آیا ایرانیان امکان سفر بدون ویزا دارند؟

سفر بدون ویزا یک امکان فوق‌العاده است؛ اینکه بدون صرف زمان و هزینه‌های بالا بتوانیم تنها با پاسپورت خود به سایر نقاط دنیا سفر کنیم، بسیار شیرین و لذت‌بخش است. آیا ایرانیان هم می‌توانند به این راحتی سفر کنند؟ کدام کشورهای دنیا به مسافران ایرانی این اجازه را می‌دهند که بدون ویزا وارد خاک آن‌ها شوند؟ در ادامه به تمام سؤالات و ابهامات شما در این زمینه پاسخ خواهیم داد.

معمولاً مسافرت خارجی برای ایرانی‌ها فقط شامل خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل و بستن چمدان نیست! دریافت ویزا و ارائه بسیاری از مدارک و مستندات، بخش اصلی مراحل سفر یک ایرانی به کشورهای خارجی است. با این وجود، ۴۲ کشور در قاره‌های مختلف وجود دارند که ایرانی‌ها می‌توانند بدون ویزا به آن‌ها سفر کنند.

سفر بدون ویزا به ۴۲ کشور جهان

در آخرین فهرستی که توسط مؤسسه بین‌المللی هنلی پاسپورت ایندکس منتشر شده است، یک تبعه ایران می‌تواند برای ورود به ۳۰ کشور دنیا از ویزای فرودگاهی در کشور مقصد استفاده کند و ۱۲ کشور وجود دارند که از مسافران ایرانی ویزا درخواست نمی‌کنند. کشورهای موجود در این لیست از چند قاره مختلف هستند. مسافرت به این کشورها با توجه به عدم نیاز به اخذ ویزا، هزینه کمتری بر دوش مسافران می‌گذارد.

ترکیه احتمالاً معروف‌ترین و بهترین کشوری است که سفر بدون ویزا را برای ایرانیان مهیا کرده است. این توافق در زمان رضاشاه پهلوی و آتاتورک برقرار شده بود. شما همواره می‌توانید از پرواز چارتر و سیستمی ارزان برای رفتن به ترکیه و اقامت در هتل‌های زیبا و لوکس این کشور بهره‌مند شوید. ارمنستان، کنیا، زیمباوه، اکوادور، دومینیکا، مالزی، لبنان، گابن، آذربایجان و موزامبیک، برخی از کشورهایی هستند که سفر بدون ویزا را برای مسافران ایرانی ممکن کرده‌اند.

دلیل محدودیت سفر بدون ویزا برای ایرانیان

سفرهای بدون بازگشت، مهم‌ترین دلیلی است که باعث بی‌اعتباری گذرنامه ایرانی و قرار گرفتن آن در رتبه نودوهشت پاسپورت‌های معتبر دنیا شده است؛ اقدامی که از آن با عنوان پناهندگی یاد می‌شود. به‌مرورزمان، کشورهای پیشرفته قوانین محکمی برای ورود مسافران ایرانی به خاک خود در نظر گرفتند. در حال حاضر تنها در صورتی می‌توانید ویزای یک کشور را دریافت کنید که مدارک و مستندات کافی برای سفر خود به آنجا داشته باشید و اطمینان بدهید که به کشورتان بازمی‌گردید.

متأسفانه در حال حاضر حتی اگر نیت شما تنها گردش و جهانگردی باشد، بازهم باید هزینه‌های گزافی را برای اخذ ویزا و رفتن به کشورهای دیگر پرداخت کنید. درصورتی‌که قصد دریافت ویزا دارید، کارشناسان ما در چارتر ۱۱۸ آماده پاسخگویی به سؤالات و ابهامات شما هستند.

سفر به کشورهایی که نیازی به ویزا ندارند

ایران در مقایسه با ژاپن که امکان سفر بدون ویزا به ۱۹۱ کشور دنیا را دارد، با محدودیت‌های بسیار زیادی روبه‌رو است؛ اما بازهم باید از این شرایط استفاده کرد. هر کشوری زیبایی‌هایی دارد که رفتن به آن را ارزشمند می‌کند. اطلاعات خود را درباره ۴۲ کشور بدون نیاز به ویزا بالا ببرید تا هدف خود برای سفر به آن‌ها را پیدا کنید. ما در چارتر ۱۱۸ به شما کمک می‌کنیم تا بهترین پروازها به مقصد موردنظرتان و باکیفیت‌ترین هتل‌ها را با نازل‌ترین قیمت پیدا کنید و از مسافرت خود لذت ببرید.

کد خبر 249688