بهترین سایت برای رزرو آنلاین تور قشم کدام است؟

قشم یکی از زیباترین جزایر ایران است که سالانه گردشگران زیادی را به خود می‌بیند. جاذبه‌های گردشگری گوناگونی در این منطقه وجود دارد که هفت مورد آن‌ها جز شگفت‌انگیزترین مکان‌های دنیا محسوب می‌شود و به آن‌ها عجایب هفتگانه می‌گویند. اگر شما هم جز کسانی هستید که می‌خواهید به قشم سفر کنید، در ادامه با ما همراه باشید. ما در این مطلب به معرفی بهترین سایت رزرو تور قشم و دو مورد از عجایب هفتگانه این جزیره می‌پردازیم.

عجایب هفتگانه قشم

قشم یکی از زیباترین مناطق ایران است و جاذبه‌های متعددی دارد. در این جزیره هفت مکان شگفت‌انگیز مشاهده می‌شود که به عجایب هفت‌گانه معروف هستند. این عجایب شامل دره ستارگان، غار نمکدان، جنگل حرا، زیستگاه لاکپشت‌ها، ژئوپارک، تنگه چاهکوه و جزایر ناز می‌شود. هرکدام از این بخش‌های قشم، شگفتی خاص و غیرقابل وصفی دارند. با قدم گذاشتن در هریک از این مکان‌ها محو زیبایی آن‌ها خواهید شد.

غار نمکدان

این غار یکی از شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های گردشگری قشم به‌حساب می‌آید که در سطح جهان نیز نظیر آن کم یافت می‌شود. غار نمکدان شش کیلومتر طول دارد و بزرگ‌ترین این غارها در جهان است. روی این کوه رگه‌های سفید نمکی به‌چشم می‌خورد که جذابیت آن را دوچندان کرده است. اگر می‌خواهید به این غار سفر کنید، باید از مرکز جزیره ۹۰ کیلومتر به سمت جنوب غربی قشم بروید. غار نمکدان، با دریا حدود ۲۴۰ متر فاصله دارد. این مکان از جاده حدود دو کیلومتر دورتر است و برای رسیدن به آن، باید این مسیر را پیاده طی کنید؛ پس حتما کفش مخصوص پیاده‌روی همراه خود داشته باشید. هرچه بیشتر به اعماق غار نمکی نفوذ کنید، میزان نور کاهش می‌یابد و برای مشاهده بلورهای نمک به یک چراغ قوه پرنور نیاز پیدا خواهید کرد.

سقف و دیواره‌های غار از بلورهای مرمری پوشیده شده و منظره‌ای شگفت‌انگیز را برای بازدید کنندگان به ارمغان خواهد آورد. پیشنهاد می‌کنیم همراه یک راهنما به این مکان بروید. راهنما اطلاعاتی کامل درباره این غار دراختیار شما می‌گذارد. پزشکان تنفس در غار نمکی قشم را برای بهبود بیماری‌های آسم و آلرژی پیشنهاد می‌دهند. استنشاق هوای موجود در این غار باعث کاهش اثر عوامل آلرژی خواهد شد. کف غار نمکی رودهای آب می‌گذرد و همین رودها منظره‌ای فوق‌العاده زیبا می‌سازند. علاقه‌مندان به عکاسی با شرکت در برنامه علی بابا تور قشم عکس‌های زیبایی از این غار می‌گیرند. تخمین زده شده، قندیل‌های موجود در غار نمکی قشم به قبل از دوران کامبرین باز می‌گردد و عمر آن‌ها حدود ۵۷۰ سال است. ناگفته نماند که برای بازدید از این غار نباید هزینه‌ای پرداخت کنید.

جنگل‌های حرا

جنگل‌های حرا یکی‌دیگر از عجایب هفتگانه قشم است که درطول سال تعداد زیادی از افراد به بازدید از آن می‌پردازند. این جنگل بسیار وسیع است. درختان حرا مکانیزم جالبی دارند؛ این درخت‌ها آب دریا را جذب می‌کنند و بخش شیرین آن را در خود نگه‌ می‌دارند. تحقیقات نشان داده که این درختان بخش شور آب را به دریا باز می‌گرداند. درختان حرا همیشه سبز بوده و فقط در آب دریا رشد خواهند کرد. ارتفاع این درختان بین سه تا شش متر اندازه‌گیری شده است. بازدید از این جنگل فقط همراه با راهنما امکان‌پذیر خواهد بود. شما باید به روستاهای اطراف جنگل حرا رفته و سوار قایق شوید تا بتوانید از این منطقه منحصربه‌فرد بازدید کنید. هنگام جزر، ریشه این درختان از آب خارج می‌شود و وقتی که مد اتفاق می‌افتد، فقط بخشی از درختان از آب بیرون می‌آید و منظره‌ای شگفت‌انگیز می‌سازد. ماهیان زیادی اطراف این درختان زندگی می‌کنند؛ همین موضوع باعث شده که بومیان برای ماهی‌گیری به این منطقه بروند.

تعداد زیادی از پرندگان مهاجر، مانند اگرت، حواصیل، کفچه نوک تیز، سلیم خاکستری، کاکائی و... این منطقه را برای زندگی انتخاب کرده‌اند. زیست‌شناسان زیادی برای بررسی سبک زندگی پرندگان گرمسیری به این منطقه سفر می‌کنند. بهترین زمانی که می‌توانید برای سفر به جنگل‌های حرا و قشم انتخاب کنید، مهر تا اردیبهشت است. در این بازه زمانی آب‌وهوای قشم در بهترین حالت ممکن قرار می‌گیرد و از گرمای وحشتناک این منطقه خبری نیست. اگر به این جنگل‌ها رفتید، شبی را در اقامتگاه بومگردی نزدیک آن سپری کرده و از مناظر طبیعی آن لذت ببرید.

بهترین سایت رزرو تور

درطول سال‌های گذشته، به‌دلیل گسترش فضای مجازی، شرکت‌های زیادی به‌منظور ارائه خدمات آنلاین تاسیس شده‌اند. برخی از این شرکت‌ها در حوزه گردشگری فعالیت دارند. یکی از بهترین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات غیرحضوری سفر، علی بابا است؛ این شرکت سال ۱۳۹۳ تاسیس شد. ابتدا با مراجعه‌ به آن فقط امکان استرداد بلیط وجود داشت؛ اما حالا در این سایت می‌توانید تور و هتل نیز رزرو کنید. علی بابا بهترین سایت رزرو تور است؛ زیرا این شرکت با تعداد زیادی از آژانس‌های مسافرتی قرارداد داشته و کم‌ترین قیمت را به مسافران ارائه می‌کند. اگر می‌خواهید تورهای لحظه آخری را رزرو کنید، باید گزینه مربوط ‌به این تورها را فعال کرده و به رزرو آن‌ بپردازید.

قشم به عروس خلیج‌فارس معروف است. افراد زیادی این منطقه را برای سفرهای خود انتخاب می‌کنند. ما در این مطلب دو مورد از عجایب هفتگانه و بهترین سایت رزرو تور قشم از تهران را به شما معرفی کردیم. اگر تاکنون از جنگل‌های حرا یا غار نمکدان بازدید کرده‌اید، نظرات خود را درباره این دو مکان شگفت‌انگیز با ما به‌اشتراک بگذارید.

کد خبر 249679