۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴
راهنمای حراج ها در آنتالیا

برای بسیاری از افرادی که به شهرهای کشورهای مختلف سفر می‌کنند، خرید کالا و اجناس گوناگون از فروشگاه‌های آن منطقه بزرگ‌ترین تفریح و لذت‌بخش‌ترین بخش سفر به‌شمار می‌رود. این فعالیت جذاب در مناطقی که صنعت توریسم را برپایه فروشگاه‌ها و مراکز خرید عظیم بنا کرده‌اند، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

تعداد زیادی از گردشگرانی که سالیانه با تور ترکیه آنتالیا به ترکیه می‌روند، هدف اصلی‌شان خرید اجناس ترکی یا سایر برندهای اروپایی با قیمت مناسب از فروشگاه‌های این کشور است. اگر شما هم برای یک خرید خوب و به‌صرفه قصد همراهی تور آنتالیا را دارید، خوب است پیش از بررسی قیمت تور آنتالیا ادامه این مطلب را مطالعه کنید. در این متن راهنمای حراج ها در آنتالیا را دراختیارتان می‌گذاریم.

در آنتالیا دنبال چه کالایی هستیم؟

باتوجه به وجود تعداد زیادی از مغازه‌هایی که به نمایندگی برندهای معروف دنیا در مال‌های بزرگ آنتالیا فعالیت می‌کنند، پیداکردن هرنوع کالا در این شهر توریستی کار غیرممکنی نخواهد بود. از لوازم ورزشی و آرایشی و بهداشتی تا انواع زیورآلات، فرش دست‌بافت و محصولات چرمی همگی را می‌توانید در سفر با تور آنتالیا از مراکز خرید تهیه کنید. ولی معروف‌ترین کالای ترکیه و به‌ویژه آنتالیا محصولات پوشاک با برندهای بسیار محبوب ترک هستند. درواقع اغلب افرادی که برای خرید تور ترکیه آنتالیا را انتخاب می‌کنند، دنبال برترین و به‌روزترین مدل‌های لباس با قیمت‌های بسیار خوب می‌گردند.

اگر یافتن لباس ترک با قیمت خوب امری غیرممکن به‌نظر می‌رسد، این نکته را درنظر بگیرید که آنتالیا از قطب‌های تولید پارچه و لباس ترکیه بوده و کارخانجات زیادی در این زمینه در این منطقه وجود دارند. با حذف واسطه‌های متعدد خریدوفروش و سفر با تور آنتالیا به‌راحتی می‌توانید در هزینه‌های خرید صرفه‌جویی کنید.

حراج‌ها در آنتالیا

شاید بتوان حراج‌های آنتالیا را به دو دسته کلی تقسیم کرد. دسته اول شامل حراج‌هایی هستند که تقریبا به زمان و فصل وابسته نبوده و در هر موقعیتی قابل‌استفاده هستند. برای عزیزانی که برای تفریح تور ترکیه آنتالیا را برمی‌گزینند و کنار آن می‌خواهند سری هم به بازار و فروشگاه‌ها بزنند، این حراج‌ها بسیار عالی خواهد بود.

اما اگر با بررسی قیمت تور آنتالیا به این نتیجه رسیدید که تقاضای سفر با تور در ایام خاصی از سال به‌شدت افزایش می‌یابد، درواقع شما در این ایام با پدیده حراج فصلی روبرو هستید. حراج‌های فصلی فرصتی عالی برای پرکردن چمدان‌های‌تان از لباس‌های درجه یک ترکی خواهد بود. پیش ‌از تصمیم‌گیری برای خرید از حراج‌های فصلی به این نکته توجه کنید که گاهی بعضی ‌از فروشندگان قیمت اجناس خود را بالا می‌برند تا در فصول حراج، با قیمت اصلی یا حتی بیشتر از قیمت اصلی آن‌ها را بفروشند. توجه به قیمت اولیه کالاها می‌تواند آگاهی بیشتر درباره واقعی‌بودن تخفیف به شما بدهد.

حراج‌های فصلی

حراج‌های فصلی بهشت خریداران پوشاک به‌شمار می‌رود. به‌طورکلی اجناس در آنتالیا قیمت کم‌تری نسبت ‌به استانبول دارند. با آمدن فصل حراج، این کاهش قیمت سیل عظیمی از گردشگر را که برای خرید جنس به این شهر می‌آیند، روانه پاساژهای آنتالیا می‌کند. کم‌ترین رویداد حراجی در فصل پاییز اتفاق می‌افتد. احتمالا حراجی بزرگ بلک فرایدی بهترین حراج آنتالیا در فصل پاییز محسوب ‌می‌شود. این حراج در آنتالیا به‌شیوه‌ای متفاوت با سایر کشورهای دنیا برگزار می‌گردد. به‌این‌صورت که در این شهر به‌جای یک روز شما از ۲۳ آوریل تا دو هفته بعد حراج بلک فرایدی را پیش‌روی‌تان دارید. با این روش جمعیت زیادی که به‌سمت شهرهای مختلف مانند آنتالیا برای تهیه پوشاک می‌روند، فرصت بیش‌تری برای بهره‌بردن از تخفیف ویژه بلک فرایدی را دارند.

حراج تابستانی برندهای متنوع از تیر تا اوایل شهریور ادامه دارد. با مشاهده تور آنتالیا قیمت در سایت علی بابا و انتخاب بهترین تور آنتالیا می‌توانید خود را به حراج تابستانی برسانید. برای استفاده از حراج‌های فصلی، بهار نسبت‌ به سایر فصول، زمان مناسبی نیست. ولی اگر هنگام بررسی قیمت تور آنتالیا با توری ارزان روبرو بودید که در فصل بهار به ترکیه می‌رفت، سعی کنید خرداد را برای عزیمت خود انتخاب کنید تا زمان خرید ارزان این فصل را ازدست ‌ندهید.

پس از بررسی فصل‌های مختلف، به هیجان‌انگیزترین زمان پاساژگردی در آنتالیا می‌رسیم. دقیقا بعد از کریسمس، بازار تخفیف‌های نجومی و حراج لباس‌های شیک و مد روز حسابی داغ و رفت‌وآمد عاشقان خرید، خریداران عمده پوشاک و... به اوج خود می‌رسد. تخفیف‌های ۳۰ تا ۵۰ درصدی و گاهی تخفیفات ویژه ۷۰ درصدی هر مسافری را به‌سوی پاساژهای رنگارنگ آنتالیا جذب می‌کند. اگر می‌خواهید تجربه‌ای تکرارنشدنی را برای خود رقم‌ بزنید، حتما اسفند را برای سفر به این شهر ساحلی جذاب انتخاب کنید.

اوت لت و بازارهای محلی

هرزمانی از سال که به سرزمین تاریخی ترکیه بروید، با پاساژهایی که در گوشه‌وکنار شهرهای مختلف ازجمله آنتالیا وجود دارند، از مغازه‌گردی و تهیه سوغاتی بی‌نصیب نمی‌مانید. ولی چنانچه دنبال حراجی‌های غیرفصلی باشید، می‌توانید سراغ‌شان را در اوت لت‌ها و بازارهای محلی بگیرید. مراکز خرید اوت لت مراکزی هستند که در بیشتر ایام سال اجناس خود را به‌مناسبت‌های مختلف با تخفیف‌های خوب به‌فروش ‌می‌رسانند. اگر به آنتالیا می‌روید حتما سری به معروف‌ترین فروشگاه اوت لت آن یعنی دیپو بزنید. در دیپو مارک‌های معروف خارجی و ترکی شعبه دارند و شما می‌توانید کالاهای موردنیازتان را با تخفیفی باورنکردنی و از برند موردعلاقه خود بخرید. مرکز خرید لاپیس هم با قرارگیری در منطقه آزاد تجاری و قیمت‌هایی پایین‌تر از سایر مراکز، گزینه بسیار خوبی برای خرید ارزان به‌شمار می‌رود.

حتی اگر خرید خود را در پاساژهای مدرن آنتالیا انجام ‌داده‌اید، باز هم رفتن به بازارهای محلی مانند بازارهای محله کالجی، شنبه بازار، آنتالیا بازار و... را در برنامه سفر خود بگنجانید. لذت گپ‌زدن با افراد محلی و گشت‌وگذار در قلب جامعه خاطره فراموش‌نشدنی را درپی ‌خواهد داشت؛ علاوه‌بر اینکه قیمت محصولات در این بازارها پایین‌تر بوده و با خرج هزینه کم‌تری قادر به خرید سوغاتی هستید. اگر دنبال آخرین مد روز باشید بازارهای محلی جای مناسبی برای پیداکردن پوشاک و لوازم به‌روز نبوده و مراکز خرید مدرن برای تماشای آخرین طراحی‌های روز دنیا مکان بهتری خواهند بود.

کد خبر 249683