جاهای دیدنی کیش | با بهترین ها آشنا شوید

با خرید بلیط هواپیما کیش از ره بال آسمان، به این جزیره سفر کنید و از دیدن جاهای دیدنی کیش لذت ببرید.

کیش یکی از جاذبه‌های گردشگری بسیار زیبای ایران است. همین موضوع سبب شده است که سالانه مسافران زیادی به سوی خلیج‌فارس سفر کنند از تماشای نگین آب‌های نیلگون این خلیج لذت ببرند. جاهای دیدنی کیش فراوانی است که باید قبل از سفر به آن از تمامی آن‌ها اطلاع کسب کنید تا با یک برنامه‌ریزی مناسب بتوانید به‌تمامی آن‌ها سر بزنید.

در جزیره کیش می‌توانیدمناظر خارق‌العاده خلیج نیلگون فارس را تماشا کنید و به جاهای دیدنی تاریخی، تفریحی و مراکز خرید لوکس بروید. این جزیره دارای مناطق زیادی برای گردشگری است.آسان‌ترین راه دسترسی به این جزیره، هواپیما است که به همین دلیل فرودگاه کیش مملو از مسافرانی است که از شهرهای دور و نزدیک خود را به این مقصد می‌رسانند. شما هم می‌توانید بلیط هواپیما کیش را به‌صورت آنلاین از سایت ره بال آسمان خریداری کنید.

پارک دلفین ها یا دلفیناریوم کیش

یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی کیش پارک دلفین‌ها است. این مجموعه تفریحی با مساحت 100 هکتار در قسمت جنوب شرقی جزیره کیش قرار دارد. پارک دلفین کیش، اولین دلفیناریوم ایران است و شامل فضای سبز و باغ پرندگان نیز می‌شود. گونه‌های مختلف پستانداران دریایی ازجمله دلفین، شیر دریایی شمالی، شیر دریایی جنوبی، گربه دریایی شمالی، گراز دریایی و پنگوئن را می‌توانید در این پارک ببینید و از هنرنمایی آن‌ها لذت ببرید. در باغ پرندگان این مجموعه بیش از 57 گونه پرنده ازجمله پلیکان، شترمرغ، طوطی ماکائو و انواع لک‌لک نگهداری می‌شوند. همچنین در داخل محوطه پارک، گونه‌های نادری همچون تمساح پوزه کوتاه به چشم می‌خورد. پس مطمئن باشید با هر سنی، دیدن پارک دلفین کیش برایتان جالب و سرگرم‌کننده خواهد بود.

باغ پرندگان

باغ پرندگان کیش یک دنیای رنگی از هزاران پرنده زیبا است که در بین گردشگران این جزیره محبوبیت خاصی دارد. در این مکان بیش از 57 نوع پرنده نگهداری می‌شود که تمامی آن‌هااز نقاط گوناگون جهان (آسیا، آفریقا، آمریکای جنوبی و...) به این باغ آورده شده‌اند. ازجمله پرندگان این مکان می‌توان به لک‌لک، طاووس، انواع طوطی، کاسکو، مرغ شاخ‌دار، پنگوئن سیاه و غیره اشاره کرد. اگر از دیدن و شنیدن صدای دل‌نشینپرنده‌ها لذت می‌برید، حتماً به اینجا بروید.

امکانات باغ پرندگان کیش

شاید برایتان جالب باشد بدانید به دلیلوسعت زیاد این مجموعه زیبا و دیدنی، اتوبوس‌های قطاری جهت رفاه و جابه‌جایی گردشگران فراهم شده‌اند. از دیگر امکانات این باغ می‌توان به رستوران و کافی‌شاپ نیز اشاره کرد که می‌توانید در آنجا غذا و نوشیدنی نوش‌جان کنید.

آدرس:جزیره کیش، خیابان جهان، پارک دلفین.

