کاهش دهید و تلاش کنید تا یک دسته بندی را به صورت تخصصی بفروش برسانید، این امر باعث می شود تا کلیه توانتان بر روی یک دسته بندی محصول متمرکز شده و به نتیجه بهتری خواهید رسید.

راه اندازی فروشگاه آنلاین

حال که تمام موارد را طی کردید نوبت به راه اندازی فروشگاه اینترنتی است تا بستر ارائه محصولات را فراهم سازید. همانطور که می دانید امروزه بهترین بستر برای ارائه محصولات آنلاین راه اندازی سایت فروشگاهی و پیج اینستاگرام است که هر دو مکمل یکدیگراند و با هماهنگی بین آنها می توانید فروش فوق العاده ای را تجربه کنید.

راه اندازی پیج اینستاگرام را می توانید خودتان انجام دهید اما برای طراحی سایت فروشگاهی باید به شرکت ها و یا اشخاصی که در زمینه طراحی سایت تجربه دارند مراجعه فرمایید.

طراحی و شکل ظاهری سایتتان از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا ظاهر سایت شما همانند دکوراسیون یک مغازه و یا فروشگاه فیزیکی است که اگر از دکوراسیون جذابی برخوردار نباشد هیچ مشتری به مغازه شما مراجعه نخواهد کرد پس در نتیجه باید به ظاهر سایت اهمیت داد.

رابط کاربری یکی دیگر از مواردی است که در سایت خود باید به آن توجه کنید، اگر رابط کاربری سایت استاندارد نباشد هر چند که بازدید از سایت هم بالا باشد باز هم ممکن است فروش خوبی را تجربه نکنید. فرایند انتخاب، مقایسه، بررسی و خرید محصول برای مشتریان باید به گونه ای آسان باشد که خریداران دچار گمراهی نشوند.

شرکت ها و اشخاص بسیاری هستند که در زمینه طراحی سایت فعالیت می کنند اما هرکدام مشکلات و ایرادات فراوانی دارند که پس از راه اندازی سایت ممکن است کسب و کار شما را دچار مشکل سازد.

در این راستا شرکت آرسینا پلتفرمی را معرفی کرده است که در زمینه مدیریت فروشگاه آنلاین، کاملترین و پیشرفته ترین پلتفرم مدیریت فروشگاه اینترنتی ایرانی است.

سیستم مدیریت فروشگاه آنلاین فروش گستر با پلتفرم فارسی و طراحی اختصاصی فروشگاه، راه اندازی و مدیریت سایت را برای صاحبان کسب و کار آسان ساخته و با بروز ترین امکانات و ویژگی ها قابلیت مدیریت سریع و دقیق را فراهم ساخته است.

سیستم فروش گستر طبق آخرین استاندارد های تجارت الکترونیک برنامه نویسی شده تا صاحبان کسب و کارهای آنلاین بتوانند فروش به سبک حرفه ای را تجربه کنند.

ماژولار بودن سیستم فروش گستر این قابلیت را به مدیر سایت داده تا هر نوع ویژگی و امکاناتی که مد نظر صاحب کسب و کار است را به سایت اضافه کرده و هیچ محدودیتی در امکانات سایت وجود نداشته باشد، در این زمینه می توان به یکپارچه سازی آن با سایر نرم افزارها مانند سیستم ارسال و دریافت شرکت پست ایران، نرم افزارهای حسابداری، انبارداری، مالی و... و. اشاره کرد.

بازاریابی اینترنتی

پس از خرید سایت فروشگاه اینترنتی حال نوبت به تبلیغات و بازاریابی اینترنتی است تا بازدید از سایت و پیج خود را افزایش دهید و کسب و کار خود را به مخاطبانتان معرفی کنید. این بخش از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا بازاریابی دقیق و تخصصی می تواند شما را از باقی رقبایتان متمایز سازد، بسیاری از کسب و کار ها در زمینه تبلیغات دچار ضعف و مشکلاتی هستند که جلوی پیشرفت آنها را گرفته و شما با بازاریابی تخصصی می توانید از آنها جلو بزنید و فروشتان را افزایش دهید. دقت داشته باشید که بازاریابی و تبلیغاتتان باید به صورت مداوم باشد و هیچگاه آن را متوقف نکنید.

اما توجه داشته باشید که بازاریابی و تبلیغات اینترنتی صرفا جوابگوی نیاز شما نیست و در کنار آن باید به سایت و سئو سایتتان اهمیت دهید، شاید تا به حال در خصوص سئو شنیده باشید و یا مطالبی خوانده باشید، امروزه سئو جزء یکی از مهم ترین عوامل در خصوص افزایش بازدید و فروش سایت های آنلاین است.

اگر می خواهید سایت شما در رتبه های برتر گوگل قرار گیرد باید طبق اصول سئو استاندارد پیش بروید و از سئو کلاه سیاه بپرهیزید تا سایتتان دچار پنالتی گوگل نشود.

اگر می خواهید کسب و کار آنلاین خود را شروع کنید مراحل زیادی را در پیش دارید که در این مقاله سعی شد اصلی ترین آنها را توضیح دهیم، با رعایت موارد بالا و فعالیت اصولی می توانید یکی از برترین ها در زمینه کاری خود شوید.

کد خبر 249704

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =