غذاهای محلی مردم کیش، که در سفر به این جزیره باید امتحان کنید

جزیره زیبای کیش در جنوب کشورمان، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کسانی است که به دنبال جایگزینی برای سفرهای خارجی با هزینه پایین‌تر هستند. این جزیره زیبا،‌ با جاهای دیدنی و تفریحات بی‌نظیری که دارد،‌ سالانه میزبان بیش از یک میلیون گردشگر است.

اگر قصد سفر به این جزیره و رزرو  هتل کیش را دارید، توصیه می‌کنیم خواندن این مقاله را از دست ندهید. در ادامه شما را با بهترین غذاهای محلی کیش که می‌توانید در هتل‌های این جزیره مثل هتل گلدیس کیش یا هتل هلیا کیش سفارش داده و نوش جان کنید، آشنا خواهیم کرد. غذاهای این جزیره همانند غذاهای جنوبی تند و پر از ادویه است و چشیدن طعم بی‌نظیر این غذاهای بومی خوشمزه،‌ می‌تواند سفرتان را خاطره انگیز کند. با ما همراه باشید.

سمک مشوی، یک غذای عربی اصیل

از آنجا که دور تا دور جزیره کیش را آب‌های نیلگون خلیج فارس احاطه شده، بیشتر غذهای سنتی این جزیره را غذاهای خوشمزه دریایی تشکیل می‌دهد. سمک مسو، یکی از این غذاهای دریایی خوشمزه است که از ماهی سرخ شده یا کبابی تهیه می‌شود. ترکیب بی نظیر ادویه های تند عربی طعم ویژه‌ای به این غذای دریایی عربی می‌دهد.

مرگوگ یا مرقوق، غذای محلی خوشمزه با سبزیجات و گوشت

یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای محلی مردم جزیره کیش، مرقوق است. این غذای لذیذ از ترکیب بادمجان، گوجه فرنگی، فلفل سبز، سیب زمینی، گوشت های استخوان دار، پیاز و سیر و ادویه های مخصوص عربی تهیه می‌شود. هرکدام از مواد تشکیل دهنده این غذای محلی، به طور جداگانه پخته شده و سپس با هم ترکیب می شوند، در انتها نیز با اضافه شدن خمیر هایی از آرد سنگک خوشمزه ترین غذای جزیره تهیه می‌گردد.

تجربه طعم برنج شیرین همراه با ماهی، با محمر

اگر به دنبال تجربه یکی از خاص‌ترین مزه‌ها هستید، پیشنهاد ما به شما امتحان کردن غذایی به اسم محمر است. این غذای سنتی که از برنج شیرین تهیه شده و همراه با ماهی پخته می‌شود،‌ تجربه‌ای متفاوت برایتان خواهد بود.

محبوس، یکی بهترین برنج‌های ادویه‌دار

محبوس، یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای عربی است که در جزیره قشم و کیش می‌توانید امتحان کنید. این غذا از پخته شدن برنج با ادویه های عربی، نخود و کشمش تهیه می شود. محبوس پلوی خوشمزه را می‌توانید با توجه به ذائقه‌تان همراه با گوشت، مرغ یا ماهی نوش جان کنید.

مضروبه، خوشمزه‌ترین غذای دریایی در کنار سبزی‌های محلی

اگر می‌خواهید خوشمزه‌ترین طعم خوراک از ماهی‌های ناب خلیج‌فارس را تجربه کنید، توصیه ما به شما، غذای مضروبه است. این غذا ترکیبی از ماهی سرخ شده یا کبابی به همراه سیر و نوعی سبزی است.

کد خبر 249695

برچسب‌ها