آکواریوم کیش

سفرهای علمی‌تخیلی خانم فریزل را یادتان هست؟ اگر خانم فریزل و شاگردانش در ایران بودند، قطعاً آکواریوم کیش یکی از مقاصد سفرهایشان بود. گردشگران می‌توانند مجموعه‌ای کامل و بی‌نظیر از آبزیانی که مانندشان را در هیچ کجای دیگر ندیده‌اند در این آکواریوم تماشا کنند. یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های این آکواریوم، فراهم‌شدن محیطی مناسب برای زندگیلاک‌پشت‌های غول‌پیکر، تمساح‌ها، مارها، پستانداران و سایر موجودات دریایی کمیاب است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید بخش علمی حیواناتتاکسیدرمی شده و دیرینه‌شناسی آکواریوم کیش همان جایی است که حیرت و هیجان را برایتان به ارمغان می‌آورد و مطمئنیم برای کودکانتان نیز بسیار سرگرم‌کننده و دوست‌داشتنی خواهد بود.

کشتی یونانی

جاذبه‌های تاریخی جزیره کیش بسیار زیاد هستند و قدمتی طولانی دارند. یکی از جاذبه‌هایگردشگری کیش که به‌صورت رایگان قابل بازدید است، کشتی یونانی است. پیشنهاد می‌کنیم هنگام سفر به این جزیره حتماً از آن بازدید کنید؛ زیرا این یادگاری قدیمی در حال تخریب است.

 کشتی یونانی سالیان سال است که در آب‌های خلیج‌فارس به گل نشسته و تبدیل به یک جاذبه دیدنی در جزیره کیش شده است. البته گردشگران امکان بازدید از خود کشتی را ندارند؛ زیرا در میان‌های دریا قرار دارد و برای بازدید از آن باید به پارک ساحلی رفته و از ساحل به عظمت این غول به گل نشسته ‌نگریست. هنگام غروب آفتاب را برای تماشای کشتی یونانی انتخاب کنید؛ زیرا منظره خارق‌العاده‌ای برای تماشا و عکاسی خلق می‌شود.

آدرس: جنوب غربی جزیره کیش، خیابان غروب کیش، میدان غروب، پارک ساحلی کشتی یونانی.

تم پارک اوشن

هیچ‌چیز به اندازه آب‌تنی در آب‌وهوایگرم و مرطوب کیش نمی‌توانند گردشگران را سرحال بیاورد. اگر به‌صورتدسته‌جمعی به جزیره کیش سفر می‌کنید،به‌هیچ‌وجه رفتن به تم پارک اوشن را از دست ندهید. پارک اوشن، یکی از اولین پارک‌های آبی روباز در ایران بوده که دارای پیشرفته‌ترین و مجهزترین وسایل روز بازی در جهان است.

پارک اوشن بر اساس داستانی به نام «راز قلعه خورشید» و در مساحتی بالغ بر 5.6 هکتار ساخته شده است که یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این پارک، ایجاد محیطی امن و محافظت شده برای بانوان است تا از یک پارک آبی روباز در ایران استفاده کنند.

اوشن دارای 13 راید، استخر شنا، مرکز اسپا، رستوران، کافی شاپ و مرکز خرید است. همچنین جالب است بدانید یکی از بلندترین سرسره‌های منطقه با ارتفاع 24 متر (سرسره پیچالوپ) در تم پارک اوشن قرار دارد.

آدرس: جزیره کیش، جاه قدیم، تم پارک اوشن.

شهر باستانی حریره

بازدید از شهر باستانی حریره در کیش

شهر باستانی حریره یک ویرانه برجای‌مانده از عصر طلایی حاکم بر جزیره است. باستان شناسان قدمت شهر حریره را مربوط به سده 5 تا 10 هجری می‌دانند که آن زمان مصادف با دوران شکوفایی اقتصادی و تجاری در جزیره بوده است.

خرابی‌های باقی‌مانده مربوط به خانه‌های اعیانی، حمام، مسجد و قنات است که امروز محل بازدید گردشگران شده و می‌توانند همه‌روزه از آن بازدید کنند.

آدرس: جزیره کیش، بلوار میرمهنا، بلوار المپیک، میدان حریره، خیابان کرانه.

کشتی‌های تفریحی

کشتی‌های تفریحی یکی از جذاب‌ترین تفریحات کیش است که گردشگران می‌توانند به مدت دو ساعت در دریا به تفریح بپردازند. معمولاً خدماتی مانند سرو نهار یا شام همراه با برنامه‌های همچون موسیقی زنده، استند آپ کمدی یا برنامه‌های مفرح دیگری در کشتی برگزار می‌شود. گردشگران می‌توانند روز و مراسم مدنظر خود را انتخاب و بعد بلیط ورودی را رزرو کنند.

جزیره هندرابی

جزیره هندرابی از مجموعه جزایر کوچکی است که از توابع جزیره کیش و مجمع‌الجزایرخلیج‌فارس محسوب می‌شود. این جزیره در دل خود آثار باستانی فروانی دارد که عمده آثار و بناهای به جای مانده از آن مربوط به دوران استعمار پرتغالی‌ها در ایران است.

روستای الدورات، الصراه و ویرانه‌های دهکده پرتغالی‌ها ازجمله آثار باستانی جزیره هندرابی است. در دل این روستاها، آثار باستانی فراوان و گوناگونی یافت شده که اهمیت این جزیره را در زمینه گردشگری نشان می‌دهد.

آدرس: شمال غربی جزیره کیش، جنوب شرقی جزیره لاوان، جزیره شیدور.

شهر زیرزمینی کاریز

شهر زیرزمینی کاریز جاذبه دیدنی کیش

شهر زیرزمینی کاریز ازجمله آثار باستانی معروف جزیره کیش است که بازدیدکنندگان بسیاری علاقه‌مند به دیدن اسرار پررمزوراز آن هستند. برای رفتن به شهر زیرزمینی کاریزی باید 16 متر به زیرزمین بروید تا به این شهر اسرارآمیز برسید. این مکان در گذشته یک قنات قدیمی بوده که آب شیرین مردم این نواحی را تأمین می‌کرده است. دیوارها و سقف کاریز با هزاران صدف و مرجان تزئین شده و به زیبایی آن افزوده است.

آدرس: جزیره کیش، بلوار المپیک، خیابان میر مهنا.

آب‌انبار دوقلو

عمده جاذبه‌های گردشگری شهرهای گرم و خشک، قنات‌ها و کاریزهایی است که روزگاری محل تأمین آب شرب مردم آن نواحی بوده است. آب‌انبار دوقلو یکی دیگر از جاذبه‌های باستانی جزیره کیشاست که بازدید از آن خالی از لطف نیست.

آب‌انبار دوقلو با دو سقف گنبدی شکل ساخته شده است که این امر در خنک نگه داشتن آب بسیار مؤثر است.

آدرس: جزیره کیش، در نزدیکی درخت سبز و شهر باستانی.

اسکله تفریحی

اسکله تفریحی یکی از مکان‌های بسیار پرطرفدار در کیش است که ورود به آن رایگان است. این اسکله روی دریا بنا شده و افراد می‌توانند یک پیک‌نیک خانوادگی را در این محیط دل‌چسب داشته باشند. همچنین در اسکله امکاناتی مانند اجاره قایق پدالی، غواصی، دوچرخه‌سواری و غیره نیز وجود دارد.

آدرس: جزیره کیش، بلوار دریا، اسکله تفریحی.

پلاژ و کلوپ بانوان

ازجمله جاهای دیدنی محبوب در کیش، پلاژهای دریایی است که پلاژ بانوان به‌علت امنیت بالا برای تفریح، شنا و گرفتن حمام آفتاب بانوان بسیار پرطرفدارتر از مابقیِ پلاژها است. در پلاژ بانوان امکاناتی نظیر حمام آب شیرین، صندلی‌های ویژه آفتاب گرفتن، اجاره تیوپ، استخر، سالن بدن‌سازی، سالن مد و آرایشگاه وجود دارد.

آدرس:جزیره کیش، خیابان سنایی، انتهای خیابان آریان، پلاژ بانوان کیش.

