سفری فراموش نشدنی به اولودنیز ترکیه

.

طبیعت فوق العاده‌ی کشور ترکیه و همجواری آن با دریای مدیترانه جاذبه‌های طبیعی و گردشگری فراوانی در این کشور ایجاد کرده است. فرقی نمی‌کند شما ساکن ترکیه باشید و یا قصد سفر به این کشور را داشته باشید، فقط کافی است به تصاویر خارق العاده‌ی اولودنیز ترکیه نگاهی بیاندازید تا مثل ما یک دل نه صد دل عاشق آن شوید. کوله بارتان را ببندید که در این مقاله در سفری تکرار نشدنی با ما همراه شوید.

فرق نمی‌کند سفر شما به ترکیه از کجا شروع و به کجا ختم شود، اگر بتوان آن را جز سفرهای هیجان انگیز دسته بندی کرد حتما از اولودنیز ترکیه رد می‌شود. معمولا افرادی که به تنهایی و بدون کمک تور به ترکیه سفر می‌کنند از وسوسه‌ی سفر به این طبیعت خیره کننده و هیجان انگیز به آسانی عبور نمی‌کنند. این منطقه که به بهشت پاراگلایدینگ جهان شهر دارد سالیانه میزبان هزاران توریست ترک و خارجی است تا جایی که جز 5 دهکده‌ی برتر دنیا انتخاب شده است.

اولودنیز ترکیه کجاست؟

دهکده‌ی اولودنیز ترکیه در استان موغله و در شهر فتحیه قرار گرفته است. مجاورت این دهکده با دریای زیبای مدیترانه آب و هوای مطبوع و محیط زیست زیبایی ایجاد کرده است. معروف‌ترین و محبوب‌ترین قسمت این شهر ساحل زیبای مرداب اولودنیز است که به دلیل سکون و آرامش امواج آن به این نام یعنی دریای مرده شناخته می‌شود.

سفر به اولودنیز ترکیه

اگر از ما پیشنهادی برای بهترین زمان سفر به این ناحیه از ترکیه بخواهید اول باید در خصوص سلیقه‌ی سفر شما سوال کنیم، اگر جز آن دسته از افرادی که خواستار آب و هوای گرم و مطلوب هستند باشید، باید سفر در ماه‌های جولای، آگوست و سپتامبر را به شما پیشنهاد کنیم. اما اگر انتخاب شما آب و هوای معتدل و رو به خنک است پیشنهاد ما فرق می‌کند چرا که ماه‌های ژانویه، مارچ و دسامبر با آب و هوای متوسط مناسب شما خواهد بود.

نکات قابل توجه در سفر

اول از همه باید بدانید که شما به یکی از محبوب‌‎ترین دهکده‌های گردشگری سفر کرده‌اید، پس طبیعی است که در مناطقی مثل اولودنیز ترکیه قیمت غذاها و خدماتی از این دست گرانتر از استانبول و یا شهرهای بزرگ دیگر باشد. اما می‌توان در مقابل آن این نوید را به شما داد که جمعیت زیاد مسافران بریتانیایی و انگلیسی زبان در اولودنیز ترکیه باعث شده که تمامی فروشندگان و رستوران داران شهر نسبت به استانبول و دیگر شهرها تسلط کامل به زبان انگلیسی داشته باشند پس نگرانی از بابت زبان ترکی نخواهید داشت.

معمولا مسافران زیادی برنامه ریزی سفر به این منطقه را به تنهایی و با سلیقه‌ی خود انجام می‌دهند البته ناگفته نماند که امنیت بالای این شهر نیز در این تصمیمات بی تاثیر نبوده است. از این رو در کوچه و پس کوچه‌های شهر اولودنیز ترکیه پر از دفاتر فروش تورهای مجزای پاراگلایدر، غواصی، طبیعت گردی و قایق سواری است. این دفاتر به شما کمک خواهند کرد که مناسب‌ترین تورها طبق سلیقه‌ی خود و متناسب با بودجه انتخاب کنید.

جزئیات تورهای پاراگلایدر سواری در اولودنیز ترکیه

تورهای پاراگلایدر معمولا از ارتفاعات کوه‌های بابادا آغاز می‌شود که جاده‌ی رسیدن به آن جاده‌ی خارق العاده‌ای از نظر طبیعت و زیبایی است. این جاده تا حدودی شبیه به جاده‌ی جالوس خودمان پر پیچ و تاب و مناظر زیبا است. مربی‌هایی که عمدتا با تورهای پاراگلایدر سواری همراهی می‌کنند خود نیز در طول فرود با مسافران همراه هستند و می‌توان گفت پاراگلایدر را می‌رانند.

پرواز پاراگلایدرهای اولودنیز ترکیه بر فراز تالاب معروف آبی فیروزه‌ای است. ابتدای پرواز ممکن است ترس اندکی از معلق بودن در فضا شما را در بربگیرد اما این چشم انداز غیرقابل وصف به کلی ترس را ناپدید خواهد کرد. در این پرواز یک ربعی غرق در لذت خواهید شد که در نهایت با فرود در ساحل به پایان خواهد رسید. در حین پرواز مربی همراه شما عکس‌های نابی از شما خواهد گرفت که داشتن آن‌ها یادآور لذت فراوان سفر شما خواهد بود.

جزئیات تورهای غواصی در اولودنیز ترکیه

دفاتر گردشگری و فروش تورها در کوچه و پس کوچه‌های اولودنیز نیز از جمله دفاتری هستند که قادر به برقراری ارتباط با گردشگران با تسلط کامل به زبان انگلیسی هستند. در این دفاتر پیشنهادهای متنوعی برای تورهای گردشی به مسافران داده می‌شود که غواصی نیز جز همین موارد است.

عموما این تورها در اسکله‌ی فتحیه با سوار شدن به کشتی‌های این تورها آغاز می‌شود. اصلا نگران تنها بودن در مسیر نباشید چرا که احتمالا مسافران نسبتا زیادی در این کشتی سواری و غواصی همراه شما خواهند بود. در مسیر کوتاهی که طی می‌کنید کاملا به صحبت‌های مربیان تور توجه کنید زیرا تمام اطلاعات مورد نیاز شما در خصوص کپسول‌های اکسیژن، نحوه‌ی تنفس در زیر آب و همه‌ی جزئیات دیگری که لازم دارید را توضیح خواهند داد و جای هیچ نگرانی باقی نخواهد گذاشت.

و در نهایت

این قبیل جاذبه‌های گردشگری طبیعی در کشور ترکیه بی‌شمارند. این به شما بستگی دارد که سالیانه چندبار شرایط سفر به این کشور زیبا را برای تفریح و استراحت داشته باشید. احتمالا شما نیز مانند خیلی از افراد بعد از آشنایی با این کشور خوش آب و هوا قصد خرید ملک در ترکیه و سرمایه گذاری بلند مدت کرده‌اید. این تصمیم فوق العاده محسنات متعددی از جمله اقامت دائم در این کشور را برای شما به بار خواهد آورد. طبیعت زیبای ترکیه در انتظار شماست.

کد خبر 249598