مراکز خرید کیش

خرید از بهترین مراکز خرید کیش

خریدکردن یکی از جالب‌ترین قسمت‌های سفر است که چه خانم‌ها چه آقایان بسیار علاقه‌مند به آن هستند. البته خرید در جزیره کیش اینلذت را برای هر مسافر چندین برابر می‌کند. وجود مراکز خرید فراوان در اینجا باعث شده است که افراد زیادی خرید را یکی از اهداف مهم سفر خود به کیش تعیین کنند.

مراکز خرید کیش بسیار متنوع است و هر فرد با هر بودجه‌ایمی‌تواند از اینجا خرید کند. از فروشگاه‌های سنتی ارزان قیمت گرفته تا فروشگاه‌های لوکس که در آن اجناس برند و گران قیمت فروخته می‌شود. البته هرساله فستیوال‌های خرید در برخی از فصول برگزار شده که فرصت عالی برای خرید است.

در لیست خود، اسامی این مراکز خرید را یادداشت کنید تا حتماً برای خرید اجناس خود به آن‌ها سر بزنید. مرکز خرید پردیس 1 و 2، رویال مال، سارینا، مریم کیش، بازار مرجان، لاریسا مال، بازار دامون، ونوس، بازار مرواید، برند سنتر، زیتون، پانیذ، بازار پارس خلیج و بازار صفین.

رستوران‌های کیش

رستوران و اغذیه‌فروشی، یکی از مکان‌هایی هستند که هر گردشگر لازم است آن‌ها را بشناسد؛زیرا در طول سفر نیاز پیدا می‌کند که حداقل یک‌بار هم که شده به یکی از آن‌ها برود و غذا بخورد. رستوران‌های کیش شهرت بسیار زیادی در بین گردشگران دارد. رستوران‌های این شهر دارای منوهای متنوعی است که همه سلیقه‌ها را راضی می‌کند.

اسامی این رستوران‌ها را به خاطر داشته باشید: میرمهنا، کوه نور، توتی فروتی، فودلند، شاندیز، رستوران سنتی پوریا، پارمیس پلاس، رویال استار، خانه سوخاری، پدیده کیش، پایاب، هشتگ،سالود، نهنگ سفید، دارچین، بابا قدرت و خانه اسپاگتی.

غواصی

غواصی مهیج‌ترین تفریحی است که می‌توان در آب‌های شفاف و زیبای خلیج‌فارس انجام داد. برای غواصی در این جزیره نیازی به داشتن مدرک یا مهارت‌های شناگری نیست؛زیرا قبل از ورود به آب تمام نکات لازم به شما آموزش داده شده و همراه یک مربی به آب می‌روید. شما حتی می‌توانید این تجربه را در تاریکی شب هم انجام دهید.

فلای برد

تفریحات آبی کیش فلای برد در کیش

فلای برد از تفریحات آبی بسیار هیجان‌انگیزی است که حتماً باید آن را امتحان کنید. این تفریح آبی بین 15 تا 20 دقیقه زمان خواهد برد و افراد در تقابل بین جاذبه هوا و آب هستند. افراد با این وسیله می‌توانند حتی تا ارتفاع 12 متری هم بالا بروند و حرکات نمایشی برای خود انجام دهند.

شاتل

شاتل یکی از تفریحاتی است که استقامت افراد را محک می‌زند. شاتل‌ها، تیوپ‌هایی هستند که روی آب قرار می‌گیرند و قایقی تندرو، آن را با سرعت می‌کشد. شما باید استقامت خود را امتحان کرده و سعی کنید از روی تیوپ به داخل آب پرت نشوید.

پدل بورد

پدل بورد یک‌تخته مخصوص است که افراد می‌توانند ایستاده یا نشسته پارو بزنند و بر روی آب‌ها شناور شوند. پدل بورد در آب‌های مرجانی بسیار طرفدار دارد؛ زیرا منظره دریایی آن حیرت‌انگیز است.

کد خبر 249590

برچسب‌ها